Icefield Parkway - Reisverslag uit Banff, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Icefield Parkway - Reisverslag uit Banff, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Icefield Parkway

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

21 September 2011 | Canada, Banff

De 17de was ons laatste verslag. Het is nu woensdag 21 september. We hebben veel gezien en gedaan de afgelopen 4 dagen.
Helaas was het erg moeilijk om ergens een internet cafe te vinden. Af en toe een twitter bericht, voor een bakker, waar wifi was. Of in de pizzahut.
In de meest kleine plaatsjes is het gemakkelijk te internetten en nu in de grote plaatsen zoals Jassper en Lake Louise is er gewoon niets op de campings. Onbegrijpelijk.

Even beknopt wat items:
Maligne Road 3 keer gereden, Moose 4 stuks gezien, diverse trails gelopen, Zwarte Beren met Cubs, 6 stuks totaal gezien, veel Elk mannetjes en vrouwtjes, veel Pika's, shoppen in Jasper, uit eten, Mount Edith, Athabasca Falls, Sunwapta Falls, naar de wasserette geweest, Moraine Lake, Lake Louise, Peyto Lake, klein zwart beertje langs de Icefield Parkway.

Tja waar moet ik beginnen.

We zijn alle dagen vroeg op gestaan.
De Maligne Road is een favoriete weg van ons. Zo'n 44 km lang en deze hebben we diverse dagen gereden. Erg veel wild gezien.
In Jasper hebben we 2 nachten regen gehad en is het de laatste nacht erg koud geweest. Vriezend weer.

Op dinsdag morgen de 20ste, zijn we uit Jasper vertrokken.
Na 5 dagen goed vertoeven zat dat er voor ons op. We hebben er een super fijne tijd gehad.
De Icefield Parkway hoopten we met mooi weer te gaan rijden.
Dinsdag morgen was de hele lucht helder en kregen we waar we op gehoopt hadden. Wel koud in de ochtend, maar toen de zon eenmaal door brak werd het een schitterende warme dag.
De Athabasca Falls waren zo mooi in de zon.
In 2006 hadden we hier regen en dan ziet het er heel anders uit.
De Sunwapta Falls zijn ook een bezoek waard.
Tja langs de Icefield Parkway is zoveel te zien en te doen.
De Athabasca Glacier (gletsjer) is ook erg mooi.
Het waaie erg hard, dus de wind was behoorlijk fris.
Na de gletsjer naar Peyto Lake.
Helaas was het al avond geworden en was de zon al achter de bergen. Balen dat we te laat waren.
We hebben een aantal foto's gemaakt en zijn toen door gereden naar Lake Louise. Daar op de camping gaan staan, want we wilden de volgende ochtend (woensdag) heel vroeg de bergen in naar Moraine Lake.
We wilden eerst op Mosquito Creek gaan staan, maar dan is het 's ochtends te ver rijden naar Moraine Lake.

Midden in de nacht een trein, vlak achter de camping in Lake Louise. We schrokken ons rot. De goederen trein, met heeeeeeel veeeeeel wagons was erg luidruchtig. Hard toeterend, om het wild van de rails te verjagen. Maar goed, het was maar voor 1 nachtje.

Op woensdag morgen vroeg op pad. We hadden weer veel te doen en te zien.
Moraine Lake, Lake Louise, wederom terug naar Peyto Lake.
Het was allemaal prachtig. De 60 km terug vanaf Peyto Lake kregen we nog eens een toetje. Weer een zwarte beer. Die scharrelde langs de kant van de weg. Een enorme verkeersopstopping.
Gaaf om weer te zien.
Wat hebben we ontzettend veel zwarte beren gezien. Het blijft mooi.

Aan het eind van de middag over de Bow Valley Parkway, de 1A, naar Banff gereden.
We besloten daar weer naar toe te gaan omdat we het er zo leuk vinden.
Hier begonnen we 3 weken geleden en hier eindigen we ook weer.

Op de camping Tunnel Mountain een plekje met stroom geregeld, wat eten gekookt en daarna met de camper naar het stadje gereden. Ons favoriete stadje. Zo knus en gezellig.
We zijn in de Starbucks neer geploft.
Onder het genot van een paar bakken koffie, even internetten.

Morgen, donderdag, uitslapen en daarna de Bow Valley nogmaals rijden.

Tja en dan vrijdag richting Calgary rijden, via de 1A, parallel weg van de highway 1. Dan nog naar een outdoor store ten noorden van Calgary, voor wat leuke dingen en dan de camping Mountain View opzoeken, ten oosten van Calgary.

Zaterdag ochtend de camper inleveren bij Cruise Canada.

We vliegen op zaterdag om 16.15 uur terug naar Nederland.

Maar eerst nog even Banff en Calgary.
De laatste dagen zeker nog even genieten.

Liefs van Agnes en Colinda in het prachtige Banff

P.s. Bij het vorige verslag staan ook nieuwe foto´s!!!

• 22 September 2011 - 05:08

Jerry Bouwmeester:

Prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Vooral die van Peyto Lake. Geniet nog even de laatste dagen en een goede terugreis zaterdag. Enne, we kunnen jullie inplannen voor een avond NF om jullie mooie foto's te laten zien?

• 22 September 2011 - 06:36

Marcel H:

Hi Agnes en Colinda,

Wat een schitterende vakantie hebben jullie volgens mij gehad met veel prachtige foto's.
    Terwijl ik dit type hebben jullie nog enkele dagen voor de boeg en is vandaag (donderdag) jullie laatste freewheel dagje. Voor vrijdag en zaterdag wens ik jullie alvast een goede reis en behouden thuiskomst. Bedankt dat ik mee mocht kijken met jullie mooie foto's en verslagen, leuk om te zien.

Groetjes
    Marcel

• 22 September 2011 - 06:52

Jan En Hannie:

Hallo Agnes en Colinda

Wat hebben jullie weer mooie foto's gemaakt
    Jammer dat de vakantie er weer bijna op zit
    Geniet er nog even van
    Maar wij hebben er ook van genoten om al die verslagen te lezen
    En al die foto's te bekijken
    Zaterdag een goede reis terug naar Nederland hoor

Trouwens nog gefeliciteerd vandaag met jullie twee nichten
    Annette en Hannie

Als de vakantie om is dan vinden wij het wel leuk
    Als je af en toe nog eens mail met leukek foto's
    Al die foto;s ze waren echt PRACHTIG
    sommige heb ik naar een vriendin door gemailt Met die beren en wolven

We gaan nu eten want we gaan zo naar Jan zijn vader
    Die zit in een bejaarde tehuis en kan niet hier komen

Groeten Jan en Hannie

• 22 September 2011 - 07:06

Jasba:

Hi

Wat is er veel te zien in Canada ! Wat een prachtig landschap telkens weer op de foto's. Nog een paar daagjes te gaan zie ik, jammer !!
    Ik heb van jullie verslagen en niet te vergeten prachtige foto 's genoten.
    Xxxx

• 22 September 2011 - 07:19

Trees:

Colinda en agnes,de verslagen en de foto,s die ga ik zeker missen,zo leuk om te volgen.
    Wat een mooie foto,s die van Peyto Lake vind ik prachtig[net als jerry]
    Ja meisjes,nog even dan zit het er weer op,geniet nog van die paar dagen.
    groetjes.

• 22 September 2011 - 09:11

Anita:

Wat een schitterende foto's!!
    En wat is het ook een mooi land met een schitterende natuur.....

Veel plezier nog!
    Groetjes, Anita

• 22 September 2011 - 13:37

Abe:

Wat gaat zo'n vakantie snel he.... Maar poeh,wat is Canada ook een mooi land!Jullie hebben er prachtige foto's van gemaakt.Heb ervan genoten,bedankt! Voor straks (nu nog ff niet aan denken) een goede reis... Groetsels!

• 23 September 2011 - 14:15

Greet:

Geweldige foto`s weer, wat is Canada toch mooi.
    Het plezier spat van jullie verhalen af, geniet nog maar even en alvast een goede terugreis.
    Groetjes Greet

• 23 September 2011 - 17:58

Ada:

Hallo Agnes en Colinda,
    het zit er helaas alweer op voor jullie, wat is het snel gegaan. Maar, jullie hebben genoten, dat is duidelijk en jullie komen thuis met veel mooie herinneringen en prachtige foto's. Maar wat wil je, zo'n heerlijk land en al dat wildlifde wat jullie gezien hebben. Jullie hebben echt heel erg geboft hoor. Zoveel hebben wij er niet gezien. Erg bedankt voor alle verhalen, we hebben een beetje meegereisd en genoten van jullie verhalen en foto's.
    Een heel goeie reis gewenst morgen en we spreken elkaar wel weer via de mail.
    Hartelijke groet van
    Ada en Eiso