Jasper Area - Reisverslag uit Jasper, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Jasper Area - Reisverslag uit Jasper, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Jasper Area

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

21 September 2006 | Canada, Jasper

Hoi allemaal in Nederland.

We blijven dus een paar dagen in Jasper hangen.
Het is hier super.
Vandaag was een wandel-/wildlife dag.
Wel eerst heerlijk uit geslapen, want het was al een aantal dagen vroeg.
Je wil het niet geloven, met de camper naar de doucheruimtes.
Nou gauw weer terug, want er stond een rij van weet ik veel hoeveel mensen. Dan maar in de camper. Nog even dit en nog even dat en ondertussen was het 10.30 uur. Moet een keer kunnen.
Daarna naar Lake Edith. Een fikse wandeling door de woods gemaakt. Heerlijk. En stil. Op zoek naar de coyotes die we vlak er voor zagen lopen. Helaas niet gevonden. Wel een foto ver weg.
Okay aan het eind van deze wandeling kwamen we bij een rivier. De keuze was: of helemaal terug of schoenen en sokken uit. Okay we kozen voor het laatste. Je zakte 20 cm in de modder weg, maar het was al met al wel de snelste weg. Prachtig waren de wolven sporen. Er moesten er 2 in de buurt lopen, maar helaas niet gezien.
Aangekomen op de parkeerplaats wat gegeten in de camper.
Daarna door naar Talbot Lake. Op zoek naar de Big Horn Sheeps.
Ja, we vonden ze hoog op de kliffen. Gave foto's kunnen maken. De mannetjes Big Horns zaten helaas al hoog in de bergen.
Onderweg op de Hwy 16 nog een tijd bij een mannetje Elk gekeken. Schitterend beest en groot!!!
Gisteravond laat ook nog een coyote vol in de koplampen. Gaaf beest. We schrokken er helemaal van.

Okay ik ga wat foto's proberen toe te voegen.
Morgen (donderdag) nog 1 dag in Jasper en dan vrijdag morgen zuidwaarts afzakken via de Icefield Parkway.
Morgen gaan we toch terug naar Moose Lake, want Roy en Evelien hebben daar vandaag toch echt een Moose gezien. Wij moeten dus echt even terug, want geen Moose zien, dat kan natuurlijk niet!!
Al moet ik er de hele dag zitten. En stil daar. brrr.....
Jullie horen het wel.
We zitten nu heerlijk de hele avond in het internet cafe in Jasper te eten, internetten, koffie te drinken, poolen en kletsen met Roy en Evelien (onze Jasper vrienden, waar we mee optrekken).
Doeg.

See you.
Liefs van Agnes en Colinda

• 21 September 2006 - 08:10

Jurri:

Wat maken jullie toch een schitterende en spannende reis, compleet met vieze voeten als echte woudlopers. Merkwaardig dat die grote herten "elk" heten. In Zweden is een "Älg" een eland, wat bij jullie dus "Moose" is. Ik ben benieuwd of jullie er nog een te zien krijgen. Dat zijn echt joekels. Ik zag een keer een ree naast een eland staan; het leek wel een hondje. Nu ga ik met Jan naar de OVP, zeearenden zoeken!
    Groet, Jurri

• 21 September 2006 - 08:45

Andrea:

Haiii kroegtijgers en woudlopers hihi Zit ff pauze te houden,met een cappucino en te genieten van jullie verhaal ,en te kwijlen bij de foto,s !jeetje jullie lopen daar maar heerlijk in die levens grote zoo ongelooflijk mooi . Neusje voor internet café,s hebben jullie ook al echt heel leuk om zoveel verhalen en foto,s te zien en te lezen.Hebben we hier ook een beetje het vacantie gevoel.En lekker af en toe uitslapen hoor is perslot ook vacantie! Ben heel benieuwd of jullie de Moose nog te zien krijgen en gaaf zeg die sporen van die wolf .Spannend!!!
    Nou hier gebeurd nix spectaculairs eigelijk is nog steeds fantastische weetje . En ga strakkies met Sonja ff Ikea,e
    Groetjes Andrea ene voorzichtig hé !!

• 21 September 2006 - 16:02

Sonja:

Hai die Hai meiden. Tjonge jonge jonge...ik blijf het zeggen, het is daar werkelijk fantastisch he !!! De foto's zijn prachtig hoor. Die afdruk van die wolf is ook gaaf zeg. Leuk ook dat "klunen" door het water ;-) Het is nu donderdag en ik was vandaag tuurlijk lekker vrij. Met Andrea en zoon lekker ff bij Ikea rond wezen neuzen. Altijd gezellig. De temperatuur is hier nog steeds helemaal perfect. Nou meiden veel succes met het opsnorren van The Moose en tot het volgende bericht !!!
    Groetjes
    Sonja

• 21 September 2006 - 16:36

Bert En Marian:

Nou dat ziet er allemaal hartstikke mooi uit meiden, echt leuk om jullie te volgen. Groetjes vanuiit warm nederland :)

• 21 September 2006 - 17:37

Vera & Slim:

Dag woudlopers! :-)
    Bedankt voor jullie kaartje, zat vanmorgen in de bus.Jullie kunnen volgens mij na deze reis een eigen encyclopedie publiceren...misschien een gedacht?
    Het weer hier in Belgie is nog steeds zonnig tot 27°C!!
    Zwembad had nu wel van pas gekomen...hi hi..groetjes,

Vera & Slim

• 21 September 2006 - 21:27

Elsbeth:

Hallo A&C
    Wat een geweldige vakantie beleven jullie! Echt heel leuk om iedere keer weer een verslagje van jullie belevenissen te krijgen inclusief foto's natuurlijk. Geniet er maar lekker van en pas op voor de "boze wolf".
    Groetjes van Elsbeth en fam.

• 22 September 2006 - 05:23

Claudia En PJ:

hallo meiden,
    Even een update vanuit Fish Creek. Ik ga natuurlijk niet vertellen wat jullie gemist hebben de laatste week, maar troost je: het begon echt slow te worden.
    We hebben al een paar foto's geplaatst op nederpix en birdpix. Bedankt voor de tip. Leuke sites en volgens mij wel goed beveiligd.

Wij zijn vandaag (21 september) vertrokken uit Fish Creek, nee we hebben ons los moeten scheuren...Maar na 25 dagen werd dat ook wel eens tijd...

Maar we zijn met Bob en SueAnn op weg naar Bella Coola!!!! Van een Duits stel dat daar vorige week was, mooie videobeelden gezien van vissende grizzlyberen (maar veel blonder) dus we wilden dat ook zelf zien. Die naam alleen al: Bella Coola, dat klinkt toch fantastisch? We zijn er een aantal jaren geleden al eens geweest, maar toen waren we te vroeg voor beren. Het is een lange rit, over een doodlopende weg ten zuiden van Prince George.

We hopen dat jullie nu toch eens flink wat sneeuw tegenkomen op de Icefield Parkways, doei CPJ

• 22 September 2006 - 16:58

M.e.s.:

Hé , zijn jullie er nog?
    Zit te wachten op een nieuwe serie foto´s.
    Ben erg benieuwd.

• 22 September 2006 - 18:21

Frank En Mirjam:

Grote (kleine) vriendinnetjes. We zijn vreselijk jaloers op jullie want jullie zijn nog niet weg uit Canada en wij sinds vanmorgen wel. Hebben de eigenaren van de grote stampertjes wél nog gezien; 1 zwarte en 1 grijze en ook jullie "Klee" komt ons redelijk bekend voor.
    Hebben jullie onze e-mail uit Jasper nog ontvangen (kan hem niet zien op de site) en ons envelopje met chocolaatjes in Hyder?

In dit vreselijke landje is het nog steeds bloedheet. Ruilen?

Tot de 30ste. Morgen de jongetjes halen en vanavond heel vroeg erin.
    Liefs en tot gauw
    Frank en Mirjam

• 23 September 2006 - 05:40

Pa Bax:

Hallo lieve C&A
    Gisteren, vrijdag 22 september, aunt Co naar Hoofddorp gebracht. We waren daar om 11:30 uur. Ik ben gebleven tot 20:00 uur, heb dus daar gegeten, hoefde dan zelf niet te koken. Om 21:30 uur was ik weer in mijn geliefde Wezep. Nu heeft ma dus nog een weekje gezelschap. Die twee kunnen zo goed met elkaar, het zouden wel zusters kunnen zijn, zo klitten die.
    Zo meisjes dit was het weer voor deze keer nog seven days to go.

xxxxxxx van pa Bax

• 23 September 2006 - 14:54

Juan En Anita:

Wat mooi allemaal.
    Prachtig land.
    Breng maar een paar stukjes mee.