We gaan!!!! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu We gaan!!!! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

We gaan!!!!

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

31 Augustus 2011 | Nederland, Hoofddorp

Hoi allemaal,

Morgen is het dan eindelijk zover.
Een reis die we vorig jaar al hebben geboekt en waar we al heel erg lang naar uit kijken. We hebben al heel veel voorpret gehad en veel dingen op internet uitgezocht.
Onze 2de Canada reis en waarschijnlijk niet de laatste; hihi...
Zojuist de koffers en fototassen ingepakt. Alles staat klaar.
Vanmiddag zijn Sammy haar spulletjes naar het logeer adres gebracht, zoals bench, eten, speeltjes, fleecedekens etc.
Het is nu 22.30 uur en we hebben alles nagekeken. Een lijstje met laatste notities gemaakt en nu even een verhaal schrijven onder het genot van een glaasje wijn. Het is tenslotte vakantie.
De Iphones liggen op de oplader en het laatste wasje hangt net aan de waslijn.
Nog even wat wegenkaarten in de koffer gedaan en dan moet het er morgen van komen.
Om 08.00 uur gaan we Sammy weg brengen.
Dan drinken we nog even lekker koffie met z'n allen. We zullen Sammy zeker gaan missen, maar ze heeft een super goed logeer adres, waar we ons absoluut geen zorgen om hoeven te maken.
Poes Poekie en konijn Sjors zullen ook verzorging krijgen.
Mijn vader brengt mijn moeder en zij zal al die tijd in ons huis logeren, om de beesten te verzorgen en op het huis te passen. Alvast bedankt mam en pap!!!! Zijn we super blij mee.

Na de koffie naar huis om de koffers te halen. Trees zal ons morgen af zetten bij de vertrekhal 2. Het is zo´n klein stukje rijden voor ons. Best handig om zo dicht bij Schiphol te wonen.
We vliegen met een Airbus 330-200 van de KLM, van Amsterdam naar Calgary, met een rechtstreekse vlucht. Beter dan dat we ergens moeten gaan overstappen. In 2006 moesten we overstappen in Toronto en toen misten we, door vertraging, onze aansluiting naar Vancouver. Was toen een heel gedoe om door te boeken en te racen tegen de klok. Nu is het lekker relaxt en in 9 uur doorvliegen naar de eindbestemming.
We hebben vlucht KL677 van 12.30 uur.
We arriveren om 13.30 uur plaatselijke tijd. Dat wil zeggen dat het dan 20.30 uur Nederlandse tijd is.
We moeten dus even doorhalen en wakker blijven.
We zullen wel zien hoe het gaat.
Is altijd even lastig.
Na aankomst op Calgary International Airport, zullen we een transfer hebben naar het hotel wat we geboekt hebben.
Dit hotel heet Travelodge en ligt naast het verhuurbedrijf van Cruise Canada, aan de oostkant van de stad Calgary.
Ada en Eiso.... bedankt voor de goede tip!!!!! Hadden we dankzij jullie nooit geweten. Thnx!!
We zullen worden opgehaald en worden afgezet bij het hotel.
We hebben dan nog de hele middag om leuke dingen te doen. Heerlijk. We hebben er zo´n zin in!!!
We zullen Calgary Downtown in gaan en willen graag naar de Calgary Tower en dan genieten van het mooie uitzicht.
Zie voor info: http://www.calgarytower.com/
We hopen dus stiekem op helder weer.
De `Tower` heeft een glazen bodem, waar je over kunt lopen. Ik (Agnes) zal daar zeker geen held in zijn en ik moet nog even over mijn hoofd krabben of ik er wel op zal gaan staan. Het is natuurlijk wel een hele uitdaging...... hmmmmmmm...
Tevens is er de mogelijkheid om er een hapje te gaan eten. Altijd lekker.
Daarna kunnen we nog heerlijk gaan wandelen en de stad verkennen, als we nog tijd hebben.
Vervolgens terug naar het hotel en genieten van een lekkere douche en een goede nachtrust.
Het zal morgen dus een lange dag gaan worden, met veel reizen en toch tevens al genieten van wat Canada te bieden heeft.
Op vrijdag gaan we de camper op halen, maar ik hoop donderdag avond al een verslag te kunnen schrijven vanuit het hotel.
Het hotel beschikt namelijk over wifi, dus kunnen we internetten, twitteren en een verhaal op ons weblog zetten.

We zullen gaan proberen om regelmatig een verhaal te schrijven van onze belevenissen, met daarbij leuke foto´s.
We hopen dat jullie genieten van onze belevenissen en onder aan elk verhaal is er de mogelijkheid om een reactie te geven. Hoeft niet, mag altijd.

Okay, dit was het voor nu.

Iedereen welterusten en tot een volgend verhaal.

Doeg!!!

Tom Smit:

Geniet ervan......

• 31 Augustus 2011 - 21:06

Gert Hartman:

Heel veel plezier gewenst en veel, heel veel foto's maken natuurlijk.
    Ik wacht af wat er allemaal geshowd gaat worden de komende tijd.
    Vast nog wel een geocache hier en daar, ook dat houden we in de gaten !
    O ja, wij houden de AWD wel in de gaten :)

Gert

• 31 Augustus 2011 - 21:09

Moira:

Hallo,

Ik wil jullie via deze weg even een geweldige vakantie toewensen en geniet er lekker van. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen daar in Canada.

gr van Moira

• 31 Augustus 2011 - 21:11

Trui:

Onzettend veel plezier en fijn dat we op deze manier toch een beetje mee kunnen genieten.Ik kijk al uit naar jullie foto`s!

• 31 Augustus 2011 - 21:15

Agnes + Colinda Bax + Flier Van Der:

@ Gert Oh ja Gert, pas goed op de vosjes in de AWD enne...... de GPS is mee naar Canada, dus we hopen nog leuk te kunnen cachen en coins te kunnen scoren; hihihi....

@Tom Genieten gaan we zeker!!!

@Han Dank je wel Han!!! Doen we!!! Tof dat je zo snel reageerd. Iedereen trouwens. Leuk om te lezen. Foto's volgen zeker. Handbagage is overvol aan fotospullen.

@Moira Dank je wel Nieuw-Zeeland!!!!

@Trui Ha die Trui. Wat leuk van je te horen. We houden je op de hoogte en bedankt voor je enthousiaste reactie.

Iedereen bedankt voor de leuke reactie.

• 31 Augustus 2011 - 21:23

Paul Meuldijk:

Een hele fijne en mooie reis gewenst!!! Veel foto's maken, dan kunnen we mee genieten van afstand!!

• 31 Augustus 2011 - 21:28

Marlies:

Goede reis! Natuurlijk volgen we jullie weer, al gaan we zelf ook weg, maar da's pas over een kleine 3 weken. Wij komen dan net naar NL, we komen aan (en blijven een dag in Nieuw Vennep) op de 21e, dan zijn jullie nog niet terug. Op de terugweg blijven we ook weer 1 of 2 dagen, misschien dat we dan zelfs even langs kunnen komen voor we zelf weer terugvliegen :) Wij vliegen trouwens ook via Calgary en met de KLM rechtstreeks naar A'dam! Lekker hoor.

• 31 Augustus 2011 - 21:33

Agnes:

Hoi Marlies en Nico,

Wat leuk dat jullie naar NL gaan.
    Jammer dat we jullie dan net niet treffen in Nieuw Vennep.
    Dat zou leuk zijn geweest. Zo ver weg en dan zo dicht bij.
    Maar goed het is niet anders.
    We wensen jullie een hele fijne vaklantie toe in NL.
    Geniet er van en een goede reis voor jullie.

Bedankt voor jullie leuke reactie.
    We houden jullie op de hoogte.
    Wie weet zien we elkaar nog ergens. Zou leuk zijn.

• 31 Augustus 2011 - 21:44

Geertje Weustenenk:

Hoi Agnes en Colinda,
    Ik wens jullie een super reis toe. Geniet ervan en laat ons meegenieten door middel van jullie foto's.
    groetjes, Geertje

• 31 Augustus 2011 - 22:26

Odette Koning:

Heel veel plezier en ik wens jullie een hele mooie reis.

groetjes,
    Odette

• 31 Augustus 2011 - 22:43

Rick Tibbe:

Een hele fijne trip saampjes, geniet er van en misschien levert t ook nog een paar fotootjes op! Ik zal de website volgen!
    Twitter for Android • 31-08-11 23:44

• 31 Augustus 2011 - 22:54

Agnes En Colinda:

@ Marlies en Nico Als jullie op de terugweg zijn, kunnen we iets met jullie afspreken. Leuk!!! We mailen hier nog even over, om iets af te spreken. Groet Agnes en Colinda

• 01 September 2011 - 03:42

Agnes + Colinda Bax + Flier Van Der:

De weersvoorspellingen zien er erg goed uit. De komende dagen droog en zon met temperaturen van 20 t/m 24 graden. 's Nachts wel fris en rond de 2 graden. Heldere nachten. Prachtig weer voor de gondola's in Banff, Lake Louise of Golden. We hebben er zin in!!!

• 01 September 2011 - 05:19

Tijnie:

Hè reizigers,
    Heel veel plezier op jullie reis en eerste overnachting. We denken aan
    Jullie en zien de foto's en verhalen graag tegemoet.

Liefs van ons

• 01 September 2011 - 05:32

Tineke:

Een hele fijne vakantie voor jullie beiden, geniet ervan. Ooit van iemand gehoord die veel vliegt dat je minder last van jet lag hebt als je niet eet gedurende de vlucht. Pas weer als je op plek van bestemming bent. Misschien heb je wat aan de informatie.
    Veel plezier geniet ervan.

Liefs Tineke

• 01 September 2011 - 05:55

Carla/ Kb De Heij Rt:

Geniet van jullie vakantie, we zijn stiekem een beetje jaloers, wij hadden ook een prachtige vakantie in Canada en we gaan er zeker een keer terug!

Groetjes Carla, (exbaasje Barney)

• 01 September 2011 - 06:26

Henne En Margreet:

Wat fijn dat het nu eindelijk zover is, geniet er heerlijk van !!!

• 01 September 2011 - 06:58

Elma & Zoe:

Agnes en Colinda,

Een hele fijne vakantie gewenst en ik ga jullie verhalen volgen, goede reis vanmiddag!

groetjes Elma en Gerard
    Zoë

• 01 September 2011 - 07:38

Annet:

Hoi Agnes en Colinda,

Heel veel plezier gewenst. Ik hoop dat jullie verwachtingen uitkomen. Geniet ervan.

• 01 September 2011 - 07:51

Afiena:

Heel veel plezier en een goede reis Agnes en Colinda!
    Super dat jullie ons op deze manier mee laten gaan!
    groetjes Frans en Afiena

• 01 September 2011 - 08:04

Anja En Linda:

Hoi Meiden,
    Wat leuk dat we jullie zo op de voet kunnen volgen, iets wat we ook zeker zullen doen. Jullie kennende zullen we ook getrakteerd worden op onwijs mooie fotos.
    Zorg goed voor elkaar en heel veel plezier in Canada.

Groetjes van Anja en Linda

• 01 September 2011 - 08:45

Loek En Marga:

Wat gaan jullie een fijne vakantie hebben!! Lekker genieten en heel veel mooie dingen zien en fotograferen. En wij Gaan jullie belevenissen hier zeker volgen.
    Goeie reis!!

• 01 September 2011 - 08:56

Marko:

Een hele fijne vakantie! Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar naar Canada, we zijn dus erg benieuwd naar alle mooie plekjes en avonturen.

Grtz,
    Marko & Jessica

• 01 September 2011 - 09:01

Karin:

Jemig, wat een enthousiast stel zijn jullie, en terecht! Je gaat tenslotte op vakantie en wat voor één!De manier van schrijven doen jullie zo dat ik bijna met jullie mee ga op vakantie, krijg er ook zin in, haha!
    Maar meiden, heel veel plezier en geniet ervan. Maak maar mooie foto's en schrijf maar hele leuke dingen voor 'ons' op, 'wij' zullen ze lezen met héél veel plezier. (vergeet je internet niet uit te zetten)
    Rij wel voorzichtig en Have Fun!!!!!!!
    Groetjes uit de polder, Thames Karin en een poot van Sam

• 01 September 2011 - 10:20

Mark Van Der Walle:

Heel veel plezier dames, ik ben benieuwt met voor verhalen jullie komen en ik hou mailbox in de gaten.

• 01 September 2011 - 10:31

Annemiek:

Heel veel plezier !
    Ik moet met mijn gezin nog een jaartje wachten,maar wat je zegt de voorpret is ook al leuk.
    Het is nu bijna 12.30 dus nog even en jullie avontuur gaat beginnen.
    Ben heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes en nogmaals veel plezier !

• 01 September 2011 - 11:07

Franziska & Klaas :

Hallo Agnes & Colinda,
    Als het goed is zitten jullie nu in het vliegtuig naar Calgary. Wat moet het een geweldig gevoel zijn, als na ruim een jaar plannen en voorpret het moment van vertrek eindelijk is gekomen. We wensen jullie een geweldige reis, spannende reisavonturen en natuurlijk prachtig fotoweer! We verheugen ons nu al op al jullie verhalen en natuurlijk de foto's. Uiteraard vinden we het leuk, via deze blog al gauw van jullie te horen, maar vergeet onderweg vooral niet lekker vakantie te vieren en te genieten. Dus als we een keer iets langer op een nieuw verhaal van jullie moeten wachten, is dat ook niet erg. We gaan er dan gewoon vanuit, dat jullie het heel druk hebben met het genieten van al het moois wat Canada te bieden heeft.
    Heel veel plezier! Groetjes,
    Franziska & Klaas

• 01 September 2011 - 16:49

Marcel H:

Hoi Dames,
    Veel plezier daar in het Canadese. Ziet er goed uit

• 01 September 2011 - 17:05

Anne-Miek En Willem:

Heel veel plezier en we volgen jullie op de pc.

• 01 September 2011 - 17:46

Tante Jenny/oom Jan:

Hallo Agnes en Colinde,

Wensen julie een goede reis en fijne vacantie.

Groeten van tante Jenny en oom Jan