Wells Gray P.P. - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Wells Gray P.P. - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Wells Gray P.P.

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

14 September 2011 | Canada, Clearwater

Op maandagmiddag in Clearwater gearriveerd en hier ons kampement opgeslagen.

Dinsdag

De dinsdag en woensdag in het Wells Gray P.P. (Provincial Park) rond gezworven.
De weg door Wells Gray is 1 weg, die 65 km lang is. Links en rechts langs deze route is ontzettend veel te doen en dat kan je niet in een paar dagen doen. Je moet hierin je keuzes maken.
De 1ste waterval (op 10 km) die je tegenkomt is de Spahats Falls met een 120 mtr diepe kloof.
Prachtig om te zien. Fototechnisch waren wij er op het verkeerde moment, want de waterval lag in de schaduw.
De 2de waterval die we deden, na , was de "Dawson Falls". Deze ligt op 40,5 km in het park. Dit was een leuke trail en wat een geweldige waterval. Heel breed en wat een geweld. Dit heeft zo ontzettend veel indruk op ons gemaakt. Hier zijn we een hele tijd geweest, omdat we niet weg konden komen.
Bij km 43, gaat het asfalt over in gravel. Nou dat is dramatisch rijden met een camper. Heel rustig aan en het rammelt enorm. Die 4x4 drives scheuren er met 70/80 km/u over heen.
We hebben er in ieder geval rustig onze tijd voor genomen.
We hadden namelijk een doel,.... "Bailey's Chute". Dat ligt op 57 km het park in. Dus 14 km gravel rijden.
De trail naar "Bailey's Chute" is mooi. Je loopt door een bos met oude cedar bomen. De waterval is het eindpunt en hier gebeurd het. Daar waar wij voor kwamen. De zalmen springen hier de waterval op en proberen verder stroomopwaarts te komen. Helaas is de waterval het eindpunt van de zalmen en brengt de stroom van de rivier hen naar de grintbanken, van de voet van de waterval. Hier leggen ze hun eitjes en sterven de zalmen. Einde van hun lange reis.
We hebben de hele dinsdagmiddag bij de waterval gezeten. Het was prachtig weer en de springende zalmen waren zo gaaf. We konden niet weg komen.
Aan het einde van de middag zijn we op zoek gegaan naar een camping.
We kwamen een paar kilometer verder terecht op "Falls Creek Campground".
Een basic camping midden in het bos, met helemaal niets. Alleen jezelf. Geen water, geen elektra, niets.
De rangers van het park komen 's avonds langs de camping plekken om geld te innen. Zo grappig. Een nachtje staan kost 16 dollar.
Was wel heel erg leuk om hier te staan.
En al snel wordt het donker en ga je in de camper zitten of bij een kampvuur.
's Nachts schrokken we, omdat we nachtelijk bezoek hadden. Waarschijnlijk een eekhoorn bovenop de camper. Zat te knabbelen en te rommelen. Tot 4x aan toe wakker geworden. Rot beest.

Woensdag

Weer een dag in het park.
In de ochtend wederom terug naar "Bailey's Creek" maar dan met beter licht. Dit heeft gisteren zo'n indruk gemaakt, dat we beiden weer terug wilden.
De hele ochtend tot 13.00 uur daar gezeten. Weer heerlijk gefotografeerd.
's Middags bij de camper gegeten, in het zonnetje gezeten en toen moesten we toch echt verder gaan.
Er is te weinig tijd.
Je zou je wel 4 of 5 dagen kunnen vermaken in het park. Er is teveel te doen.
We zijn de weg weer terug gereden en hebben de Helmcken Falls bezocht.
Een korte wandeling naar een gigantische waterval.
Deze waterval is veel gefotografeerd en kom je vaak tegen in reisgidsen of boeken. Erg mooi om te zien.

Oh wat erg, onze dag zat er al weer op. De tijd was zo snel gegaan en we hebben nog lang niet alles gedaan wat we wilden doen. Hier gaan we zeker nog eens naar terug om de rest te doen.
Wat een park!!!!!

Naar Clearwater gereden voor wat boodschapjes, want het drinken was op en we moesten ook brood hebben. Daarna nog wat cash geld uit de "flappentapper" gehaald.

Op zoek gegaan naar een camping en we kwamen dit keer uit op "Dutch Lake Resort". Een erg mooie camping, met mooie ligging aan het meer en heerlijke warme douches. Gauw ook even wat shirtjes uitgewassen, zijn die ook weer fris. Het is hier nog steeds warm en dus veel zweten. Dan slinkt het stapeltje shirten snel.
We hebben heerlijk buiten gegeten, met uitzicht op het prachtige meer.
Deze camping is een aanraden!!!!

Nou dit was het wel weer zo'n beetje.
Morgen (donderdag) gaan we vroeg op pad. We gaan van Clearwater naar Blue River rijden. Een uurtje verderop.
We gaan hier een "Blue River Safari" doen en willen de 1ste boot hebben, van 10.00 uur. Dit had Bas ons verteld.
Tijdens de safari kan je zwarte beren spotten langs de rivier. Dat lijkt ons heel mooi. Vanuit de boot kan je ze heel dichtbij fotograferen.
Nu maar hopen dat de beren er lopen.

We weten niet wanneer we weer internet hebben. Tot laters.

Groetjes vanuit een mooi Canada!!!!!

• 15 September 2011 - 05:12

Jerry Bouwmeester:

Mooi verhaal weer. Succes met de zwarte beren.

• 15 September 2011 - 05:31

Anita:

Wat een prachtige foto's zeg!

Groetjes, Anita

• 15 September 2011 - 06:03

Mieke:

Meiden, zo gaaf om alles te lezen. Bah wat zal het raar zijn om weer terug te komen en aan het werk te gaan.

• 15 September 2011 - 06:46

Trees:

Zo te lezen,hebben jullie weer heeeeeel veel moois gezien.
    Zalmtrek om die met eigen ogen te zien,gaaf!!!
    En wat een mooie foto,s geven een goeie indruk van de mooie natuur daar.
    Fijne dag op het Lake.
    groetjes

• 15 September 2011 - 07:03

Trui:

Wat een ontzettend prachtige natuur daar! Ik ben stiekem een beetje jaloers. Heel veel plezier vandaag en ik hoop dat jullie veel moois zien,maar dat gaat vast lukken.

• 15 September 2011 - 07:23

Marcel H:

Hoi Agnes, Colinda,

Wat een prachtige foto's weer. Toch wel heel erg mooi om zoiets eens mee te maken.
    Met de camper in the middle of nowhere in zo'n bos staan, jullie durven wel.
    Ik las al in de andere reacties dat het wellicht tegen zal vallen als je straks weer aan het werk moet en in de normale dagelijkse beslommeringen komt. Dat denk ik ook maar daar moeten jullie nu even niet over nadenken..

Kan me voorstellen dat je jezelf de t@ring schrikt als er dan iets aan je camper rommelt. Gelukkig was het een eekhoorn. Waarschijnlijk kijk ik teveel enge films :-)
    Veel plezier nog daar.

Groet
    Marcel

• 15 September 2011 - 08:08

Angeliek:

Wat is het toch een prachtig land!! Zulke dingen zie je hier niet. Geniet er nog even van!! Groetjes Angeliek

• 15 September 2011 - 08:24

Jan En Hanie:

Hallo beide

Wat zijn het weer prachtige foto's
    We genieten er wel van
    Geniet nog maar van de laatste tien dagen
    Want die zijn ook zo weer om
    We kijken weer uit naar het volgende verslag en foto's

Groeten Jan en Hannie Verburg

• 15 September 2011 - 10:27

Greet:

Hoi Agnes en Colinda,
    Ik zie het helemaal voor mij hoe jullie genieten!
    Wat maken jullie veel mee, heel leuk dat wij thuisblijvers mogen mee genieten.
    Die springende Zalmen fotograferen heb je heel knap gedaan, je moet ze toch maar vangen door je lens.
    Ik moet ook lachen, Eekhoorn een rotbeest noemen en dat voor zulke dierenliefhebbers!
    Ik wacht af wat er verder nog gaat gebeuren en lees en kijk met veel plezier.
    Groetjes Greet

• 15 September 2011 - 16:35

Marco:

jullie hebben weer mooie foto´s gemaakt.hoop voor jullie dat je zwarte beren tegenkomt.

• 15 September 2011 - 22:00

Claudia En PJ:

Wat gaaf zeg die springende zalmen! Dus geen beren gezien in Wells Gray? Hopelijk bij je volgende uitje. En wat hebben jullie mooi weer.

De weg naar Hyder gaat als het goed is aanstaande vrijdag weer open. Kennissen van ons zijn woensdag eruit gevlogen en hun huurauto is met een boot naar Pr. Rupert gebracht. Wat een gedoe he? Er zijn weer vissende wolven te zien bij Fish Creek, dagelijks!!

Noorderlicht is de komende dagen rustig, maar jullie moeten echt af en toe rond 22.00 - 2.00 uur naar boven kijken hoor, want het is nu al zo vaak in Canada ook te zien geweest.

Gisteren is onze camper naar Fairbanks gesleept. We hebben heel goedkoop een soort appartement gehuurd in Fairbanks, voor het geval het wat langer gaat duren. Aan het eind van de middag horen we meer.

groetjes Claudia en PJ

• 17 September 2011 - 11:07

Annemarie:

Hoi Meiden,
    Wij zijn net thuis van vakantie,en ik geniet nu ff met jullie mee!van de prachtige foto"s en verhalen.Genietse nog even!groetjes uit Aalsmeer.

• 17 September 2011 - 11:39

Ada:

Hallo meiden,
    Wat een geweldige foto's weer, echt mee genieten hoor. En leuk om de bekende plekjes van het Wells grey park te zien. Mooi park hè. Dus jullie zijn de weg voor het grootste deel helemaal opgereden en zelfs in het park gekampeerd. Goed idee, wij hadden een camping aan de ingang van het park, dan moet je toch weer helemaal terug op één dag. Die springende zalmen zijn echt gaaf en goed geschoten. Ik weet hoe moeilijk dat is te fotograferen, mooi gelukt. Nu op naar Jasper zeker!
    Ik heb een vraagje aan jullie en zou willen vragen of jullie mij even persoonlijk een mailtje willen sturen? Mijn adres heb je waarschijnlijk wel in de mailinglist van waarbenjij.nu maar voor de zekerheid: avd.duikelaar@casema.nl
    Bedankt en groetjes van Ada

• 18 September 2011 - 10:21

Marja:

Ik geniet hier een beetje mee dankzij die prachtige foto's, vooral van de zalmen, zit weer een prijswinnaar bij!!!