Buffalo Ranch - Reisverslag uit Golden, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Buffalo Ranch - Reisverslag uit Golden, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Buffalo Ranch

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

06 September 2011 | Canada, Golden

Vandaag (dinsdag 6 sept) zijn we naar de Buffalo Ranch geweest in Golden.
De camping waar we staan heet Eco Adventure Ranch en is aan de zuidkant van Golden in het plaatsje Nicholson.
De Buffalo Ranch is aan de noordkant van Golden.
We werden ontvangen door Leo, de eigenaar.
Oud muzikant uit Californië, die 13 jaar geleden hier getrouwd is.
Hij runt samen met zijn vrouw deze ranch, waar ze 20 bizons hebben. Grotendeels voor het vlees.
Daarnaast hebben ze nog 1 chalet die ze verhuren.
Leo gaf ons een rondleiding en vertelde veel over de bizons. Erg interessant.
Daarna heeft hij verteld over de `natives` en liet hij allemaal voorwerpen zien die van de bizons zijn gemaakt.
We zijn de hele dag gebleven.
Nog even een bakje koffie tussendoor gezet in de camper. Dat is het handige, als je alles bij de hand hebt.
´s Middags nog een trail gelopen naar een verder gelegen stuk land, waar de bizons toen stonden. Vandaar uit een mooi fotografie punt.
Het was op een gegeven moment zo warm, en de bizons waren non-actief dat we het genoeg vonden voor deze dag.
Leo even gestoord tijdens zijn werkzaamheden. Hij was namelijk hout aan het hakken. Zijn winter voorraad aanleggen. Dat zijn heel wat stapels hout.
Zag er mooi uit en ik zou best een stapeltje mee naar huis willen nemen. Hi,hi,..
Gedag gezegd en terug gereden naar de camping.
Wat kleding uit gewassen, nog wat foto´s van de eekhoorn gemaakt en ´s avonds lekker in de camper gezeten.
Je wordt namelijk helemaal lek geprikt door de muggen.
Echte bloedzuigers zijn het. Ze prikken zelfs door je kleding heen. Je wordt er helemaal gek van. Tja mooi weer, maar wel muggen.

Zo, dit was het voor vandaag.
Een prachtige dag met leuke dingen.

Morgen gaat een hele mooie dag worden, qua weer, maar we gaan ook iets heel speciaals doen. We konden het vandaag gelukkig nog reserveren, want het was eigenlijk vol geboekt tot 17 september.
We zijn erg blij dat we morgen mee kunnen gaan.
Tja, wat is het dan, hoor ik jullie denken...... nou dat lees je in een volgend verslag.

To be continued!!

Liefs van Agnes en Colinda

• 07 September 2011 - 06:21

Jan En Hannie:

Hoi Agnes en Colinda

Jullie hebben weer van die mooie foto's gemaakt
    Wij genieten er ook elke keer weer van
    Zo zien we ook wat van Canada
    We zijn benieuwd wat jullie nu gaan doen
    Maar dat lezen we wel weer gauw

Groeten Jan en Hannie

• 07 September 2011 - 07:25

Marga En Loek:

Haha...niet alleen een prachtig reisverslag, met mooie foto's, maar nu weten jullie het ook nog eens spannend te maken!! Veel plezier, en we kijken uit naar de volgende aflevering van jullie verhaal.

• 07 September 2011 - 09:24

Greet:

Hoi Agnes en Colinda.
    Geweldig wat jullie meemaken, leuk om te lezen allemaal.
    Ik ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren!
    Elke dag is op zich al een avontuur lijkt mij.
    Geniet er lekker van en ik hoop dat de muggen andere mensen gaan prikken.
    Groetjes Greet

• 07 September 2011 - 12:28

Franziska & Klaas :

Ook wij zijn uiteraard heel erg benieuwd, wat jullie vandaag gaan doen. Ik heb wel zo een vermoeden, wat het zou kunnen zijn. Als het dat is wat ik denk, dan hebben jullie echt een hoofdprijs in de loterij gewonnen!
    Ik verheug me al op jullie berichten hierover!
    Groetjes en ook verder heel veel plezier,
    Franziska & Klaas

• 07 September 2011 - 14:06

Ada:

Ha meiden,
    Leuk, zo'n bezoek aan een buffaloranch en leuke foto's. Wij hebben ook hele kuddes daar zien lopen, bijzonder. En jullie weten het wel spannend te houden voor vandaag, Franziska lijkt een idee te hebben maar die weet zoveel meer nog van Canada dan wij. Ik heb werkelijk geen idee en ben benieuwd. Veel plezier maar weer en we horen het wel.
    Vandaag de eerste aanzet gegeven voor onze reis volgend jaar. Heerlijk vooruitzicht, we hadden een goed en uitgebreid gesprek en ze gaan aan de slag voor ons.
    Groetjes van Ada en Eiso

• 07 September 2011 - 15:32

Odette Koning:

Meiden,

Dat ziet er allemaal weer fantastisch uit. Mooie foto's en leuke verhalen. Geniet van al het moois wat nog gaat komen.

Groeten,
    Odette uit Haarlem

• 07 September 2011 - 17:55

Margriet Olthof:

Wat ziet dat er weer prachtig uit!
    Ik geniet ervan!