Kootenay en Johnston Canyon - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Kootenay en Johnston Canyon - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Kootenay en Johnston Canyon

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

26 September 2006 | Canada, Ottawa

Zondag 24 en maandag 25 september:

Zondag zijn we via de Bow Valley Parkway naar Kootenay National Park gereden. Wat gelijk opviel waren de bosbranden die hier in 2001 en 2003 flink veel schade hebben aangericht. Veel bos gedeelte was nog kaal en zwart geblakerd. We hebben een wandeling gemaakt langs de Simpson River door het verbrande bos. Dit was een hele rare gewaarwording om daar te lopen. De dag er voor hoorden we dat er een Grizzlybeer was gezien. Helaas hebben wij er geen enkele beer gezien.
We zijn weer op tijd terug gegaan, omdat onze "taxi" om 5 uur bij de camper zou zijn. Het was zo leuk...we hadden vanavond met Roy en Evelyne afgesproken. We zijn met hun auto wildlife gaan spotten in de schemer. Een auto is dan toch weer handiger dan een camper, omdat je wat makkelijker kleine wegen in kan gaan. Voorzien van drankjes en snacks (wat een service) zijn we met zijn 4-en op pad gegaan. We hebben veel wild gezien, o.a. Bighornsheep, Elk, Muledeer, maar weer geen Moose!
Na de toer gaan eten bij een tapas restaurant in Banff. Was heel gezellig en het eten was erg lekker. Daarna nog wat gedronken en gekletst in Evelyn's coffeebar en daarna op naar de camping en afscheid genomen van Roy en Eveleyne, die morgen vertrekken naar Calgary. Was een geweldige dag!

Maandag: Vanmorgen rustig opgestart en na een douche naar de Laundromat gegaan, want het was nu echt tijd om de was te doen. Onze kleding stonk nl. nog steeds naar het kampvuur...haha..
Rond een of 11.30u zijn we naar de Johnston Canyon gegaan voor een korte hike. Het was de moeite waard. Je werd aan het eind beloond met een mooie waterval. Alle dagen die we hier zijn hebben we overigens mooi weer en in de canyon was het zelfs prettig dat het daar koel was. In het zonnetje was het behoorlijk warm, maar we zijn blij dat het zonnig weer is hoor!
Na de hike weer terug naar de camping gegaan voor een dutje..hihihi. We hadden een beetje slaap tekort. Na wat slaap te hebben ingehaald zijn we naar Banff gegaan om te shoppen. Het is zo'n leuk stadje. Lekker met de creditcard rond gezwaaid en nu maar hopen dat alles in de koffers past.

Morgen (dinsdag) willen we naar Yoho National Park gaan. Als het goed is kunnen jullie daar morgen een verslag van lezen en de foto's zien. Tot dan.

Liefs Agnes en Colinda

• 26 September 2006 - 06:44

Pa Bax:

Hello darlings
    Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen.
    Eerst een droevig bericht. Ollie, de hond van Tineke en Rik heeft gisteren een spuitje van de veearts gehad, het ging echt niet meer.

Wat hebben jullie weer veel beleefd en wat hebben jullie weer prachtige foto's gemaakt. Gek, maar de foto's van de wattervallen vind ik toch het mooist, die maken op mij op een of andere manier veel indruk.
    Wat me opvalt is dat jullie steeds meer foto's plaatsen. Als ik goed geteld heb zijn het nu in totaal 182 foto's, dus om aan de 400 te komen moeten jullie die laatste paar dagen nog even flink je best doen.
    Uit Hoofddorp krijg ik van ma en tante Co ook opgewekte berichten. Met de diertjes gaat het goed.
    De laatste week van jullie vakantie mocht ik van ma niet naar Hoofdddorp komen, want ma wilde met tante Co flink gaan shoppen, maar zo te horen komt daar niet zo erg veel van terecht. Er worden veel kilometers gefietst daar. Is maar goed ook, dan kunnen ze tenminste niet zoveel geld uit geven, is allemaal goed voor de erfenis.
    Ma en tante Co kunnen opperbest met elkaar overweg en het is maar goed dat ik in Wezep ben, ik was dan toch maar het vijfde wiel aan de wagen.
    Als het goed is komen morgen de stratenmakers en wordt er een begin gemaakt met de werkzaamheden voor de nieuwe bestrating, Voor, opzij en achter het huis. Zaterdag is de bedoeling dat ze het werk afronden. Al het gras verdwijnt en wordt steentjes. Gemakkelijk te onderhouden voor de ouden van dagen.
    Of ik dus zaterdag ma en tante Co ophaal is dus nog een vraag, het kan ook zondag worden.
    Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van de toestand in ons mooie Nederland.
    Ik stop er mee.
    Ontvang de hartelijke groeten van me en ook van ma en tante Co.

xxx van pa Bax

• 26 September 2006 - 08:39

Marjan.:

He meiden,
    Wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt.
    Het lijken net ansichtkaarten die landschappen daar he.
    En wat is die Johnston canyon mooi he!
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes.

• 26 September 2006 - 15:34

Sonja:

Nou nou meiden, iedere keer als ik de foto's bekijk denk ik sh....t.. dat was alweer de laatste ;-) Lukt het filmen een beetje eigenlijk ? Het is daar wel verschrikkelijk mooi he. Hier in Ollanda is ook alles prima. Het weer zit ook nog steeds mee. Meiden nog maar een paar dagen en dan is jullie vakantiepret alweer over. Pfieuwwwww dat gaat echt snel he !!! En voor jullie misschien nog wel sneller dan voor ons hier. Nou geniet er nog maar heerlijk van, en laat ons nog maar even van afstand meegenieten. Tot het volgende bericht.

groetjes
    Sonja

• 26 September 2006 - 15:44

Marianne:

Hoi Agnes en Colinda,

wat een ontzettende mooie reis maken jullie daar en dan die foto's, echt onwijs mooi. Ik kijk elke middag of er alweer een stukje staat, vind het erg leuk om het allemaal te lezen. Geniet nog van de laatste week, en als jullie weer terug zijn, vind ik het leuk om een keer af te spreken en dan alle foto's te zien.
    Veel plezier nog.

Groetjes Marianne en Lisa

• 26 September 2006 - 17:04

Bericht Uit Leiden!!:

Wow!!! Klinkt en ziet er allemaal helemaal te gek uit. Boris heeft jullie voorbeeld gevolgd en is ook op avontuur gegaan. Hij heeft zijn 1ste stapjes gezet en heeft paard gereden!! en na al deze inspanningen zijn eerste McD. happy meal!! Hier alles verder oke...en we kijken uit naar jullie volgende bericht. Grtz!

• 26 September 2006 - 18:32

Nel Revelman:

Hallo meiden!!!De laatste anderhalve week jullie verslagen gelezen en foto s gezien, hartstikke leuk!!Waarom niet eerder zullen jullie misschien wel denken.Nou, dat zit zo. We hebben nog niet zo lang een antispam filter. Het viel me ineens op dat er meer post binnen kwam dan ik in postvak-in ontving. Toen ben ik bij antispam gaan kijken, en jawel hoor daar kwam jullie post terecht. Alles gelezen en ik kijk weer uit naar de volgende mail. Geniet er enorm van. Groetjes van; jelle en nel

• 26 September 2006 - 19:06

Andrea:

Hai meiden zit heerlijk met een bakkie ,weer van de foto,s en jullie verhaal te genieten .Schattig zeg die chipmunk wat een dotjes om te zien .Mooie vogel ook die Gray jay. Jammer dat jullie nog geen Moose hebben gezien maar wie weet ? vacantie is nog niet om .Zo te lezen treffen jullie het ook heel goed met het weer .Weer is hier nog redelijk vandaag een beetje drullerig maar in de middag kwam toch het zonnetje nog door de temp;is hier nog steeds perfect !Op NP heeft Cees Klomp een berichtje geplaatst voor paddenstoelen excursie in Zeewolde is nog geen datum of er intresse voor was .Is er dus Sonja en ik gaan! misschien wel weer leuk om met z,n vieren te doen . Binnekort hebben we natuurlijk ook weer de excursie in AWD van veluws hert .
    Maar dat is door de weeks .
    En Cees wil de pado,s op een Zaterdag organiseren.
    Nou meiden nog lekker genieten die paar dagen en tot volgende bericht.

Groetjes Andrea

• 26 September 2006 - 19:58

Neef Piet:

Ha meiden, alles gaat goed zo te lezen en te zien aan de mooie foto's.
    Verder is het leuk om te lezen wat zich rondom wezep afspeelt met de familie dankzij ome Arie.
    groetjes en tot mails.

• 26 September 2006 - 20:33

Bert En Marian:

Zoals Pa Bax al aangeeft dames nog even flink je best doen met fotograferen :) erg leuk om de fotos steeds weer te bekijken. Geniet er nog maar lekker van de komende dagen. Greets

• 30 September 2006 - 22:48

Mieke:

Wat een prachtige foto`s!! Echt, het is elke keer weer geweldig om de foto`s en natuurlijk ook jullie verhalen te zien en te lezen.