A long way to Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu A long way to Jasper - Reisverslag uit Jasper, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

A long way to Jasper

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

20 September 2006 | Canada, Jasper

Zondagmorgen de 17de september vroeg in de ochtend met een "big-smile" vertrokken. PJ en Claudia, we hebben 3 dagen gratis op "Run-A-Muck" gestaan!!!! Moeten jullie toch ook eens gaan doen.
De zondag en maandag continu gereden naar Jasper. Zo'n 1100 km. Alleen maar regen. Op zondag langs de Alaska Highway een moeder zwarte beer met 1 jong en een rivier vol met knal rode zalmen gezien. Super!
We hebben op de route naar Jasper, 1 overnachting bij Fraser Lake gehad, omdat we niet in 1 keer door konden rijden.
We kwamen op maandag middag rond 16.00 uur aan en de lucht klaarde op. Zon!!! Hoe is het mogelijk.
We zitten nu in de provincie Alberta, 8 uur tijdsverschil. Ons landje Nederland gaat ongeveer 21 keer in de provincie Alberta. Dat zegt wel iets over de grootte hier.
Ons reisschema ligt totaal op z'n kop. Doordat alles zo mooi is en de reis afstanden zo groot zijn en wij overal maar blijven hangen, is Wells Gray al af gevallen. Het wordt helaas geen paardrijden. Such a shame. Tevens slaan we Revelstoke over wegens tijdsgebrek. We hebben nu nog 11 dagen om vanuit Jasper af te zakken naar het zuiden. We zijn een dag of 4 in Jasper, zakken dan via de Icefield Parkway rustig af naar Banff. In Banff blijven we dan ook een aantal dagen.

In Jasper is het zo verschrikkelijk mooi. Vanmorgen (dinsdagochtend de 19de) vroeg op pad gegaan om wild te "spotten". Vanaf de camping al meteen "Elk"- (edelherten) gezien. Zo groot met van die enorme geweien. Echt imposant. Het is nu bronstijd en de mannen "Elk" zijn nu zeer agressief, dus afstand houden. Ze lopen gewoon over de camping.
We staan trouwens op Whistler Campground. Geheel ingericht voor campers. Mooi!

Verder zijn we in de ochtend de "Maligne-Road" gaan rijden. Een weg van zo'n 30 km met heel veel wildlife.
Maligne Lake viel ons erg tegen. Veel toeristen, vooral bussen vol met Japanners. We besloten om een stukje verder te rijden naar "Moose Lake". Daar hebben we onze eerste trail gelopen. Gaaf zo door de bossen, maar oh zo opletten op wilde dieren. We zijn een stelletje angst hazen. Hi,hi,..
Moose Lake is zo stil, deze stilte deed ons gewoon zeer aan de oren. En,...... in het bos zijn de wilde dieren!!!

's Middags op tijd weer naar de camping, (15.30 uur). Kopje koffie en heel veel "Elk". Hi,hi,.... Colinda ging zo op in het fotograferen dat ze de weg kwijt was. Het duurde en het duurde en ja hoor daar kwam het verloren schaapje weer aan, na 1 uur dolen over de camping. Koffie was inmiddels op. Je kunt je overigens niet voorstellen hoe groot de camping hier is. Zo'n 780 plaatsen her er der verspreid door het bos. Je moet zelfs met de camper naar de douche. Geen geintje!!

We zitten nu in een cafe in de stad. Zojuist uit eten geweest. Heerlijk even niet koken en lekker aanschuiven.

We gaan zo de foto's proberen te uploaden en gaan dan bij tijds onder de wol.
Morgen weer veel nieuwe belevenissen in Jasper en omgeving.

We genieten zo van jullie leuke reacties.

xxx. Liefs van Colinda en Agnes

• 20 September 2006 - 03:28

Pa Bax:

Hello darlings.

Het is nu in Wezep woensdagmorgen 5:00 uur, dus bij jullie 8:00 uur vroeger. Ik heb de nacht er al opzitten en jullie moeten er nog aan gaan beginnen en in Hoofddorp ligt ma noch te pitten. Gisterenavond was daar alles nog goed, alleen met de telefoon gaat het wel eens mis, dan is ma met geen mogelijkheid te bereiken. Dan rommelt ze in de meterkast geloof ik wat aan een stekkertje en dan is het weer OK, maar het is wel lastig.
    Wat hebben jullie weer een lange reis gehad naar Jasper en veel moois gezien. De waterval vond ik heeeeeeeeel erg mooi, prachtig.
    Beseffen jullie wel dat jullie woensdag, voor mij vandaag, voor jullie morgen, halfweg de vakantie zijn. Pessimisten zeggen dan: “Nog 10 dagen en dan moeten we weer naar huis”, optimisten daarentegen zeggen: “Wat hebben we toch 10 prachtige fantastische dagen achter de rug”. Wat zegt C&A?
    Meisjes ik groet jullie zeer, ontvang weer dikke kussen van pa en natuurlijk ook van ma.

xxx voor Agnes en xxx voor Colinda van pa Bax

• 20 September 2006 - 06:32

Andrea:

Hai Girls
    Nou jullie vervelen je niet zo te lezen;-)Prachtige verhalen ,en foto,s om te watertanden ! Schitterend gewoon en ja geloof dat we geen voorstelling kunnen maken van hoe groot daar alles is. Met het weer treffen jullie het ook zo te lezen gelukkig. Het is hier nu woensdag morgen 8 uur het weer is hier ook perfect kan vandaag 25 gr worden dus dat is ook niet verkeerd lekker hoor laat het maar tot de kerst zo blijvn ;-). Ben er veel op uit om ook foto,s te maken en veel bij m,n dochter natuurlijk druk bezig om babykamer inorde te maken zoals vandaag weer een daggie er tegen aan.
    Nou meiden tis wat maar jullie zitten alweer op de helft.
    Tijd gaat veel te snel meiden nog heel veel plezier en genieten en tot volgende berichtje .

Groetjes xx Andrea

• 20 September 2006 - 09:51

Marlies:

Die trotse, bronstige elk stier op Whistlers was voor ons een hoogtepunt van de vakantie vorige keer. Echt indrukwekkend! Je voelt je vereerd dat je in zijn bos mag kamperen. We hebben meneer met zijn harem vaak gevolgd, dus dat verdwalen en koffie/eten koud worden kennen we ;) Zouden de stieren in oktober ook nog bronstig zijn en buglen?

Dat "Het droge Maligne Lake" bij een van de foto's, moet dat niet toevallig Medicine Lake zijn, langs de weg naar Maligne Lake? Dat meer wat langzaam leegloopt aan het eind van de zomer? Wij waren bij Maligne Lake de vorige keer trouwens ook snel weg, maar je ziet ook maar een klein stukje van het smalle maar km's lange meer. De boottocht naar Spirit Island moet erg mooi zijn, maar we vonden dat erg duur. Misschien dat we hem volgende maand wel doen als het helder weer is, eens kijken. Volgens mij zijn er zoveel mooie kleine eilandjes als Spirit Lake, maar Ann B. (je weet wel van o.a. het prikbord) blijft beweren dat het het allermooiste plekje van de Rockies is (en ze heeft er al wat gezien). We kijken in elk (ELK hihi) geval ook weer uit naar Jasper, heerlijke sfeer daar :)

Veel plezier op Whistlers en we zijn benieuwd naar meer elk foto's! Wel serieus uitkijken hoor, en niet tussen meneer en zijn harem door lopen! xxx

• 20 September 2006 - 12:09

Aunt Mieke:

Hoi globe trotters , jullie zitten nu in mijn geliefde Jasper.
    Hebben jullie de totempaal al gezien en het vvv kantoor.
    Waar jullie nu staan op Whistler´s , daar heb je schuin aan de overkant Jasper House Bungalows daar hebben wij verschillende keren geslapen. De Athabasca River stroomt er achter langs .Nu kun je onze gevoelens indenken , toen wij daar voor het eerst kwamen.Kids , geniet er van , ook van de rest van de Rocky Mountains . Groetjes uit Zevenhuizen
    O ja , mijn zwager in Devon ,vlak bij Edmonton , is vandaag jarig , het is te ver rijden , anders kon je even een bakkie gaan doen. Nou doei

• 20 September 2006 - 15:16

Pa & Ma:

Hallo lieverds

Woensdagmiddag bij ons,ik heb een vrije dag.
    Terry ligt heerlijk in 't zonnetje Pa is z'n nieuwe t.v aan het halen.
    Dus jullie krijgen ook weer een normale t.v.
    We hebben genoten van jullie mooie foto's,wat een prachtig natuur gebied,de waterval,diepen ravijn en leuk van uit de auto op de weg.
    Verdwaald hè ik had jullie wel willen horen,bang hè !!!
    Nou komen de wilden beesten ha ha !!!
    nou lieverds geniet met volle teugen want de dagen gaan snel.
    hier is alles okè,ook met jullie animals.
    wij kijken uit naar het volgende verslag met foto's

kusjes Pa & Ma
    en een knuffel van Terry

• 20 September 2006 - 15:36

Sonja:

3 dagen voor nix gecamperd ?? nou nou wat een stelletje mazzelaartjes zijn jullie haha. Dat is niet verkeerd. Vanmorgen (woensdag) om 5 uur even op de computer gekeken en jullie bericht gelezen EN de prachtige foto's bekeken. Die Pika? is erg leuk zeg, echt een geinig beestje. Ook de rest van de foto's is prachtig...geeft toch wel een beetje een indruk in wat voor landschap jullie je bevinden (en ik ben helemaaaaaaaaaaaaal niet jaloers hoor) ;-)
    Het is nu woensdagmiddag half zes...en morgen ben ik lekker vrij. Temperatuur is hier perfect !! Jullie hebben de "indian summer" naar ons gestuurd, nog bedankt !!!
    Joh en reisplannen zijn er om gewijzigd te worden nietwaar, laat je maar lekker meevoeren op de stroom van genieten. Dan is het ook nooit verkeerd. Nou meiden...ik kijk ook alweer uit naar jullie volgende bericht met foto's. Keep on smiling en geniet van al het moois.

groetjes
    Sonja

• 20 September 2006 - 18:49

Loek & Marga:

Ha jullie Canadagangers,
    Wij zijn weer helemaal ingeburgerd na een fijne zonnige en bijna droge(2 kleine buitjes)vacantie op camping "le Peyrolais"aan de Ardeche. De laatste week kwamen er wel erg veel Nederlanders vanwege het slechte weer in ons kikkerlandje.
    Heerlijk dat jullie zo genieten en veel zien.
    Sommige foto's komen overeen met mijn eigen belevenissen in 1994. Vancouver, Jasper en Jasperpark. Heb gelijk weer alles uit de kast gehaald voor de herinneringen te bekijken. Het verst waar ik geweest ben(Marga) is Sandy Bay een indianen reservaat waar ik een week gewoond heb.
    Erg indrukwekkend.Nou geniet ze nog en groetjes van MaLoBo(poot).

• 20 September 2006 - 19:23

Neef Piet:

foto's zijn echt prachtig, Geniet ervan

• 20 September 2006 - 19:59

Arie:

nog een prettig verloop van jullie verdere vakantie!!
    mooie foto;s hoor!!
    is de vakantie tot nu toe zoals je van te voren in gedachte had?zo mooi??
    groetjes arie
    ps,ik ben al weer bezig op t moment om rond te kijken naar de prijzen van 2007
    zaaaaalig
    doeidoei dames!

• 20 September 2006 - 20:27

Theo:

Hoi globetrotters, geweldig om jullie reis te kunnen volgen. Ik hoop dat mijn SMS jes ook nog aankomen maar ik weet dat die midden in de nacht bij jullie aankomen. Ik herken heel veel plekken. Probeer als jullie in Alberta zijn ook de ' coelies' te bezoeken. Zeer mooi gebied wat dwars door Alberta loopt. Je kunt daar slangen fotograferen maar pas op, er zitten daar uiterst gevaarlijke ratelslangen.

Veel plezier. Ik ga zaterdag naar de Pier van IJmuiden met Jan en Rene. das ook genieten ( ik ben niet jaloers op jullie hoor)

XXTheo

• 22 September 2006 - 13:26

Jasba En Jesse:

hey meiden,

zijn jullie nu alweer in jasper...wat een druk schema....
    wel een schitterende omgeving!!!!!
    nee...geen beren in de taman negara...
    xxxxxxxxx j&j

• 25 September 2006 - 16:24

Marc:

Het is echt te gaaf om te lezen wat jullie beleven, en ik heb er nooit echt bij stil gestaan hoe mooi deze aardbol kan zijn. Het is leuk om te volgen wat jullie doen. Met google Earth nog even opgezocht bij welke plaatsjes jullie zijn geweest, en poe.. Wat een rit zeg..
    En de foto's zijn echt geweldig!! Jullie zijn echt top fotografen (Vast verkeerd gespeld) Maarja, tot gauw!!

Groetjes, Marc.

• 14 Oktober 2011 - 21:19

Tiny:

Jammer dat jullie niet in Wells Gray zijn geweest dan heb je echt iets gemis.
    Leuke verslagen tot nu toe jammer dat de foto's er niet meer op staan.

Groetjes Tiny