Banff - Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Banff - Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Banff - Calgary

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

24 September 2011 | Canada, Calgary

Ons laatste verslag was van de Icefield Parkway.
Na Lake Louise zijn we naar Banff gereden en hebben daar nog 2 nachten op de camping gestaan.
Terug in ons vertrouwde lievelings stadje.
Heerlijk uit eten geweest bij de Mexicaan, daar waar we 3 weken geleden ook zijn gestart. Goed eten en gezellige bediening.
Verder heerlijk door het stadje gestruind.
We zijn ook nog op Wildlife toer geweest op de Bow Valley Parkway. Helaas deze keer niets gezien.
Vermillion Lakes was weer prachtig.
Wat je nu goed gaat merken is, dat de Indian Summer gaat beginnen.
De blaadjes aan de bomen gaan in rap tempo geel kleuren en dan later oranje en rood.
Is een mooie periode in Canada, voor mooie foto's.

Op vrijdagmorgen zijn we van Banff naar Calgary gereden.
We hadden de hele dag de tijd en deden rustig aan. Het is zo'n 130 km rijden.
Tot onze verbazing kwamen we op diverse plekken Wildlife tegen.
Vlak voorbij Canmore zagen we 2 Bighorn Sheep op de rotsen staan. Heel leuk.
En op de weg naar Calgary zagen we heel veel Elken langs de weg. Mooi gezicht.
Een goede afsluiting van onze reis.
In Calgary aangekomen van bestuurdersstoel gewisseld en door Calgary naar Highway 2, om in Calgary North, naar de grootste Outdoor Store te gaan die wij ooit gezien hebben; "Outdoor World". Je weet niet waar je moet kijken en waar je moet beginnen. Het is 2 verdiepingen groot en het heeft een afdeling voor vissen, jacht, camping, kleding, etc...
We hebben ons zeer zeker vermaakt.
's Middags naar de camping in Calgary -East gereden. Deze camping ligt vlak bij Cruise Canada en je kan er je propaan tank laten vullen. Erg handig. De camping heet "Mountain View Farm".
Het is geen leuke camping, maar je kan er goed staan. En,..... de douches zijn lekker warm!!

Zaterdag ochtend.
De wekker om 06.30 uur gezet.
Douchen, eten, koffers inpakken, camper schoon maken en om 08.45 uur naar Cruise Canada gereden.
Gelukkig was het niet druk en hoefden we niet lang te wachten.
Na de camper check kregen we onze 500 dollar borg weer terug.
Alles zag er netjes uit zei ze.
Er stond al een taxi klaar en we werden netjes voor de Domistique Flights, KLM afgezet.
Goed geregeld.
Taxi betaald en hopla de luchthaven op.
Nu zitten we te wachten, koffie te drinken, te twitteren en een verslag te schrijven.
We moeten nog best lang wachten.
Het is trouwens heel warm vandaag, 30 graden.
We hebben onze vakantie schitterend weer gehad. Echt mazzel.

Om 15.20 uur gaan we de lucht in.
Het is 9 uur vliegen, rechtstreeks met KLM naar Nederland toe.

Tot gauw allemaal.

• 24 September 2011 - 17:42

Marco:

agnes en corlinda,helaas het zit er weer op maar jullie hebben mooie foto´s gemaakt.
    de verslagen zullen w emet z´n alle gaan missen,zo bleven we allemaal op de hoogte.
    een goede terugreis en we zien elkaar wel weer.

en wat zal sammy blij zijn om jullie weer te zien.

• 24 September 2011 - 17:57

Mieke:

Weer een prachtig verslag.
    Zie het helemaal voor me...Die Bighorn's op de hellingen en de Elken langs de wegkant.
    Wij zagen ze precies zo.
    Zal jullie wel tegenvallen om weer terug te komen in die drukte.
    Ik kreeg tenminste spontaan heimwee daar naar toe!
    Fijne en veilige reis terug!
    Groetjes Tante Mieke

• 24 September 2011 - 18:38

Trees:

Tja,het zit er op voor jullie,maar dit is een droom vakantie geweest,toch alles gezien volgens de planning? Was ontzettend leuk om jullie te volgen!!!
    Nu nog de vlucht,wij hopen dat alles weer voorspoedig verloopt en zien jullie morgen.
    Groetjes van ons drieen.

• 24 September 2011 - 19:02

Anita Dijkstra:

Goeie reis terug en welkom thuis in Nederland (het is hier zaalig weer, echt waar!)

Groetjes, Anita

• 24 September 2011 - 19:04

Greet:

`T is weer voorbij die mooie vakantie!
    Maar de herinnering blijft.
    Dank jullie wel voor de mooie beschrijvingen en foto`s, het was leuk een beetje mee te reizen.
    Ik kom jullie vast weer een keer tegen in de AWD.
    Groetjes Greet

• 24 September 2011 - 19:44

Mark Van Der Walle:

Nou volgens mij hebben jullie een schitterende reis gehad met vele mooie momenten.
    Leuk om jullie verhalen te lezen

Groet,
    Mark

• 24 September 2011 - 20:48

Moira:

Hoi hoi,

Wat jammer dat het al weer om is ik heb echt genoten van jullie verhalen zo leuk. Goeie reis terug en gelukkig nog heel veel foto's om naar de vakantie terug te kijken.

groetjes van Moira

• 24 September 2011 - 21:08

Arga:

Ha Colinda en Agnes,
    Eerst een goede vlucht en kom veilig aan in Nederland. Ik heb genoten van jullie reisverslag en de prachtige foto's. Wat een vakantie he.
    En nu zeker sparen voor de volgende reis.
    Dikke knuffel en hoop jullie nog eens te zien.
    Groetjes Marga

• 24 September 2011 - 21:38

Marcel H.:

Welkom thuis meiden !
    Bedankt voor jullie mooie verslagen en dito foto's.

Groetjes
    Marcel

• 25 September 2011 - 17:22

Agnita:

Welkom thuis samen. En tot gauw weer.

Groetjes Agnita

• 26 September 2011 - 08:45

Rinus En Sylvia:

Genoten van jullie verslag. Wat een belevenis. Mooie foto's.
    En nu weer terug in het ritme van het gewone leven.

• 08 Februari 2013 - 21:47

Tiny Boukadida Fengler:

Hoi dames,
    Wat een prachtige foto's maken jullie!!!
    Jullie zullen wel denken : wie is dat nu weer? Maar ik ken jou nog van vroeger Colinda, toen je nog in de zorg in Amsterdam werkte. Je bent zelfs nog op mijn trouwdag geweest. Zag toevallig je naam bij deze prachtige foto's staan en dacht: ik laat even een berichtje achter.
    Hoop dat je een berichtje terug stuurt!

Heel veel groetjes Tiny