Revelstoke - Salmon Arm - Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Revelstoke - Salmon Arm - Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Revelstoke - Salmon Arm - Clearwater

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

12 September 2011 | Canada, Clearwater

Vandaag een lange dag met veel kilometers. Om 06.00 uur op gestaan en 07.00 uur gaan rijden.
Ik hou het verslag kort, want we zijn best moe van vandaag.
Van Revelstoke naar Salmon Arm gereden. Daar het dorp in gegaan en bij het visitorcentre info gevraagd over de zalmtrek.
De ochtend aan de haven door gebracht, om Osprey of Bald Eagle te spotten.
Wie komen we daar tegen?
All the way from The Netherlands....... Bas en Nancy. Die kennen we van het fotograferen. Een hele tijd met ze zitten kletsen. Onwijs leuk om elkaar, zo ver weg, hier te treffen. Wat kan het raar lopen.
In de middag hebben wij Salmon Arm verlaten en zijn bij Sorrento richting Adams River gereden. Even een afbuiging. Kijken of de zalm al gearriveerd is in de rivier. Een leuk stuk rivier, met mooie stroming, waar zalmen stroomopwaarts zwemmen.
Helaas maar 1 gezien. Jammer, maar we zijn te vroeg. Normaal is het in oktober. Ze zijn nog onderweg.
Daarna door gereden naar Kamloops. Wat een mooie route. We hebben echt genoten.
Van Kamloops, de Hwy 5 North, naar Clearwater genomen. Nog een stuk van 120 a 130 km. Best nog even pittig, na deze lange dag.
In Little Fort even getankt.
Rond een uur of 16.30 kwamen we in Clearwater aan. Eerst even brood gehaald bij de bakker in de supermarkt. Bij het visitor centre even wat info gevraagd. Dat zijn van die handige bureaus met veel info. Daar hebben we veel tips van gekregen.
Neer gestreken voor 1 nacht op de KOA camping, om alles op te laden, water te vullen en grey en black water te lozen.
We willen morgen "vol" het Wells Gray Provincial Park in gaan, om daar op basic campings te staan.
Gaan veel wandelen en hopen zwarte beren te spotten. Verder veel watervallen.
De komende dagen zullen wij dus even niet bereikbaar zijn.
Het was een prachtige route vandaag en gaan zometeen voldaan een dutje doen, als dat lukt met de warmte. het is de warmste nacht in onze vakantie. Het lijkt nog wel 25 graden.
Morgen wederom een warme dag, 27 graden.
Wel fijn dat het mooi weer is, maar het is veel moeilijker om wildlife te zien. Die zitten in de bossen, waar het koel is.

Oh ja, na Salmon Arm zijn we ook nog even bij Tappen afgebogen naar de Margaret falls, om daar even te kijken. Een korte trail van een half uur, in totaal. Erg leuk om te zien.

Tot over een paar dagen.
We are into the wild!!!

• 13 September 2011 - 04:59

Marco:

mooie foto´s deze keer weer.alleen jammer dat jullie maar 1 zalm hebben gezien.
    en wat een mooie camper.

• 13 September 2011 - 05:27

Jerry Bouwmeester:

Inderdaad een lange route, maar jullie zijn het goed doorgekomen. Succes met het spotten van de beren, die zijn er genoeg daar.

• 13 September 2011 - 07:46

Jan En Hannie:

Hoi Agnes en Colinda

Wat een mooie foto,s weer
    Leuk al die watervallen vond ik ook altijd prachtig
    En het blijft lekker warm bij jullie
    Vandaag is het weer ook mooi
    Ze zijn aan het gras maaien en kuilen [pakken maken]

Groeten Jan en Hannie

• 13 September 2011 - 08:06

Henriette:

Hoi Agnes en Colinda.

Ik had net op de site van Franziska en Klaas wat geschreven, en zag jullie naam daar ook staan.
    Heb net al jullie belevenissen zitten lezen en de foto's bekeken, geweldig.
    Heb dan ook vanmorgen een heerlijk vakantie Canada/Amerika gevoel.
    Bij jullie is het warm, nou hier (Drenthe) waaide je gisteren zowat uit je schoenen.
    De zon schijnt nu, maar zie ook alweer donkere wolken.
    Blijf lekker genieten van al het moois om je heen.
    Groetjes,
    Henriette

• 13 September 2011 - 09:44

Trees:

leuk dat jullie bekende tegenkwamen,kletsen en ervaringen delen,gezellig.
    Wat een mooie foto van Adams River.
    Doen jullie voorzichtig met de beren!!
    groetjes van ons drieen.

• 14 September 2011 - 06:02

Sylvia En Rinus:

Goedemorgen Colinda en Agnes,

Wat een spannende verhalen allemaal! Mooie foto's. Wat een prachtige omgeving daar.
    Lees met plezier jullie verhalen. Geniet ervan.

Groeten van Sylvia en Rinus
    www.natuur-liefhebbers.nl

• 14 September 2011 - 06:31

Paul Meuldijk:

Prachtige reis, het is genieten van de verslagen!!!

• 14 September 2011 - 07:54

Martin:

Hallo L..... W......

Super verhalen en foto's!!!! Ik weet wel, dat Canada hoog op het verlanglijstje staat.

Geniet van jullie super reis!

• 14 September 2011 - 12:20

Anita Dijkstra:

Wat maken jullie toch een mooie reis, genieten hoor!

Groetjes, Anita