Banff - Reisverslag uit Golden, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Golden, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

05 September 2011 | Canada, Golden

Zo, hier zijn we dan weer.
Op vrijdag 2 sept. hebben we de camper opgehaald bij Cruise Canada.
Dit verhuur bedrijf ligt pal naast het hotel Travelodge, waar we sliepen.
Het hotel is basic en moet je niet teveel luxe van verwachten.
Ze hadden er wel wifi, dus dat was gunstig. En…… hele grote Senseo koffie pads, (zie foto).
We zijn om 10.30 uur al naar Cruise Canada gelopen, terwijl we dus geen early bird hadden geboekt.
Mijn moeder zegt altijd: "Een brutaal mens heeft de halve wereld!" Nou dat hebben we dus maar even toegepast.
Ik heb uitgelegd dat we om 11.00 uur moesten uitchecken bij het hotel en of de camper al klaar stond.
Vol verbazing kregen we die mee.
Na alle checks, papieren tekenen en borg betalen gingen we op pad.
Naar de eerst volgende supermarkt, "Superstore" en veel boodschappen halen. We hadden een kar vol. Kunnen we voorlopig vooruit.
Toen gingen we op weg. Joepie!!! We gaan!!! Dwars door de stad Calgary over Hwy 1. Op weg naar Canmore.
Er stond heel veel wind en de camper was erg gevoelig met sturen. Pittig rijden.
Aangekomen in Canmore, bleek er het hele weekend een festival te zijn. Highland Games!! Alle campgrounds waren volgeboekt.
De plannen werden ter plekke gewijzigd en we reden door naar Banff. Op weg naar Tunnel Mountain Campground, waar we in 2006 ook hebben gestaan.
Gelukkig, hier was nog voldoende plaats.
We zijn 3 nachten gebleven en hebben veel leuke dingen gedaan in Banff.
We zijn in de Banff Gondola gegaan, naar Sulphur Mountain toe, op 2700 mtr. hoogte.
Dat was gaaf om te doen.
Bovenop de berg vroor het nog en was het erg koud. Naarmate de uren volgden werd het warm en liep je in een t-shirt.
De nachten zijn hier erg koud en overdag is het warm, rond de 25 graden.
Dat is echt super gaaf. Ook de voorspellingen voor de komende week zijn goed en warm, rond de 25 gr.
Boven op de berg had je een schitterend uitzicht van 360 gr. over de besneeuwde bergtoppen. Wat was dat gaaf zeg. Een dag eerder lag alles in de mist en kon je niet naar boven. We hadden zo'n mazzel.
Ook wemelde het hier van de tamme chipmunks. Een mooi foto object.
We zijn de hele dag boven op de berg gebleven

De terug weg zijn we naar beneden gelopen. Een trail van 5,7 km. Dit hadden we beter niet kunnen doen, want Colinda haar knieen waren niet zo blij en gingen tegen stribbelen. Best een pittige trail waar we zo'n 2 uur over hebben gedaan.
We hebben er trouwens allebei onwijs veel spierpijn in de kuiten aan over gehouden. Tja, normaal loop je ook geen bergen. Zijn kuiten killers!!!

Verder hebben we gisteren de Hoodoo Trail gelopen en zijn we een middagje in Banff Downtown geweest.
Heerlijk uit eten geweest bij de Mexicaan. Super leuk personeel en goed eten. Was gezellig.

Gisteravond hebben we een avond drive gedaan. Doel: zonsondergang bij Vermillion Lakes.
Een prachtige avond, maar de mooie kleuren, rood oranje en paars bleven uit. Helaas. Desondanks toch mooie foto's kunnen maken.
Heel irritant stonden hier een aantal Duitsers die de hele steiger opeisten. Toen het bijna donker was, gingen ze weg, met de mededeling: "Ga je gang, maak nu maar je foto". We hebben niets meer tegen ze gezegd. Heel arrogant en alles opeisend. Te vergelijken met Duitsers die hun handdoekjes bij een zwembad neer leggen en jij er dan niet meer bij kan. Bleh.
Maar goed we hebben ons super goed vermaakt en gingen in het donker terug naar de camping.

Maandag 5 sept.

Vanmorgen om 06.30 uur opgestaan.
We werden getrakteerd met een schitterende zonsopkomst; rood en oranje kleuren over de bergtoppen.
Dit zijn prachtige foto's geworden.
Wat we gisteravond niet hadden, kregen we nu dubbel en dwars terug.
Douchen bij de washokken, een lekkere warme douche!! en meteen op pad. Eten zouden we later doen. We gingen een wildlife drive doen over de Bow Valley Parkway, de 1A naar Lake Louise. Een route van 58 km, dwars door de bossen. Hopende dieren te zien. Altijd leuk en spannend.
Halverwege gingen we stoppen, want bij de "Meadows" was een open veld en daar gingen 2 Elken vechten. Er liepen er 3 in totaal. Een prachtig gezicht. Er kwamen nog 2 mannen bij ons staan, 2 fotografen uit Canmore. Leuke lui waar we leuk mee hebben zitten kletsen.
Wij vinden de Canadezen zo aardig en behulpzaam. Elke keer weer helpen ze je met alles en beantwoorden ze enthousiast je vragen. Ze maken graag een babbeltje met je.
Tja, we voelen ons hier erg thuis en het geeft ons een fijn gevoel.
Maar goed na de Elken op weg voor meer wildlife.
Verderop in de remmen, want we werden getrakteerd op onze eerste beren.
Een Black Bear vrouwtje met haar jong zaten naast de weg in de berm/bos te eten. Het mooiste was dat het kleintje de boom in klom. Dat ging me toch snel.
Na de beren sessie naar Lake Louise en Moraine Lake.
Daar was het zo verschrikkelijk druk dat je er gek van werd.
We zijn weg gegaan en besloten door te rijden naar Golden.
Moraine Lake is voor de terugweg.
Wat een gekkenhuis en mierennest.

Nu zijn we in Golden aangekomen en zitten op Eco Adventure Campground in het plaatsje Nicholson, net buiten Golden. Internet is summier.
Een prachtige natuurcamping, tussen de bomen, midden in het bos.
Voor ons een veld waar paragliders landen. Echt cool om te zien.
We worden gewaarschuwd voor beren, cougars, elken etc.

Voor vanavond staat het kampvuur op het programma. Het hout ligt al klaar.

Zo dit was het voor nu.
Tot gauw.

Liefs van Agnes en Colinda

P.s.: oh ja, we zijn weer door een tijdszone heen, zitten nu in British Columbia en het is nu 9 uur tijdverschil

• 05 September 2011 - 22:18

Moira:

Hallo,

Haha lol met het bericht bergen zijn kuitenkillers. Wij doen hier niets anders ben er inmiddels aan gewend heuvel op en af. Dan doet 10 km er wel even toe heuvel op en af.
    Nieuw Zeeland zal ook echt wat voor jullie zijn als ik het zo lees. Mensen zijn hier ook superaardig en behulpzaam. Het klimaat hetzelfde overdag 25 graden en in de avond brrr koud.

gr van Moira

• 05 September 2011 - 22:27

Claudia En PJ:

Fotografen uit Canmore...hmmm, dat is toch niet heel toevallig onze goede vriend Bela Balika?

• 06 September 2011 - 02:33

Marlies:

Gaaf hoor die foto's! Wow wat een wildlife op de Bow Valley Parkway. Ik weet niet hoe vaak we die al gereden hebben, maar we hebben er nog nooit wat gezien, behalve 1x een hertje! Hoe laat was het inmiddels toen jullie daar reden?

Lake Louise is het mooist als je daar 's morgens meteen om 8u of zo kan zijn, dan is het ook nog niet zo druk. Moraine Lake is meestal iets minder druk, maar die (kleinere) parkeerplaats is toch vaak erg vol, dat zal op de terugweg wel minder zijn aangezien het na Labour Day (vandaag) toch wel minder druk wordt overal. Hoe dan ook erg de moeite waard hoor!

• 06 September 2011 - 02:50

Agnes:

Hoi Marlies en Nico,

De camping in Lake Louise was ook vol, vandaar dat we besloten door te rijden.
    We hopen dat het eind september minder druk is.
    Wij zijn om een uur of 07.00 uur vertrokken uit Banff om de Bow Valley Parkway te rijden. Het was nog erg koud en het vroor. We hebben heel rustig aan gereden en goed om ons heen gekeken. We werden beloond met de Elken en de zwarte beer met jong. We waren erg blij dat we dit gezien hebben. Tja en weet je Marlies, je weet nooit wanneer je iets ziet. Het is ook een beetje geluk hebben.

Groetjes van Agnes en Colinda

• 06 September 2011 - 05:07

Jerry Bouwmeester:

Fantastisch om dit weer te lezen en de foto's te zien. Kan niet wachten om er weer heen te gaan. Die beren en elken, het blijft geweldig om jullie foto's te zien.

• 06 September 2011 - 05:34

Ada:

Hallo Agnes en Colinda,
    Ik heb jullie al even niet meer gesproken en had mij niet gerealiseerd dat jullie inmiddels in Canada zouden zijn. Wat een verrassing! En wat heerlijk om weer mee te lezen en alles te herkennen waarover je schrijft. Wij konden ook niet wegkomen uit Banff, meteen aan het begin kun je al zoveel zien en beleven dat het heel prettig is om langzaam op te starten. En wat word je beloond hè als je vroeg opstaat, dan zie je zoveel wildlife, fantastisch. Ik heb genoten van jullie foto's, hartelijk bedankt.
    Nu zie ik dat jullie al meer links hebben gestuurd, ik had ze nog niet eerder gezien. Maar, dat heeft te maken met problemen met mijn computer. Sinds we terug zijn van vakantie, nu twee weken geleden, heb ik geen outlook meer, ben alles kwijt. Vooralsnog check ik mijn mail via de website van de provider, maar dat gaat ook niet altijd goed. Niet alle mails komen aan, heel vervelend. Ik hoop vanaf nu op de hoogte te blijven en wens jullie een geweldige reis.
    Misschien kun je mij een keer een persoonlijk mailtje sturen, gewoon even om jullie adres weer te hebben?
    Veel plezier en ik ga jullie zeker volgen.
    Groetjes van Ada en Eiso

• 06 September 2011 - 05:55

Ada:

Daar ben ik nog een keer. Ik heb jullie vorige verhalen opgezocht en gelezen en zag dat ik vanuit Denemarken wel een keer gereageerd heb. Die link heb ik dus wel gekregen maar ik was het even kwijt. Verder had ik ze niet gekregen maar hopelijk gaat het vanaf nu goed en kan ik jullie blijven volgen.
    Ja, was handig hè om zo naast het verhuurbedrijf te overnachten. Wij hadden de koffers er laten staan en zijn die later met de camper gaan ophalen. Hoefden we er niet mee te sjouwen. Fijn dat jullie hem toch vroeg meekregen, ook al had je geen early bird. Wij hebben morgen een afspraak met het reisbureau waar we onze reis voor volgend jaar naar Canada (treinreis van oost naar west, misschien heb ik dat al eerder verteld) gaan bespreken en, indien mogelijk, al boeken. Dat kan 11 maanden van te voren en dan hebben we een flinke korting. Heerlijk vooruitzicht!
    Goeie reis en we horen jullie graag weer.
    Groetjes van Ada

• 06 September 2011 - 07:21

Tijnie:

Wauw wat een mooie dieren, die beren zien er zo schattig uit. Helaas zijn ze dat niet, anders zou je er zo bij gaan liggen knuffelen. agnes ziet er profi uit met haar lens, komt wel goed van pas met die mooie dieren. Nou we houden alles in de gaten en zien uit naar het volgende verslag.

• 06 September 2011 - 07:30

Marcel H:

Hi Agnes,

Leuk verslag weer. Ik had vroeger al zo'n hekel aan duits op school :-)
    Veel plezier nog

• 06 September 2011 - 07:35

Trui:

Heerlijk om door middel van jullie foto`s en verslag mee te kunnen genieten.En wat prachtig daar zeg!Veel plezier verder en geniet ze!

• 06 September 2011 - 07:42

Trees:

Leuk,om jullie verslag zo te lezen,als of we er bij zijn.[beetje]
    Gaaf met die berenen en elken.Prachtige fofo van de zonsopkomst
    Volg jullie een beetje op de kaart,kijk uit naar jullie volgend verslag.
    En kijk uit he,dat jullie geen berenhapje worden[geintje

• 06 September 2011 - 08:39

Jan En Hannie:

Wat een leuke foto's
    Ook die van die beren
    Zo zijn wij ook een beetje in Canada
    We genieten van het reis verslag

Groeten Jan en Hannie verburg

• 06 September 2011 - 09:40

Roy & Evelyne:

Gaaf om weer ff terug te tijd in te gaan. Vermillion lake, lekker tapas eten in Banff echt een supertijd. Nu door naar Jasper mooie herinneringen gezellig bij Sam Sam (volgens ons is de foto aan de zijkant van jullie daar ook genomen ??). En hebben jullie al een moose gespot ? De foto's zijn zoals ze dat in Canada zeggen : REALLY AWSOME, OUT OF THIS WORLD.
    Geniet van jullie reis en moosespotse
    Gr,Roy & Evelyne

• 06 September 2011 - 13:11

Mieke'S:

Mooie foto's!
    Leuk dat jullie ons ook laten mee genieten van al dat moois!

• 06 September 2011 - 15:48

Jeroen:

Hoi lui,

Allemachtig wat een mooie foto's weer !!
    Wat kan het leven toch mooi zijn hè ? Ik kijk met volle verwachting uit naar het
    volgende verslag hoor ! en ja, bergen zijn killing, maar dat hoor je wel thuis.
    Heel veel plezier en tot een volgende keer.

groetjes Jeroen