Bijna - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Bijna - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Bijna

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

05 Augustus 2011 | Nederland, Hoofddorp

Bijna

De drang naar vakantie is nu erg groot aan het worden.
Buren, familie, vrienden,……. iedereen is weg of inmiddels al weer terug.
Het is stil in de buurt, stil op de wegen en de vakantie kent nu topdrukte.
Op Schiphol is het een gaan en komen van vakantiegangers.
Het luchtruim is gevuld met vliegmachines.
Het verlangen om de koffers te gaan pakken komt nu heel dicht bij.
Koffers die we nog op moeten gaan halen bij Karel en Trees.
Deze laatste weekenden worden benut met het kopen van de laatste spulletjes.
Tja, wat zijn dat dan voor spullen?
Een wereldstekker, videobandjes, primatoer voor de reisziekte, een rugzak voor de handbagage, puzzelboekjes voor onderweg in het vliegtuig, etc.
Nog een paar weken werken en oooooohhhhhh…………………. wat zullen die dan nog lang zijn. Aftellen duurt heel lang.

Wat is Canada een mooi land.
Dagelijks kijken we foto´s en webcams in Banff of Jasper. We lezen het Canada forum, waar we veel tips af halen. We proberen zoveel mogelijk info te vinden.
Zo ook gisteren. Toen zagen we dat er een markt is op woensdag in Banff, in Central Parc. Hartstikke leuk, want dan zijn wij er. Gaan we zeker even bezoeken.
Verder willen we in Golden, Jasper of Banff gebruik maken van de Gondola.
Zo kom je hoog in de bergen en heb je een mooi uitzicht-
We hopen dus op helder weer, met mooie vergezichten.
Van Franziska en Klaas (Canada experts) kregen we heel veel leuke tips van Wells Gray Provincial Parc. We willen daar naar de vele watervallen en als het lukt een rondvlucht maken in een cessna vliegtuigje, boven de bergen en ijsvlaktes cq bergen. Tevens gaven ze ons leuke tips van campings aldaar. We zullen ons zeker niet vervelen en ik weet zeker, dat de tijd weer veel te kort is.
Zo hebben we al weer veel geleerd in de afgelopen weken.
De tijd gaat snel, het wachten duurt heel lang en ons dagelijkse leven draait nu veel om Canada. Je denkt er dagelijks aan en de voorpret is zo leuk.
We houden jullie op de hoogte. Of te wel: `to be continued`.

Groetjes van ons.

• 06 Augustus 2011 - 05:40

Ma Van Vera:

Vergeet de Niagara Falls niet, een schouwspel om nooit te vergeten
    Al vast nog vele voorpretjes en daarna veel reis plezier.

• 06 Augustus 2011 - 08:02

Karin:

Inderdaad de voorbereiding is al leuk, dus laat staan als je straks ook echt gaat. En wat is nou 26 dagen? Vergeet ook geen geheugenkaartjes voor het fototoestel (of misschien laptop), opladers voor telefoon, batterij, foto- en cameratoestel, creditcards, rijbewijs, paspoort................nou dat was het wel geloof ik, haha!
    Nou we blijven jullie volgen hoor!

• 06 Augustus 2011 - 10:45

Ada:

Hallo a.s. vakantiegangers! Wat is het moeilijk hè zo lang te moeten wachten. Maar, je moet maar zo denken, als iedereen terug is gaan jullie lekker. Vonden wij altijd fijn van september.
    Ik ontving jullie mail in Denemarken waar wij nu aan het kamperen zijn. Heerlijk land en het weer valt gelukkig mee. Wij verblijven voornamelijk op de eilanden en hebben nog twee weken te gaan. Zijn al twee weken onderweg, luxe hoor.
    Ik begrijp heel goed dat jullie hoofd nu helemaal in Canada is, het hier en nu slaan jullie nu even over. En toch gebruik je dat weer goed om je prima voor te bereiden. Hou vol, nog even en jullie mogen. Alvast heel veel plezier en we volgen jullie.

Groetjes van Ada en Eiso

• 06 Augustus 2011 - 11:48

Franziska & Klaas:

Hallo Agnes & Colinda,
    Leuk weer van jullie te horen. We wachten altijd vol spanning op jullie volgende verslag. Ik kan me heel goed voorstellen, dat het aftellen lang duurt en jullie haast niet meer kunnen wachten. Ons gaat het namelijk net zo. Ook bij ons is iedereen op vakantie of zelfs al weer terug en wij moeten nog steeds meer dan een maand werken, voordat het ook bij ons zover is. Maar de voorpret is natuurlijk ook best leuk en is de vakantie eenmaal begonnen, dan is ze ook zo weer voorbij. Geniet dus nog maar even van de voorpret!
    Bedankt trouwens nog voor de complimenten hierboven. Onze ervaringen met Canada liggen echter al weer een paar jaar terug en onze kennis van dit land is dus toe aan een update. Als jullie straks weer terug zijn, zijn jullie de experts en hopen wij voor de planning van onze volgende Canadareis van jullie ervaringen en jullie kennis te kunnen profiteren.
    Succes met het aftellen en nog heel veel voorpret toegewenst!
    Groetjes,
    Franziska

• 06 Augustus 2011 - 14:22

Marco:

Hallo Agnes en Corlinda,

Zo vakantiegangers het is bijna zo ver voor jullie.Geniet van het mooie land en we zien wel de foto´s die jullie hebben gemaakt tijdens de reis.Verder een goede reis en we horen elkaar wel weer.

• 07 Augustus 2011 - 08:40

Marlies M:

Hallo Agnes en Colinda,

Via het prikbord komen we elkaar af en toe tegen..vanaf vorig jaar aug.toen we net geboekt hadden geloof ik. Ik lees nu weer alle verhalen op het prikbord om nog de laatste tips op te schrijven. Wij vertrekken op dezelfde dag maar dan naar Vancouver. Ik ben ook elke dag met de route e.d. bezig en heb een paar campings toch maar gereserveerd.
    Wij wensen jullie heel veel plezier met mooi weer toe!
    groetjes, Marlies M.

• 07 Augustus 2011 - 20:41

Jan En Hannie Verbu:

Dat gaat inderdaad opschieten jullie vakantie naar Canada
    We wensen jullie een hele fijne tijd daar
    Geniet er maar van

Groeten Jan en Hannie Verburg uit Eethen

• 08 Augustus 2011 - 04:16

Claudia En PJ:

Nou dan moeten wij jullie even plagen: morgen gaan wij de grens met Canada over bij Glacier, naar Calgary om de opslag van de camper te regelen voor oktober, dan via Golden naar Kamloops en dan hop naar Alaska!

Het ziet er dus niet naar uit dat we jullie zullen tegenkomen in Canada, jammer hoor! Weet je nog in Hyder Alaska? Dit jaar werken de beren daar niet mee en ook de vis komt maar niet binnen zwemmen. Echt het slechtste jaar ooit.

groetjes Claudia en PJ
    www.dutchduowildlife.nl

• 31 Augustus 2011 - 21:29

Gerrie Baarslag:

Hoi Agnes en Colinda,

Wil jullie een onwijs gave vakantie toewensen in dat mooie land! Heel veel plezier en heel veel mooie foto's
    Ik ga jullie belevenis zeker volgen!

Geniet er van,
    Groetjes, Gerrie

• 31 Augustus 2011 - 21:29

Trui:

Ik wil jullie alvast een hele fijne vakantie wensen!!!Pas goed op elkaar en ik hoop veel mooie foto`s te zien als jullie er weer zijn.Geniet maar lekker.