Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Calgary

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

29 September 2006 | Canada, Calgary

Hier toch nog een laatste berichtje van ons vanuit Calgary. We zijn de 27ste vanuit Banff naar Calgary gereden. We waren bij tijds op een camping "Calgary West Campground", die boven op een heuvel is gelegen met een mooi uitzicht over een gedeelte van de stad Calgary. Die dag zijn we op de camping gebleven. We hebben wat klusjes gedaan..ja, jullie horen het goed. De camper had nogal wat mankementen. Zo was er in de keuken een plank doorgezakt en een kunststof schuif bij de hordeur was afgebroken (Was helaas niet te repareren). Na het klussen gaan lezen en wat gekaart. De volgende ochtend op tijd opgestaan om wild te spotten in de stad. We dachten dat we het laatste wild hadden gezien in Banff, maar je wil niet weten wat er allemaal aan wildlife is te zien in Calgary! We hebben daar uiteindelijk onze MOOSE gezien! Helaas was het in de Calgary Zoo, maar toch leuk om gezien te hebben. We hebben een leuke dag gehad in de Zoo. Ook daar toch nog een zwemmende beer gezien! Na het bezoek aan de Zoo zijn we naar het Olympische Park van 1988 gegaan. Het lag vlak naast de camping. Bedrijvigheid genoeg in het Olympische Park.
Leuk om de Springschans, bobsleebaan etc. te zien in het echt. Daarna zijn we weer huiswaarts gegaan, hebben een hapje gegeten en zijn de boel gaan pakken voor de volgende dag.

De 29ste zijn we vroeg opgestaan. We konden de camper tussen 9.00 en 11.00u terugbrengen. We waren er al om 9.00u. De camper werd nagekeken en over de deur deden ze gelukkig niet moeilijk, we kregen gewoon onze borg terug en alles was snel afgerond.
Het totaal aantal kilometers wat gereden hebben is 4317 km.
Ik moet zeggen dat we goed te spreken zijn over de organisatie Cruise Canada.
Het enige nadeel van de camper is, dat het materiaal niet van hele goede kwaliteit is. Er gaan gauw dingetjes kapot.
Verder wel prachtig om met zo'n 7 meter lange camper te rijden. We zouden hier zo weer voor kiezen. Reuze goed bevallen.

Met de taxi zijn we naar het vliegveld gebracht en daar vandaan sturen we dus nu een berichtje. Het is hier nu 10.30u lokale tijd en we kunnen om 13.00u de koffers inchecken. Dan is het nog een lange zit, want we mogen pas om 17.00u aan boord van het vliegtuig en we vertrekken rond 18.00u. De plaatsen hebben we al geregeld, dus we zitten gunstig. We gaan zo nog wat winkeltjes kijken, lezen en nog meer lezen...hihihi....
We vliegen naar Frankfurt en dan op naar Schiphol met een toestel van Lufthansa. We zullen als alles op tijd gaat op zaterdag middag om 15.00 uur op Schiphol aankomen. Terry en het andere beestenspul....nog even en dan zijn we er weer!!!!

Groetjes Agnes en Colinda

• 29 September 2006 - 17:02

Moira:

Hello,

Ik heb zeker mee zitten lezen. Dat is best wel snel gegaan dat jullie terug komen.
    Ik vlieg maandagmiddag naar Glasgow met mijn moeder.
    Leuk om jullie verhalen te lezen en mee te reizen natuurlijk.

Colinda ik zie je volgende week wel weer op het werk.

gr van Moira

• 29 September 2006 - 21:22

Pa Bax:

Hallo liefjes
    Drie weken hebben jullie gewacht op een Moos en nu zien jullie er een, maar geen footoo van een moos. Jammer, jammer, jammer, maar het is jullie allang weer vergeven.

Geen kusjes, dat doen we morgen in het eggie voordat jullie dit lezen en dus ook geen groetjes etcetera, etcetera, etcetera.

• 29 September 2006 - 23:20

Theo:

Misschien lezen jullie dit berichtje nog. Een hele goede trug reis en ik hang morgenaan de foon.

Doeg

XXTheo

• 29 September 2006 - 23:22

Margriet:

hoi Agnes en Colinda,
    denk ik een leuk mailtje te sturen voor jullie thuiskomst op het gewone adres....box vol!
    Nou dan hier maar.... Welkom thuis, back to earth denk ik. Geniet er nog lang van na in je gedachten. En zo fijn dat jullie middels de foto's zoveel mensen hebben laten meegenieten!Wie weet kunnen jullie ook nog even genieten van onze prachtige nazomer...het toetje van een vakantie!
    als je uitgerust bent hoor ik wel weer van jullie.
    groet margriet

• 30 September 2006 - 12:41

Jesse & Jasba:

Heel jammer dat het er voor jullie alweer op zit. Ach ja jullie kunnen altijd ons nog volgen of opzoeken. Wij zitten voorlopig nog wel in Azie. We hebben genoten van jullie verhalen, het waren er wel een paar, haha.
    Groetjes J&J

• 30 September 2006 - 18:32

Arie:

welcome home

• 30 September 2006 - 21:51

Ada En Eiso:

Hallo Agnes en Colinda,
    Ik las jullie berichtje op onze site, leuk. Wij zijn nu op het vliegveld in Vancouver en vertrekken vanavond om 5 voor 6. Helaas moeten we vliegen via Domestic Flights, vanwege het feit dat we over Londen vliegen en de problemen die daar geweest zijn. Het nadeel is dat hier niets te doen is, geen taxfree winkeltjes etc. en dat we al om 12.00 uur op het vliegveld waren. Lang wachten dus. Ik ga als we thuis zijn jullie website ook uitgebreid lezen, ben heel benieuwd. Heb in elk geval begrepen dat jullie ook een fantastische vakantie hadden. Wij hebben het ook geweldig gehad en zijn bijna vier weken onderweg geweest.
    Als je onze website nog gaat lezen, als we thuis zijn zal ik zodra het lukt achteraf de foto's erbij plaatsen.
    Hartelijke groeten van
    Ada en Eiso

• 01 Oktober 2006 - 10:18

Tonny:

Hi ladies, zojuist jullie laatste berichten bekeken. Inmiddels zijn jullie thuis als ik het goed heb. Heb genoten van de verhalen en foto's. Denk dat jullie nog lang kunnen nagenieten. Groetjes, Monique en Tonny.