Grizzly Bear Refuge - Kicking Horse Mountain - Reisverslag uit Golden, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Grizzly Bear Refuge - Kicking Horse Mountain - Reisverslag uit Golden, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Grizzly Bear Refuge - Kicking Horse Mountain

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

08 September 2011 | Canada, Golden

Zo daar zijn we weer.
Onze laatste dag in Golden.
Deze hebben we besteed aan de Grizzly Bear Refuge op Kicking Horse Mountain.
Met de camper 14 km. de berg op gereden om bij Kicking Horse te komen. Onderweg een spannend bruggetje, met eenrichting verkeer, waar we net met onze camper overheen konden rijden.
Eenmaal boven gekomen, zagen we een mooi opgezet gedeelte, met diverse lodges, veel trails, een gondola en een chairlift, paardrijden, skiën in de winter, mountain biken in de zomer etc....
Bij de Day Lodge hebben we tickets gekocht voor de liftjes om boven te komen.
Dat was heel relaxt om zo te zitten. Lekker in het zonnetje, een zomers briesje en genieten van het uitzicht. Een mevrouw in een tegemoet komend bakje, zei al: `Ik denk dat ik hier de hele dag in blijf zitten, zo heerlijk.`
Eenmaal boven uitgestapt en via een leuk paadje naar de Grizzly Bear Refuge gelopen.
De Grizzly Bear Refuge is een stuk natuur gebied waar een `male` grizzly beer loopt. Dit gebied is 22 ha. groot.
Deze beer is in 2002 samen met zijn broertje opgevangen, toen hun moeder was dood geschoten.Inmiddels woont hij hier nu 8 jaar en is zijn broertje in het begin al overleden. Een Grizzly is een solitair levend dier, dus het is niet zielig dat hij hier alleen leeft.
De beer moet zichzelf zien te redden en krijgt soms wel eens supplementen toe gestopt. 65% is eigen voedsel en de andere 35% zijn supplementen, zoals appels wortels aardappels nootjes zonnebloempitten hondenvlees zwarte bessen frambozen 1x per week vlees voor de proteïnen. Dit gebeurd op onregelmatige tijden en op plekken waar de beer het niet ziet.
De Bear Refuge is niet bedoeld als toeristische trekpleister, maar als educatie programma. Boo is een ambassadeur voor andere beren.
Ze proberen zoveel mogelijk te vertellen over de beren, hoe er mee om te gaan.

Een erg leerzame dag.
We mochten wederom zo lang blijven als je wilt.
Tussendoor zijn we nog even de berg af gegaan, om in de camper iets te eten en te drinken.
Daarna weer omhoog, met dezelfde ticket.
We bleven tot het laatste en moesten met de laatste lift van 17.00 uur terug naar beneden.
We wilden niet weg, want het was zo leuk.

De grizzly leeft in een schitterend stuk natuur. De vlaktes staan nu vol met eten. De beer eet, gaat in de `pond` een bad nemen en spelen en daarna weer een dutje doen. Dit doet de beer diverse keren per dag.
Het spelen in het water en het nemen van een bad was zo gaaf om te zien.
De beer lag op zijn rug, met de poten omhoog. was aan het spelen met de resten van een koeien huid.

In de middag was het verschrikkelijk warm. Dagelijks korte broek aan en gympen.
De muskieten wordt je helemaal gek van.
Op de camping maar weer ingesmeerd met muggenspray. Dat helpt heel goed.

Goh wat was het weer mooi vandaag.
Super genoten.

Om 19.30 uur gegeten en nu zitten we in de camper onze foto´s te bekijken en het verslag te schrijven.
Buiten is het fris, zoals het elke nacht is.

Bij het vorige verslag heb ik ook nog meerdere foto´s geplaatst.

Goed, dit was het voor nu.
To be continued!!

Morgen verlaten we Golden en gaan we naar Revelstoke rijden. Ongeveer 150 km. We gaan door Glacier NP. We gaan genieten en wie weet zien we nog wat wildlife.
We hopen weer internet te hebben op de camping, maar als jullie even niets van ons vernemen, dat lukt dat niet.

Groetjes en liefs van Colinda en Agnes in Golden, Canada!!

• 09 September 2011 - 05:10

Tijnie:

Uhhhhhhhhh hondenvlees??????

• 09 September 2011 - 05:41

Jerry Bouwmeester:

Mooi, dit. En jullie komen op plekken die ik nog niet ken. Goede tips. Als jullie nog wat van mij willen weten dan hoor ik het wel. Maar zo te zien zijn jullie goed voorbereid en pikken jullie echt leuke dingen mee.

• 09 September 2011 - 09:43

Marcel H:

Echt wel mooie plekjes.
    Ik ken ook wel beren, maar dan meer teddy....

• 09 September 2011 - 15:45

Trees:

Relext die beer in het [bad].
    Inderdaad,waarom hondenvlees?
    Zag er weer mooi uit.
    groetjes en tot het volgende.

• 09 September 2011 - 15:50

Marja:

Hallo meiden
    Heb net alle verslagen gelezen en de foto's bekeken, was een weekje weg. Ziet er allemaal fantastisch uit, ben een beetje jaloers, lijkt me zo heerlijk om daar in een camper rond te toeren, en dan ook nog zulk lekker weer. Kijk uit naar jullie volgende verslagen en foto's, veel plezier verder

• 09 September 2011 - 19:03

Ada:

Hallo Agnes en Colinda,
    Wat een machtig mooie foto's, wat zien jullie veel beren! Hoe zat dat met die refuge, kwam je dicht bij die beer of moest je goed inzoomen om hem zo in allerlei posities mee te maken? Wat een leuke dag hebben jullie gehad zeg en wat boffen jullie met zulk heerlijk weer.
    In wat voor camper rijden jullie eigenlijk? Weer dezelfde als de vorige keer, een kleine dus, of dit keer een grotere?
    Gaan jullie ook naar de dam in Revelstoke? Die hebben wij gemist, helaas. Ik meen mij tenminste te herinneren dat die in Revelstoke was. Goeie reis weer en tot de volgende keer.
    Groetjes van Ada

• 09 September 2011 - 19:45

Agnes En Colinda:

@ Tijnie

De beer moet zelf eten zoeken maar soms krijgt hij iets extra's, waaronder dus hondenvlees.
    Maar ze graven ook wel eens een kadaver van een schaap in de grond.
    Voor de rest moet hij het echt alleen doen.
    Het gebied waar hij loopt is zo ontzettend groot.
    Het was ook mazzel dat we hem hebben gezien.
    Het was een warme dag, dus de beer nam een bad om af te koelen,
    daarna verdween hij in het bos om te gaan slapen.

• 09 September 2011 - 19:50

Agnes En Colinda :

@ Jerry

Alle tips zijn welkom!!
    Zitten nu in Revelstoke voor 4 dagen, wat moeten we hier niet vergeten?
    Daarna naar Wells Gray; wat moeten we daar niet vergeten?

Groetjes van ons

• 10 September 2011 - 06:23

Mieke:

Wat een geweldige foto van de beer in het water met zijn pootjes omhoog!

• 13 September 2011 - 08:45

Jasba:

Jullie foto van de beer die net doet of hij in bad zit, is fantastisch! Haha . Zo te lezen is het weer genieten daarzo ... Lekker eten, mooie foto 's maken , chique camper... Ik zou zeggen ....laat je niet opeten
    Xx