Icefield Parkway - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Icefield Parkway - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Icefield Parkway

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

24 September 2006 | Canada, Ottawa

Vrijdagochtend de 22ste zijn we vertrokkken vanuit Jasper. We zijn die dag begonnen aan de Icefield parkway. We hebben hier rustig de tijd voor uitgetrokken, omdat er onderweg zo veel te zien is. Het weer zat mee...zonnig en een prachtige blauwe lucht. Zeer gunstig dus om de besneeuwde bergtoppen te zien. Onderweg zowat bij elk viewpoint gestopt en wat gewandeld. Verder veel watervallen gezien en prachtige meren.
Vooral Peyto Lake was super! Zo blauw, onvoorstelbaar! Op een gegeven moment waren we het zat en zijn we gestopt op een camping halverwege de Icefield parkway, genaamd Mosquito creek. Er was verder niets op deze camping. We hebben hout gesprokkeld, gehakt en een vuurtje gestookt, om zelf wat op te kunnen warmen. Het hout was nogal vochtig, wat de nodige rook veroorzaakte. De camper stond open en zowel de camper als wij roken zo enorm naar de rook....oeps... Het was heel gezellig bij het kampvuur. We hebben er bijna 3 uur bijgezeten. Toen het donker was, zijn we de camper ingegaan. We hadden een lamp aangedaan op batterijen, want er was geen elektra. Het heeft wel wat, maar het werd wel heeeeeeel erg koud.
De volgende morgen redelijk op tijd opgestaan. Het houthakken was ik(Colinda) wel zeer zwaar gevallen. Het was me in mijn rug geschoten en ik kon bijna niet meer lopen. Tja...ook ik word een dagje ouder...hahaha...
We zijn weer verder gereden op de Icefield Parkway, met wederom een schitterende dag. We zijn naar Lake Louise geweest. Zeer toeristisch, maar zeker de moeite waard om te zien. Je kon er nog een hike lopen van 3,5 km berg opwaarts, naar...jawel...Lake Agnes! Die hike konden we natuurlijk niet overslaan. Had ik geweten wat ons te wachten stond, dan had ik nog even over mijn hoofd gekrabbeld. Het was dus 3,5 km alleen maar klimmen en behoorlijk steil omhoog. We hebben het gehaald en het was zeer zeker de moeite waard. Het uitzicht daar is zo prachtig!
Bij het theehuis een kopje thee gedronken, een sandwich gegeten en na een paar uurtjes weer afgedaald....wat een verademing, om de berg af te wandelen. Easy.
Daarna richting Banff en daar rond een uur of 16.00u een camping gevonden, "Tunnel Mountain Village".
We zijn daarna even het dorp ingegaan. Het is heel toeristisch, maar het ziet er wel heel leuk en gezellig uit. Lekker een hapje bij een pizzeria gegeten en zijn nu aan het internetten in het "Underground cafe". We gaan zo terug naar de camping...gewoon een avondje niets doen. Iets wat we eigenlijk nog niet veel gedaan hebben. We blijven nog 4 dagen in Banff en gaan dan naar Calgary. Morgen zijn er weer de nodige plannen, maar die lezen jullie weer gauw.

Groetjes van de Canada gangers!

P.s.: en wie komen we weer tegen in Banff.......... Roy en Evelyne, dus dat wordt weer samen op pad of eten. Super!!!!

  • 24 September 2006 - 02:03

    Roy En Evelyne:

    Fantastisch he icefield Parkway,teveel om binnen 1 of 2 dagen te zien.Hoe is het met het ruggetje het schijnt als je wond laat helen door een likkende moose dat de kwaal dan snel verholpen is, moet je er natuurlijk wel eerst een zien te vinden.Het schijnt dat dat de wetlands in Kootenay park vol zitten met moosen,ze staan daar zo dicht op elkaar dat ze op moeten passen dat ze niet geapplemoosed worden.Zijn vandaag nog teruggegaan via de Bow Valley Parkway.Aldaar hebben we 1 hele coyote gezien en Johnstone Canyon zeer toeristisch wel een leuke simpele hike naar boven,vervolgens nog door getrokken naar Moraine Lake.Daar liggen wel een paar hele mooie trails om te hiken.Misschien tot morgen.Veel spot succes.

  • 24 September 2006 - 06:48

    Sonja:

    Meiden meiden........ik ben er gewoon ff stil van. Iedere keer denk ik...wat zal ik eerst doen, het bericht lezen of de foto's kijken haha...Heb nu maar eens eerst de foto's gekeken. Zie ik dat de vogels gewoon op je hand zitten.....en dat er een Lake naar Agnes is genoemd ;-) Wat verschrikkelijk mooi daar allemaal zeg. Ja Colinda....ouderdom komt met gebreken he !! Pffff wel knap vervelend dat het in je rug geschoten was. Af en toe niets doen is denk ik helemaal niet verkeerd. Alhoewel me dat verschrikkelijk moeilijk lijkt, want als ik de foto's zo zie zou ik als een debiel van het ene moois naar het andere moois rennen hahaha. Het is hier inmiddels zondagochtend kwart voor negen. Het weer hier in Nederland is nog steeds helemaal perfect. Lekkere temperatuur, dus vandaag maar weer lekker naar Lentevreugd met Andrea. Gisteren ben ik es gezellig Amsterdam in gegaan, was ook erg gezellig. Nou meiden.....ik durf het bijna niet te zeggen, maar jullie laatste week daar is aangebroken. Geniet er nog maar uitgebreid van hoor !!!! Tot het volgende berichtje en de prachtige foto's.
    Groetjes Sonja

  • 24 September 2006 - 08:08

    Frank En Mirjam:

    Hoi wereldreizigers. Die grijze fladderaars ( die je overal tegenkomt waar maar wat te halen valt) zijn Clark's Nutcrackers. We hebben ze verteld dat jullie zouden komen zodat ze wisten dat er een extra traktatie op komst was, vandaar. Ik ben er zeker van dat jullie vanaf dit jaar ook "hooked" zijn aan dit land en kijk uit met plezier naar het vergelijken van de foto's. Voordeel dat we nu hebben is dat we tenminste in staat blijven jullie rit te volgen met peecee'tje thuis onder handbereik. Tot de volgende prachtige foto's en schitterende verhalen.
    Hou het warm!

  • 24 September 2006 - 11:43

    Pa & Ma V.d.Flier:

    Hallo meiden

    Wat zullen jullie weer genoten hebben van de mooie natuur daar,vooral het lake louise ziet er werkelijk prachtig uit.
    Wat is dat ook leuk dat die vogel zo maar uit je hand komt eten dat zal je hier niet snel meemaken.
    En Colinda zal jij niet wat voorzichtiger zijn met je rug anders kan je straks niet meer uit de camper komen.
    Ik hoop dat jullie nog heel veel moois zullen zien in deze laatste week (jammer hé !!!)en doe voorzichtig

    Groetjes van Pa & Ma en een dikke knuffel van Terry

  • 24 September 2006 - 12:16

    Odette:

    Hoi Agnes en Colinda,

    Ziet er weer prachtig uit al die foto's. Vrijdag avond had ik visite en ik vertelde over jullie mooie foto's en mijn visite bleek jullie te kennen. Jullie krijgen daarom ook de groeten van Linda van Point 7. Grappig hé..en wat is de wereld toch klein.

    groetjes Odette

  • 24 September 2006 - 17:50

    Marjan:

    Hi meiden,

    Wat enorm gaaf om jullie reis op deze manier te volgen.
    Heb vandaag pas voor het eerst kunnen kijken en heb direct al jullie verslagen achter elkaar uitgelezen.
    Hoe vonden jullie Hyder? Geen spijt? Hopelijk heb ik niets te veel gezegd!!!
    en vonden jullie het de reis even als wij waard.
    Jullie reis is leuk en herkenbaar omdat bijna alle plaatsen in onze reis ook terug kwamen.
    Het gaat bij ons ook weer kriebelen als we dit lezen.
    Wij gaan zeker terug.
    Geniet nog maar lekker die laatste week dan genieten wij hier nog een beetje mee.
    Groetjes en veel plezier.

    Ron en Marjan.

  • 24 September 2006 - 18:24

    Oom Anton Tante Miek:

    Hoi, Jut en Jul.
    Prachtige foto´s hebben jullie weer gemaakt .
    Jammer dat de dagen zo snel voorbij gaan hé.
    Jullie moeten de hartelijke groeten hebben van Oom Jaap en Tante Jannie, zijn we gisteren geweest.
    Geniet nog van de laatste dagen.

  • 24 September 2006 - 18:42

    Theo Van Woerden:

    Hoi vakantiegangers, ik heb weer genoten van jullie foto's. Steeds lees ik en zie ik van die bekende plakken. Ik heb even mee gevogeld voor jullie. Die vogel die op jullie hand zit, is een Clarck's Nutkracker, een Notenkraker dus. Die andere grijze vogel, die was nieuw voor mij en is de Gray Jay, de Grijze gaai dus.

    Veel pezier verder in Alberta. Gr, Theo van Woerden
    PS O ja mochten jullie daar om de een of andere manier hulp nodig hebben, vlakbij Calgary heb ik hollandse vrienden wonen.

  • 24 September 2006 - 20:52

    Andrea:

    Haii meides heb weer heel erg genoten van jullie verhaal en foto,s .Wat ontzettend leuk zeg die vogels zomaar uit de hand eeten echt te gek . Volgens mij hebben jullie nog 3 weken vacantie nodig om bij te komen van deze vacantie ;-) . Wij zijn vandaag naar Lentevreugd geweest sprong een haas voor m,n voeten weg dat was mijn spectaculaire waarneming voor vandaag . Maar het weer was heerlijk hier en is altijd zalig om daar rond te hobbelen .
    Nou meides geniet deze laatste week extra, is toch erg ook he de laatste week zo zit je af te tellen .En zo gaat je laatste vacantie week weer in .
    Take care en kijk weer uit naar volgende verhalen en foto,s .

    Groetjes Andrea

  • 25 September 2006 - 14:15

    Marlies:

    Zo, even de laatste berichten eens goed lezen en de foto's bekijken, we lopen wat achter ;) Wat heerlijk dat jullie veel wild zien, ben benieuwd hoe het straks nog voor ons is. Nog 12 daagjes ;)
    Ik wist wel dat jullie naar Lake Agnes zouden willen hehe! Het lijkt me erg mooi, maar voor deze ongeoefende dikkerd is 3,5 km klimmen geloof ik toch echt wat veel. En Nico klimt graag, maar kan niet tegen afdalen (er zitten een paar dingen scheef bij een knie, zoiets vertelt hij natuurlijk ook pas als we al getrouwd zijn! ;)). Groetjes weer en tot het volgende bericht :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes + Colinda

Via deze weblog schrijven we onze belevenissen en plaatsen tevens foto's. Dit om een leuk beeld te geven van onze vakantie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 139598

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 23 September 2012

Menorca (Spanje)

01 September 2011 - 25 September 2011

Canada 2011

09 September 2006 - 30 September 2006

Canada 2006

Landen bezocht: