Home sweet home - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

02 Oktober 2006 | Nederland, Hoofddorp

Hoi allemaal,

Het is nu maandagmiddag, zo rond 14.00 uur.
Het is een prachtige reis geweest.
We hebben zoveel mooie dingen gezien. De natuur is zo overweldigend. De afstanden zijn enorm en daar verkijk je je op. We hebben daardoor een aantal dingen moeten schrappen, omdat we er gewoon weg geen tijd voor hadden. Alles is groot; de wegen, de auto's, het drinken (als je een small besteld krijg je een halve liter, zelfs koffie), de bossen etc....
De terugvlucht naar huis is ons slecht bevallen. Onze oorspronkelijke vlucht zou via Toronto weer terug gaan. We zijn dus op een andere vlucht gezet, via Frankfurt.
Okay dan vertrek je en blijkt het dat we ook nog een tussenstop in Edmonton gingen maken. Weer 2 uur verloren. Grrrr...
Als je naar huis gaat, wil je ook naar huis en niet nog allerlei andere fratsen er tussen door.
Al met al zijn we vanaf Calgary naar Schiphol 14 uur onderweg geweest. Je bent gebroken als je thuis bent.
De beveiligingen op de vliegvelden viel ons enigzins mee. Het verliep vrij soepel. Je mocht geen vloeibare dingen (zoals water) meenemen in de handbagage. Gelukkig voor ons geen lange rijen voor de x-ray en gingen we niet via London, want dan was je de pineut (zoals ik van anderen hoorde).
Nu we zo al 2 daagjes thuis zijn, hebben we enorm veel last van een jetlag. 's Avonds kan je niet slapen en lig je om 02.00 uur 's nachts nog met je ogen open. Om 03.00 uur heb je knorrende honger in je maag en uiteindelijk val je eens een keer in slaap om 06.00 uur en wordt dan pas om 13.00 uur weer wakker. Raar. Je hele bioritme ligt in de war. Hopelijk is het weer gauw op orde.
Gelukkig hebben we nog een weekje vrij en kunnen we goed herstellen.
Bij deze willen we iedereen bedanken die ons weblogboek heeft gelezen en de moeite heeft genomen om er iets leuks in te schrijven. In Canada keken we altijd erg uit naar nieuwe berichten. Je bent ver weg, maar eigenlijk dan oh zo dicht bij. Is grappig. Je zit zo vol verhalen en het is dan leuk om met anderen te delen.
Nogmaals bedankt en veel liefs van Agnes en Colinda.

P.s.: Ik ga deze week onze verhalen nog eens doorlezen, de berichtjen van jullie nog eens rustig doornemen en eventueel nog meer foto's toevoegen. In het buitenland is het plaatsen van foto's vaak een langdurige geschiedenis en dan moet je lang wachten. Thuis is er gewoon de tijd voor.

xxxx

• 02 Oktober 2006 - 13:48

Samantha:

Hoi!

welkom thuis. Wat leuk dat jullie een practige reis hebben gehad, dus jullie gaan zeker nog een keer naar Canada?
    Wij hebben niet alle emails van jullie gelezen want we hadden problemen met onze computer, maar nu kunnen we dat lekker rustig doen.
    Terry is zeker blij om jullie weer te zien.
    Jammer dat het weer deze week zo slecht wordt, wij zijn nu al het zat, maar tenminste hebben jullie deze week nog vrij. Genieten er nog van, en neem een glasje wijn voor dat jullie naar bed gaan, misschien help het met het slapen!

groetjes
    Samantha, Maarten, Zoë en Tamarax

• 02 Oktober 2006 - 14:02

Pa Bax:

Als je maar zorgt dat je a.s. zaterdag van je jetlag af bent.
    Groetjes, ook van ma en tot zaterdag

xxx van A&A

• 02 Oktober 2006 - 14:29

Sonja:

Nou meiden, gelukkig zijn jullie weer heelhuids thuisgekomen. Jammer van zo'n tegenvallende terugvlucht. Inderdaad, als je naar huis gaat wil je gewoon SNEL weer thuis zijn. Maar goed..da's achter de rug moet je maar denken. Jullie bedankt voor het plaatsen van de verslagen en de prachtige foto's. Daar zullen we op Neder- en Birdpix nog wel veel van voorbij zien komen denk ik zo ;-)

Groetjes
    Sonja

• 02 Oktober 2006 - 15:56

Marja:

fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn, afgezien dan van de jetlag, heb genoten van de verhalen en foto's, zie jullie hopenlijk gauw weer een keertje

• 02 Oktober 2006 - 17:17

Marcel H:

Hallo Agnes en vriendin,

Ook ik heb met enige regelmaat jullie verslagen gevolgd en vond het erg leuk om te lezen en fijn dat jullie het leuk hebben gehad.

Welkom thuis en suc6 met het recoveren van de jetlag.

Groeten uit Wezep ;-)

• 03 Oktober 2006 - 00:02

GrizzLee+AppleMoose:

Dag dames,

Helaas zit het er weer op, kon vakantie maar 52 weken per jaar duren.
    Dromen blijft altijd leuk,hoe is de terugreis gegaan hopelijk voorspoedig met weinig vertragingen.
    Een ding is zeker je komt brak dat vliegtuig uit en dan nog ff die jet-lag je lichaam uitwerken.
    Dit viel ons echt mee wij hadden er meer last van op de heenreis.
    Jammer dat je geen echte echte Moose meer hebt gezien maar als je dat tegen de rest zet wat je wel hebt gezien compenseert het bijna alles.
    Nogmaals bedankt voor de gezellige dagen in Jasper en Banff en welkom terug in Nederland.

Veel liefs en hopelijk tot snel,

Grizz-Lee, Apple Moose,Sjors en Sjimmie

• 03 Oktober 2006 - 00:04

Margriet:

hoi Agnes en colinda,
    rust maar lekker uit en droom nog wat van je beren!
    liefs margriet

• 04 Oktober 2006 - 20:19

Ada:

Hoi Agnes en Colinda,
    Ik begin achterstevoren, eerst even je laatste bericht lezen. Jullie reis was dus zeker ook niet zonder hobbels zeg. Vervelend al die onverwachte veranderingen. Het vervelendse vonden wij ook dat er familie op je staat te wachten en je hebt geen telefoon bij je.
    Wat heerlijk om nog een week vrij te zijn. Tijd genoeg dus om van de jetlag af te komen. Voor ieder uur tijdsverschil zeggen ze een dag. Leuk om de foto's van vliegveld Calgary te herkennen.
    Twee vragen: wie van jullie is nu wie en hebben jullie allebei gereden? Wij hadden trouwens een C25, volgens mij hetzelfde?
    Groetjes van Ada

• 05 Oktober 2006 - 16:42

Rene:

Hoi Dames,

Welkom terug in onze herfst! Ik vond het ontzettend leuk en inspirerend om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Kreeg echt ontzettend zin om zelf ook te gaan, beter, er ook te zijn.

groet, Rene

• 07 Oktober 2006 - 18:43

Annet:

Hoi ladies,

Jullie pachtige vakantie zit erop. Ik vond het erg leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Nu maar weer wennen aan het "gewoneleven".

Groetjes,
    Annet