Aftellen en realiteit - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Aftellen en realiteit - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Aftellen en realiteit

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

13 Juli 2011 | Nederland, Hoofddorp

Canada.... nog even and here we come!!!!

De voorbereidingen zijn al in volle gang.Het aftellen is begonnen.
De laatste reissom voor onze Canada reis is betaald.
Maandag kregen we onze bevestiging van reisbureau "Travelhome" via e-mail binnen. Het klonk als muziek in onze oren.
En wel: "Op dit moment worden de reispapieren samengesteld en zal binnen enkele weken naar u worden toegezonden."
Tja dan gaat het toch echt allemaal weer gebeuren.
Over ongeveer 6½ a 7 weken.
Dan vliegen we met KLM, een airbus 330, in 9 uur non-stop naar Calgary in West Canada.
We zijn nu al veel info aan het verzamelen via internet.
Kaarten worden er bij gepakt en de route is uitgestippeld.
Deze is:
Calgary - Canmore - Banff - Lake Louise - Golden - Glacier NP - Revelstoke - Wells Gray PP - Jasper - Icefield Parkway (highway 93) - Banff - Calgary.

De route is dit keer veel minder en korter, dan een paar jaar geleden (2006). Toen reden we 4500 km. Nu willen we er maar 1500 rijden. We kunnen dan wat meer tijd op 1 bestemming blijven.

We hadden deze week ook nog iets leuks.
Zo'n 2 jaar geleden ontmoeten we Emile en Jennefer op een camping in Zuid Frankrijk.
Het bleek dat ze ook uit Hoofddorp kwamen. Soms zien we elkaar nog wel eens, her en der.
Emile spraken we maandag. Laat het toeval nu zo zijn, dat zij ook naar Canada gaan, in dezelfde periode als wij.
Het zou leuk zijn als we elkaar daar zouden ontmoeten.
Dus Emile en Jennefer,..... see each other in "The West"!!!!.

Verder moeten we nog even uitzoeken hoeveel bagage we mee mogen nemen. Is het nou 1 of 2 koffers p.p.

Dan nog een checklist maken, voor wat we allemaal mee moeten nemen.
Tja en dan is het wachten tot de datum van vertrek in begin september.

We hebben er zin in!!!
Onze 2de reis naar Canada.

Liefs van Agnes en Colinda

"To be continued"!!

• 13 Juli 2011 - 20:00

Moira Van Den Berg:

Hallo,

Ja leuk hoor ga jullie lekker volgen vanuit Nieuw Zeeland.
    Kun je even kijken hoe het zit. Ik krijg jullie bericht in mijn mailbox 1 keer via hotmail en 2 keer via mijn xs4all.nl
    Ik wil het liefst 1 keer vai xs4all natuurlijk.

gr van Moira

• 13 Juli 2011 - 20:02

Saskia & Jan-Willem:

Klinkt goed allemaal. En wat toevallig dat je hun tegenkwam en hopelijk weer gaat ontmoeten!
    Geniet van de voorpret!

En leuk dat we elkaar weer gaan zien in het najaar.

Groeten!

• 13 Juli 2011 - 21:10

Franziska & Klaas :

Wat een heerlijke vooruitzichten zeg! Ik zou haast jaloers worden, maar ook voor ons is het aftellen begonnen, al moeten we nog een weekje of twee langer wachten op het begin van onze reis.
    We zullen jullie berichten in elk geval weer met veel belangstelling volgen en verheugen ons nu al op de mooie plaatjes.
    Groetjes en alvast heel veel plezier,
    Franziska & Klaas

• 13 Juli 2011 - 21:38

Henk Bos:

Ja..Heerlijk..Die voorpret :)
    En wat een toeval..dat jullie kennissen daar ook toevallig heen gaan...
    Één koffer voor de geheugen kaartjes :)
    Gr Henk

• 14 Juli 2011 - 07:29

Ton Te Nijenhuis:

Heerlijk is dat toch vooraf genieten, tijdens de reis door Canada genieten en als je thuis komt met het virus IWWT (Ik Wil Weer Terug) nog eens nagenieten.

• 14 Juli 2011 - 07:50

Linda Vd Aar:

Veel plezier met de voorbereidingen!

• 14 Juli 2011 - 10:39

Henne En Margreet:

Het begint mooi op te schieten !
    Wat leuk dat Emile en Jennefer ook naar Canada gaan, wat toevallig. Dàt zou helemaal leuk zijn ze daar te ontmoeten.

• 16 Juli 2011 - 05:14

Leuk Reisverslag!:

Hallo Agnes en Colinda,

Leuk om weer van jullie te horen.
    Dus weer naar Canada. Daar zijn jullie toch al eerder geweest of niet?

Ik blijf dit jaar in Nederland. Hier is het ook leuk. Onlangs nog genoten van een Slangenarend. Nu ben ik nog op zoek naar de Kuifkoekoek. ;-)

Groetjes, Jos

www.vleugelsensnaren.nl

• 18 Juli 2011 - 18:20

Mark:

Hallo Dames,

Ik heb deze site bij mijn favorieten gezet, ga het zeker volgen. Heb ook een collega die een wereldreis maakt en die volg ik ook op waar ben je nu.nl

Veel plezier daar !

Groet,
    Mark

• 18 Juli 2011 - 18:21

Evelien En Ruud:

Hoi Agnes en Colinda,

We hebben de link van jullie dagboek ontvangen. Kunnen we allemaal lezen als we over drie weken weer terug zijn uit Noorwegen.
    We wensen jullie een goeie reis en heel veel plezier daar in Canada!

Groeten van Evelien en Ruud

• 18 Juli 2011 - 18:24

Tinie:

dag agnes en colinda,

leuk zeg dat reisverslag van jullie,
    ook super spannend allemaal.
    ik vind het leuk als jullie mij op de hoogte houden.
    veel plezier nog met de voorbereidingen.
    groetjes,
    tinie van buren.

• 31 Juli 2011 - 19:35

Anita Dijkstra:

Natuurlijk gaan wij jullie volgen. Leuk hoor!
    Wij hebben vandaag na terugkomst uit Bali/Lembongan/Gili Trawangan een heuse jetlag. Maar we hebben een zeer bijzondere reis gehad met onze kids erbij. Jullie ook alvast veel voorpret en plezier gewenst!