De Camper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu De Camper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

De Camper

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

05 Oktober 2006 | Canada, Ottawa

De camper hebben we gehuurd bij Cruise Canada.
Op de heenweg opgehaald in Vancouver en terug gebracht in Calgary.
Van A naar B moet je dan niet vergeten dat er de zogehete "Drop Off" kosten bij komen.
In de ene plaats halen en in de andere plaats "droppen".
Wij hebben de CT22 gehuurd. Dit is de kleinste in de serie.
Voor 2 personen zoals wij is dat groot genoeg.
Nu moet ik er bij zeggen dat mensen van rond de 1.90 - 2 meter wat meer problemen gaan krijgen.
De douche en toilet was voor ons goed te doen, maar wederom als je groot bent zal dat toch wat meer behelpen zijn.
Het slapen boven de bestuurders cabine geeft plek aan 2 personen zeggen ze.
Nu is mijn ervaring dat het daarboven erg krap is en je er het beste alleen kan gaan liggen.
Mensen met claustrofobie is het uitgesloten boven te gaan liggen.
Beneden heb je een bank, die je 's avonds uit kan klappen tot een ruime slaapplaats.
Onze ervaringen met Cruise Canada, zijn aardig goed bevallen.
Het is er een drukte van jewelste bij het ophalen van je camper.
Allereerst krijg je een video met instructies te zien.
Daarna loop je met een van de medewerkers je camper na op gebreken. Alles wordt opgeschreven. Let zelf ook goed op of je gebreken ziet.
Bij ons zat er alleen een flinke pit in het voorraam, die genoteerd werd. Mocht er dan iets gebeuren met het raam, dan word je schadeloos gesteld.
Na onze vakantie hadden wij in de camper enige gebreken en wat schade.
Na controle door iemand werden we hier vrij van gesteld en kregen we onze CAD 450,- gewoon terug.
Het zijn dus niet de moeilijkste mensen.
Ze vragen van tevoren wel of er gebreken zijn en dan moet je dat gewoon eerlijk zeggen.
Verder plaats ik bij dit item nog een aantal foto's van onze gehuurde camper.
We hebben het reuze leuk gevonden om in zo'n toffe grote camper rond te rijden.
De eerste dag was wat wennen, maar na 2 dagen ben je al aardig gewend.
Eigenlijk is het dan alleen nog maar: "Easy Going". Voor iedereen goed te doen op deze brede wegen en gemoedelijke mede weggebruikers.

Kijk mee naar de foto's van de camper.

• 06 Oktober 2006 - 17:27

Ada:

Jullie hadden zo te zien een redelijk nieuwe camper. Het hout was veel lichter dan "ons" hout. Ook hadden jullie moderne gordijntjes zo te zien. Ziet er goed uit hoor. Die uitgeklapte bank lijkt me ook een prima slaapplek. Wij hadden een vast bed achterin, maar dat vonden wij toch te krap voor 2 personen, dus heeft er ook één op de capover en één op het vaste bed geslapen.
    Jullie hadden, zo te zien op de camping in Calgary (hebben wij vorige keer gestaan) al aardig Indian Summer. Ik herinner me dat nog wel van die camping, mooi gezicht. En ook een pracht uitzicht op de stad. Leuke camping.
    Groetjes,
    Ada

• 15 Oktober 2006 - 08:13

Ada:

Ik keek nog even naar de inrichting van jullie camper en toen viel mij op dat jullie harde koffers bij je hadden. Daar moet je onderweg toch wel wat last van gehad hebben? Wij hadden express van die zachte koffers op wieltjes bij ons. Die kun je helemaal plat maken na het uitpakken en wij legden ze dan buiten in het vak achter de grote klep. Lagen ze ons de hele vakantie niet meer in de weg. Misschien een tip?
    En nog een vraag, ik zou graag jullie route van Vancouver naar Alaska willen hebben, kan dat?
    Groetjes,
    Ada

• 15 Oktober 2006 - 11:32

Agnes:

Hoi Ada,
    Even een antwoord op je vraag.
    Tijdens het rijden zet je de koffers gewoon onder de tafel.
    Op de camping leg je de koffers op het bovenbed.
    Is gewoon een goede optie en werkt best goed hoor.
    Maar je hebt inderdaad gelijk, zachte koffers vouw je op en stop je in de kast. Dan heb je er helemaal geen omkijken meer naar. Is al met al toch gemakkelijker.
    Maar die hadden wij niet.

Groetjes van Agnes

• 25 Oktober 2006 - 06:38

Evie:

Agnes, goed fotograferen..scherp foto's. Hoeveel km heb je precies afgelgd in Canada? Zo lang geleden was ik ook daar geweest maar helaas had ik de beren niet gezien. Ik zie in dat je er veel stralend uit ziet. Dus goed vakantie!groetjes van Evie

• 08 November 2006 - 12:41

Pa Bax: