Vlucht 0677 + Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Vlucht 0677 + Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Vlucht 0677 + Calgary

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

02 September 2011 | Canada, Calgary

Zo, daar zijn we dan, met het vrij snel plaatsen van een nieuw verhaal.
We zitten nu in het hotel "Travelodge" in Calgary, waar je gratis wifi hebt. En ja hoor,....... laten we nou onze laptop bij ons hebben.

Vanmorgen vroeg uit de veren,om eerst Sammy weg te brengen, koffie te drinken bij Karel en Trees en daarna naar Schiphol te gaan. Trees bracht ons en zette ons af voor vertekhal 2. Bedankt Trees!!
Na gedag te hebben gezegd, zijn wij gaan inchecken en door de paspoort controle gegaan. Hierna hadden we alle tijd om even te shoppen, te eten en te drinken. Om 11.20 ur naar de Gate gegaan. Hmmmm,.... toen bleek het dat we van de E05 naar de D3 moesten gaan. En hier stond me toch een lange rij. We werden hier ook van top tot teen gecontroleerd. Riem af, schoenen uit, vloeistoffen in plastic zakjes, laptop uit de tas, jas uit,... etc
Nog nooit eerder mee gemaakt. Wat een gedoe zeg. Alsof we terroristen zijn. Sta je daar met je goede gedrag op sokjes.
Na dit alles konden we gaan boarden.
Het instappen was aan de voorzijde van het vliegtuig en we moesten helemaal achterin zitten, stoelen 43E + 43G. We waren dus wel even zoet om er te komen. Maar goed, al snel zaten we er en konden we vertrekken. Mooi op tijd naar bestemming Calgary.
We vlogen met een Airbus 330-200 van KLM.
De totaal af te leggen km's was: 7176 km.in een tijd van 9 uur.
De buitentemperatuur was: -53C. We vlogen op ongeveer 10 a 11 km hoogte.
Op het kaartje in de stoel, konden we zien, dat we over IJsland vlogen en daarna over Groenland.
Een prachtig gezicht.
Het was een erg lange zit en op een gegeven moment ben je het zo zat. Dan ga je maar weer eens naar de toilet of ga je lopen zemelen bij de gate.
De service van KLM aan boord was super goed. Complimenten. Enne..... voldoende beenruimte.
Onze aankomst tijd was 13.27 uur plaatselijke tijd.
Onderweg aten we Fried Tempeh in basah sauce.
Was onwijs lekker.
Om 18.30 uur ben ik een tijd de benen gaan strekken. Tevens een goed moment om te gaan plassen.
Om 21.25 uur zijn we goed geland.
Het is schitterend weer in Calgary en erg warm. De tijd van 21.25 uur is 13.25 Calgary tijd.

Wel eens gehoord van toevalligheden?
Nou wij hebben zoiets.
In de hele lange rij bij de gate staan 4 mensen. Af en toe een babbeltje mee gemaakt. Aardige lui.
Laten deze mensen nou in het vliegtuig voor ons te zitten.
Op 24 sept. vliegen ze ook met hetzelfde toestel als wij en zitten ze wederom een stoel voor ons.
Hoe is het mogelijk he!!!
Is wel heel toevallig.
Als afsluiting kwamen we ze ook nog eens in de stad tegen. Toen was het cirkeltje bijna compleet. Dit, omdat we ze morgen ook weer treffen bij Cruise Canada.
Dus..... hoe toevallig kan iets zijn??? Geen idee, maar wel leuk.

Na de landing op Calgary International Airport (YVV), zijn we naar buiten gegaan en hebben op de taxi van het hotel gewacht. De transfer was al geregeld vanuit Travelhome.
Even met de telefoon gebeld, om te zeggen dat we er zijn.
De man in de auto was er met 10 minuten. Mooi op tijd.

Aangekomen bij het Travelodge Hotel ingecheckt en de kamer opgezocht.
Spullen neer gezet en hopla de stad in.
Even bij de receptie gevraagd hoe we daar moesten komen. Met de trein! Vanuit het hotel zo'n 5 a 10 min. oostelijke richting lopen, richting the "Mall".
We gingen eerst klein geld regelen in het grote winkelcentrum, om vervolgens naar Calgary Centre te kunnen gaan, voor een ritprijs van $ 2,75 p.p. Zo gezegd zo gedaan.
We wilden graag de Calgary Tower op.
Dit is 190,8 mtr hoog en de tower heeft een glazen plateau.Dat is onwijs eng om daar op te gaan staan. Je kijkt de diepte in. Best gaaf. Het moment om oop zo'n plaat te gaan staan en dan naar beneden te kijken is niet te beschrijven, maar moet je voelen. Je krijgt absoluut een raar gevoel in je maag.
Na dit alles hadden we toch wel honger gekregen. Zo gezegd zo gedaan!! De plaatselijke kroeg in gegaan, waar een aantal mensen zaten. Leuk tentje. En..... natuurlijk weer met grote televisie schermen.
Heerlijk gegeten. De terugreis moesten we goed in de gaten houden of we op station "Rundle" zouden uitstappen. We namen de McKnight train East, zoals ons was uitgelegd. Het ging allemaal goed en wijst zich van zelf.
In de supermarkt even brood, beleg en water gehaald. Dat is voor het ontbijt voor morgen.
Daarna terug gelopen naar het hotel.
Hier hebben we ons zalig gedouched en nu gaan we zo een dutje doen.
Het is nu 10.35 in de avond.
In NL is het 06.35 uur op vrijdagochtend.
Een raar idee, al die tijdsverschillen.
Maar goed het zal wel wennen.
Morgen camper op halen. Reuze veel zin in.

Het was een vermoeiende, lange maar leuke dag vandaag.
Tot een volgend verhaal.

Groet en liefs van Agnes en Colinda

• 02 September 2011 - 05:40

Anita:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Heel veel plezier in Canada en geniet van deze prachtige reis...
    Groetjes, Anita

• 02 September 2011 - 06:57

Mama Vera:

Verder nog een prettige reis met veel ervaringen, mooi verslag...deed ik vroeger ook altijd na mijn reizen

• 02 September 2011 - 08:34

Jan En Hannie :

Hallo Agnes en Colinda

Wat leuk dat jullie een reisverslag bij houden
    De foto's hebben we ook net bekeken
    Zo weten we ook waar jullie steeds zitten
    Dat vinden wij erg leuk
    Verder wensen we jullie een hele fijne vakantie toe in Canada
    Genieten jullie er maar lekker van hoor

Groeten Jan en Hannie Verburg uit Eethen Brabant

• 02 September 2011 - 08:51

Marcel H:

Hoi Agnes en Colinda,

Leuk om zo te lezen. Veel plezier nog daar.

• 02 September 2011 - 08:54

Marcel H:

Agnes,

Ik zie die foto met die glazen plaat.....damn het zou mij dun door de broek lopen denk ik...
    pffff wat hoog.

Groet
    marcel

• 02 September 2011 - 10:19

Moira En Joost:

Ja jullie zijn zeker snel lol. Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen onze dag is ook al weer bijna om hier is het 17.00 uur.

• 02 September 2011 - 10:20

Jerry Bouwmeester:

Mooi dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Veel herkenbaars. Travelodge naast Cruise Canada?

• 02 September 2011 - 10:21

Trees/ma:

Heerlijk,vlucht goed verlopen.Wat griezelig die hoogte en dan op dat glas!!!!!
    Hebben jullie goed doorgetrokken tot 6.35.
    Hier met sammy alles oke,is erg lief.

• 02 September 2011 - 11:03

Agnes + Colinda Bax + Flier Van Der:

@ Jerry Ja, het is idd Travelodge, naast Cruise Canada. Goed gezien!!!

• 02 September 2011 - 13:51

Franziska & Klaas :

Goed te horen, dat jullie veilig en wel in Canada zijn geland. En dan gelijk dezelfde dag nog de stad in: knap hoor! Ik ben na die lange vlucht meestal veel te moe om nog iets te doen. Maar op zich is jullie methode wel de manier om over de jetlag heen te komen: gelijk met de lokale ritme meegaan.
    Grappig hoor, dat jullie aldoor dezelfde mensen tegenkomen. De wereld is soms echt klein. Ook ik heb al meerdere keren van die stomtoevallige ontmoetingen gehad op plaatsen, waar je het echt niet zou verwachten. Zo ben ik ooit op een metrostation midden in Montreal een studiecollega tegen het lijf gelopen.
    Ook wij hebben trouwens ooit in de Travellodge naast Cruise Canada overnacht. Dat was in september 2004, toen we in Calgary startten voor een drieweekse reis door de Canadese Rockies. We deden toen ongeveer hetzelfde rondje als jullie nu, maar dan met een gewone auto en overnachting in hotels, b&b's, cabins en jeugdherbergen.
    Succes met het ophalen van de camper en natuurlijk een prettige reis!
    Groetjes,
    Franziska & Klaas

• 02 September 2011 - 21:52

Tineke:

Wens jullie veel plezier in Canada.
    Ik ga zeker je reisverslagen lezen.
    En de foto''s bekijken.

• 02 September 2011 - 23:25

Claudia En PJ :

Ha, de meissies zijn gearriveerd in Canada! Wij wensen jullie veel plezier en we houden jullie in de gaten! Wat een adembenemend gezicht (letterlijk dan wel) is die afgrond onder de Canada Tower zeg! En wat hebben jullie mooi weer.
    Wij liepen ook al zo te pochen over de fantastische service en het heerlijke eten van KLM. Jammer dat je soms ineens in een Delta toestel terecht komt, terwijl je KLM boekt.
    En dat strippen voor het boarden moeten wij al jaren in de USA, went wel!
    Wij zitten in Alaska (Denali) met 8 graden overdag en nachtvorst. Brrrr.
    liefs Claudia en PJ
    www.dutchduowildlife.nl

• 03 September 2011 - 14:14

Abe:

Hello,have fun over there,leuk om jullie reis op deze manier te volgen.Hebt al een leuk verhaal en mooie foto's erop gezet!Kijk al uit naar het vervolg,
    groetsels Abe.

• 04 September 2011 - 09:18

Jacqueline:

Hoi Agnes en Colinda,

Ziet er allemaal gaaf uit zeg dat is pas genieten. Dat gaan jullie zeker doen veel foto's maken en ik blijf jullie verslag volgen.

Groetjes Jacqueline