Banff en Yoho - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Banff en Yoho - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Banff en Yoho

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

27 September 2006 | Canada, Ottawa

Vandaag is het dinsdag 26 september. Vanmorgen zijn we vroeg uit de veren gegaan en zijn bij tijds op weg gegaan naar Yoho National Park. Vlak voordat we het dorp uit wilden rijden liep er een groep Elken op de weg. Twee van hen hadden hadden labels in de oren en een band om hun nek en 1 was zelfs gezenderd. Het zal nodig zijn voor onderzoek, maar het zag er niet zo fraai uit. Nadat de weg vrij was zijn we richting Yoho gereden. We hebben de Takakkaw Falls gezien. Dit is een van de hoogste watervallen van Canada met een hoogte van 254 meter. Best indrukwekkend om te zien.
De weg naar deze waterval gaat net met een camper van 7 meter. We moesten in een haarspeld bocht, 1 keer steken. Best spannend of het zou lukken, maar het ging goed hoor. Langere campers gaat echt niet lukken.
Na het bezoek aan de waterval naar een natuurlijke brug, "Natural Bridge", gegaan. Deze rotsbrug was ontstaan door de rivier die hier stroomt. Mooi om te zien, maar het was er zo druk. Op veel plekken stoppen bussen vol met Japanners en die willen overal vooraan staan, maar ja, ondanks dat toch nog mooie foto's kunnen maken. Vervolgens naar Emerald Lake gegaan. Hier was het rustig en had je een prachtig uitzicht over een mooi blauw meer. We besloten daarna om weer terug te gaan naar de camping om een boek te gaan lezen. Dit ging dus niet door, omdat we net buiten Yoho National Park een zwarte beer zagen lopen. Helaas was stoppen niet mogelijk, dus moesten we bij Lake Louise keren. Tja...en dan de beer terug vinden. Uiteindelijk is het gelukt en konden we de camper veilig aan de kant van de weg zetten. We hebben ruim een uur genoten van de zwarte beer. De beer liep op de spoorrails, waar graan op ligt dat uit de trein wagons valt. Helaas vallen er veel beren slachtoffers die door de trein worden aangereden.
Tijdens het fotograferen hebben we ons behoorlijk geïrriteerd aan mensen die zo nodig dichterbij de beer wilden komen voor een close-up plaatje. Je zag dat de beer behoorlijk geïrriteerd raakte en we dachten even dat de beer zou gaan aanvallen. Van mij had ie gemogen. Waarom kunnen mensen zich toch niet aan de regels houden! Op een gegeven moment verdween de beer weer het bos in en zijn we weer naar de camper gegaan. De weg stond inmiddels vol met vele mensen die soms zelfs aan je vroegen: "Wat ziet u?" Kwestie van goed kijken mensen....hihihi...

Vervolgens zijn we weer naar Banff gegaan en hebben gegeten bij de Mc Donalds. Een lekkere vette hamburger en een patatje.
We kwamen ook nog een zeer grote kerstwinkel tegen met heel veel kerstballen en andere kerst spulletjes. Ze zijn hier gewoon het hele jaar in de kerstsfeer.
Nu weer een bericht plaatsen en dan blijven we de rest van de avond op de camping. Morgen gaan we naar Calgary. Ik weet niet of we daar een internet cafe zullen vinden. Mocht het niet lukken is dit het laatste berichtje vanuit Canada en vinden we wel wat, dan horen jullie weer gauw van ons.

Groetjes Agnes en Colinda

  • 26 September 2006 - 23:54

    Margriet:

    hoi Agnes en Colinda,
    dit is toch echt een mega-vakantie! Ik heb zo genoten van de mooie foto's!
    Ga je in calgary nog even schaatsen Agnes.....
    liefs margriet

  • 27 September 2006 - 01:13

    Loek En Marga:

    Ha jullie, genoten van alle verhalen en de prachtige foto's. Jammer dat de tijd zo snel gaat he. Wat is er veel te zien als je je ogen open houdt. Hou het maar vast voor de mindere dagen. Genoeg om op terug te kijken nietwaar?
    Een heel plezierige en veilige terugreis en dan maar weer wennen aan ons natte kikkerlandje.We zullen elkaar wel weer zien denk ik. Groetjes MaLoBo

  • 27 September 2006 - 04:54

    Pa Bax:

    Hello darlings

    Het was weer prachtig, zowel het verhaal als de foto's. Nog 187 foto's en dan zijn we bij de 400.
    Vandaag komen de stratenmakers en vanavond ga ik naar de CCO.
    Gisterenmiddag is mijn compuvriend geweest, was weer gezellig en leerzaam. Verder geen nieuws hier uit Wezep, dus de groetjes van ma en tante Co uit Hoofddorp en van mij.

    xxx pa Bax

  • 27 September 2006 - 05:41

    Marlies:

    Hihi jullie hebben meer wild maar ook meer Japanners gezien dan wij de vorige keer, en dat was nog iets vroeger in september. Je moet net maar pech hebben zo'n buslading tegen te komen. Gelukkig dat ze bij Emerald Lake (waarschijnlijk) net weg waren:)
    Verder: heerlijke foto's weer! Als de kerstvrouw er toch al is, mag ik dan mijn verlanglijstje al opsturen? :D

  • 27 September 2006 - 06:33

    Will En Erik:

    Hoi Agnes en Colinda,

    Iedere morgen zit ik heerlijk op mijn werk met een bakje koffie jullie reisverslag lezen! En jullie foto's zijn ook geweldig. Krijg meteen zin om er ook heen te gaan. Heel veel plezier daar!
    Groetjes Will en Erik

  • 27 September 2006 - 06:58

    Jurri:

    Ai, ......... een waterspreeuw! Toch eindelijk weer eens een vogel tussen alle schitterende andere foto's. Ik weet wel dat jullie voor de beren gingen, maar jullie zijn toch ook vogelaars?? ;-) Ik hoop dat jullie je vrienden van nl.vogels.vogelaar nog kunnen verblijden met wat leuke plaatjes voor op het bureaublad. Goede reis verder.
    Jurri

  • 27 September 2006 - 07:04

    Jan Hendriks:

    Nou maissies, het kan niet op hè? Prachtig zeg, die beer op dat spoor. Ik denk dat jullie Imagetank al aardig begint vol te lopen met schitterende foto's. Dat wordt nog jaren nagegenieten op Bird-en Nederpix. En ja, natuurlijk ook in het Panneland bij een bak koffie en een appelpunt. Maar eerst nog wat dagen te gaan voor jullie, en hopelijk worden het nog hele mooie!!!

    groet, vanuit een nevelig Nederland,
    Jan

  • 27 September 2006 - 08:50

    Andrea:

    Goeie s,morgens .
    Is weer koffie tijd voor mij en ip van een koekje dr bij :-) lekker genieten van leuk verhaal en weer prachtige foto,s bij m,n bakkie.
    Wat gaaf zeg dat jullie een foto hebben kunnen maken van die waterspreeuw,heb dr ooit 1x ééntje voorbij zien zoefen in Monchou beestjes zijn echt watervlug ! Waren jullie zeker wel heel trots en blij mee met zo,n geslaagde opnamen er van .Nou jullie kunnen Np en Bp voor jaren vullen met die prachtige foto,s !
    Tja die Jappanners hé kan ze beter tegen komen in een restaurant haha.
    Foto van die beer ziet er echt wel dreigend uit brr had binne 1 tel weer in de camper gezeten bij zo,n blik .
    Maides bakkie is leeg en tijd om weer aan de gang te gaan.
    Weertje hier was vanmorgen een beetje somber maar zonnetje komt weer een beetje door .Ga zo met zoon de hort op .
    Tot horens en lukt dat niet meer een goeie en veilige terug reis .
    Zonder op onthoud .

    Groetjes xx Andrea

  • 27 September 2006 - 12:28

    Marjan:

    Agnes en Colinda,

    Mooie foto's hebben jullie weer gemaakt. Wat een mooie waterplaatjes kan je daar maken he.Je blijft schieten. Op hoeveel zitten jullie al? hihi
    Het toeval wil dat ook wij net buiten Yoho een zwarte beer hebben gezien. Het was toen onze eerste beer dus extra indrukwekkend.
    Bedankt voor het schrijven van dit verslag. Ik heb met veel plezier van jullie boekwerk genoten.
    Zit het er al weer bijna op, jammer he. Zo'n reis is altijd te kort hoe lang je ook gaat.
    Ik wens jullie tot slot een goede reis terug naar nederland toe en hoor de rest misschien nog wel.

    Groetjes Marjan.

  • 29 September 2006 - 09:25

    Pa Bax:

    Hello darlings.
    Dit is het laatste bericht van mij. Of jullie dit nog lezen voordat jullie huiswaarts keren weet ik niet. Ik ben gisteren om 10:00 uur, met ma's verjaardag, naar Hoofddorp gegaan. 's-Middags ben ik met de beide ladies bij de Polderbaan wezen kijken, want daar waren ma en tanta Co nog nooit geweest.
    Vannacht heb ik best geslapen maar nu was ma de klos,want die heeft bijna geen oog dicht gedaan. Vanmorgen ben ik weer naar Wezep gegaan, want morgenochtend staan de stratenmakers om 07:00 uur weer op de stoep. Het is de bedoeling dat ik ma en tant Co dan morgenavond ophaal.
    Verder geen nieuws uit ons mooie landje.
    Groetjes van pa en vele kusjes voor in het vliegtuig.

    xxx pa Bax

  • 29 September 2006 - 09:33

    Ab Reehorst:

    Best Achnes en Collinda,
    Jullie zullen mij niet kennen maar zoals jullie misschien weten komen wij, je vader en ik, nijeen om gezamenlijk met de computer

  • 29 September 2006 - 09:45

    Ab Reehorst:

    Mijn verbinding werd verbroken en ik ga nu verder met mij berichtje.
    Ik en ook mijn vrouw, genieten van jullie verhalen. We hopen dat jullie weer gezond en wel thuis mogen komen. Je vader is is veel alleen thuis omdat jullie moeder op het huis in Hoofddorp past, maar jullie vader redt zich uitstekend en zijn pijp word bina niet koud. Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de leuke verslagendie ik heb gelezen op jullie site.
    Misschien ontmoeten we elkaar nog wel eens. Ik wens jullie alle goeds en WEL THUIS in Nederland.
    Groetjes AB.

  • 29 September 2006 - 09:52

    Mieke:

    Hoi Meiden,

    Ik zit nu op mijn werk en heb net de foto`s laten zien aan mijn collega`s. 1 collega is net terug uit Canada en is daar 2 weken met haar vriendin geweest.Ze zou dolgraag ervaringen willen uitwisselen met jullie.
    Geniet er nog even van en doe voorzichtig.
    Liefs, Mieke

  • 29 September 2006 - 14:20

    PLOP:

    LET OP !
    8 VERTICAAL
    9 LETTERS:
    Geniet er nog van,
    Het is zo voorbij

  • 29 September 2006 - 15:45

    Sonja:

    Tjemig...zie ik net dat ik hier nog helemaal geen berichtje bij gezet heb ...oeps...ik keen natuurlijk 's-morgens om 05.00 uur....en ja, dan zijn de luikjes wel open, maar alles dringt dan nog niet echt helemaal door. Jullie zullen dit waarschijnlijk niet meer lezen, want het is inmiddels alweer vrijdag....Jeeeeeetje maides het is echt omgevlogen he !!!!
    Een hele goede en vooral veilig reis. En we spreken elkaar snel.

    Groetjes
    Sonja

  • 04 Oktober 2006 - 20:35

    Ada:

    Wat een prachtige foto's en dan die beer, om jaloers op te zijn. "Onze" beer heb ik er niet van zo dichtbij op kunnen krijgen hoor. Even afwachten nog tot de foto's ontwikkeld zijn, met mijn oude camera had ik wel een zoomlens, dus wie weet. En leuk hè die kerstwinkel, in Victoria was ook zo'n leuke.
    Groetjes,
    Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes + Colinda

Via deze weblog schrijven we onze belevenissen en plaatsen tevens foto's. Dit om een leuk beeld te geven van onze vakantie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 139546

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 23 September 2012

Menorca (Spanje)

01 September 2011 - 25 September 2011

Canada 2011

09 September 2006 - 30 September 2006

Canada 2006

Landen bezocht: