Fishcreek - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Fishcreek - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Fishcreek

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

17 September 2006 | Canada, Ottawa

Allereerst...geweldig weer alle reacties van het thuis front te lezen. Thanks!

Hier een berichtje van de afgelopen 2 dagen.
15 september...
Vanmorgen om 5.00u opgestaan om op tijd te zijn om beren te spotten. Gisteren mensen ontmoet die er al lange tijd dagelijks staan om mooie foto's te maken. Om 6.30 komen de rangers. Zij lopen over de " boardwalk" om te kijken of alles veilig is. Het is eens gebeurd dat er een zwarte beer op de boardwalk was geklauterd, vandaar deze check. We stonden rustig te wachten tot we het sein kregen dat we erop konden. Het had die nacht overigens flink gevroren en in de vorst waren de poot afdrukken te zien van een grizzlybeer met kleine poot afdrukjes van een jong...geweldig! Okay...na de check met zijn allen de "boardwalk" op. Het is nog schemerig, dus foto's kunnen nog niet gemaakt worden, maar het is reuze gezellig. Het zonnetje kwam gauw door en het werd een mooie zonnige dag. We hebben enkele zwarte beren gezien en wederom de grizzlybeer met 3 jongen. We moesten zelfs kiezen om aan de ene kant op de boardwalk te kijken naar de grizzly met 3 jongen of een zwarte beer met 2 jongen. Het is uiteindelijk dus de grizzly geworden omdat die toch moeilijker zijn te zien. Die dag zijn we er tot een uur of 9 gebleven en daarna op naar de camping. Daar aangekomen, maar eens gekeken of we iemand van de camping konden vinden om de rekening te betalen, maar niemand te vinden...ach...kan tot morgen wachten. Alles is hier zo gemakkelijk. We zijn de camper ingegaan en als een blok in slaap gevallen.

Leuke site over Fish Creek

Hier onder een link over de natuur van Fish Creek en de Boardwalk

Overnachtingmogelijkheden in Stewart:
of

Overnachtingsmogelijkheden in Hyder:

16 september....
Vanmorgen weer vroeg opgestaan. ( Gewekt door de wekker...we lijken wel gek in de vakantie...) Om 6.00 waren we bij Fishcreek om een redelijk parkeer plaatsje te krijgen en een half uur daarna konden we de boardwalk op. We zagen al snel 2 bevers. Wat een guitige beestjes zijn dat. De ochtend verliep rustig....geen beer te zien. Van mensen vele foto's gekeken en gekletst om het tijdens het wachten gezellig te maken. In de middag lieten de zwarte beren zich goed zien. Zelfs een maal een moeder met 2 jongen. Vandaag om 20.30 weggegaan in de hoop nog grizzlies te zien, maar helaas lieten zij zich vandaag niet zien. We hebben overigens alle dagen bij Fishcreek droog en heel zonnig weer gehad. We hoorden van velen dat er veel regen valt, maar ik denk dat ze de mensen aankijken...hihihi..
We zitten nu in Sea Alaska Inn een verslag te schrijven met een vette hotdog. Eten is hier niet meer te krijgen. Het is hier in het spookstadje allemaal al gesloten. Alles is hier trouwens king size...je drinken, je hotdog. Een beetje too much. We gaan straks weer naar de camping en zullen na een dag buiten weer goed slapen. Morgen gaan we bijtijds op weg richting Jasper. We hoorden dat er enkele wegen gesloten waren i.v.m. met sneeuwval. Het schijnt allemaal wel mee te vallen. Wegen worden gauw schoongemaakt met sneeuw schuivers, dus dat zal allemaal wel goed zitten. Ik zou zeggen tot het volgende bericht. Zodra we weer kunnen mailen, laten we weer van ons horen.

Groetjes Agnes en Colinda

• 17 September 2006 - 06:29

Sonja:

Hallo meiden, wat onwijs leuk om weer lekker snel een berichtje te lezen EN de prachtige foto's te zien. Knijpen jullie elkaar regelmatig in de armen ?? om te sjekken of het allemaal wel echt is ? haha...Kan me voorstellen dat je je soms in een droom waant. Ik las ook ergens anders dat er daar in de buurt inderdaad al sneeuw was gevallen. Onbegrijpelijk he !! Hier in Holland is het super mooi weer. Echt een "indian" summer, en ik lig zelfs steeds op strand (te genieten). Maar goed, jullie hebben gelukkig ook overdag mooi weer en dat is het voornaamste natuurlijk. EN jullie verdienen het ;-) Imposant die foto van die voetafdruk van de beer. Die komen dus wel gewoon op de boardwalk he...poe poe...goed dat dat eerst nagekeken wordt door een ranger voordat jullie erop mogen. Stel je voor....anders dan worden de foto's wel heel erg close. Nou meiden ik kijk NU alweer uit naar jullie volgende bericht en foto's ....da's GENIETEN hoor vanuit Holland. Genieten jullie er maar lekker live van !! enneuh...keep on going.

Groetjes
    Sonja

• 17 September 2006 - 07:27

Pa Bax:

Hallo darlings

Wat duurt 2 dagen wachten voordat we weer een berichtje van jullie kregen, vooral als je niet weet of jullie spinazie hebben gegeten of niet. Misschien zie ik te veel zwarte beren op m'n weg, maar gelukkig, geen spinazie maar wel veel beren.
    Hier uit Wezep zijn geen bijzondere dingen te melden, behalve dat WHC in Urk met 2-0 gewonnen heeft (dit omdat ik weet dat je thuis, in Hoofddorp, dit altijd volgt).
    Trouwens in Hoofddorp gaat met ma en de diertjes ook alles naar wens, ik heb meerdere keren per dag telefonisch contact met ma. Iedere keer als jullie een berichtje sturen lees ik dat en bekijk ik de foto's. Daarna schrijf ik m'n berichtje aan jullie en daarna bel ik ma en lees jullie bericht voor, zodat ma ook goed op de hoogte blijft van jullie avonturen en daarna beschrijf ik de foto's.
    Trouwens wat had Claudia een leuke muts, hardstikke gaaf met die berekop.
    Die Rangers blijven die zolang er publiek is in de buurt, want als een beer 's-nachts op de Boardwalk kan klauteren, kan dat overdag, als er veel lekkere hapjes staan natuurlijk ook gebeuren.
    Als dat gebeurt dan wel foto's nemen, want dan weten we in ieder geval wie de dader is....hihihi.
    Vandaag als jullie naar Jasper gaan een goede reis toegewenst.
    Groetjes van pa en natuurlijk ook van ma

Pa Bax

• 17 September 2006 - 09:15

Jesse En Jasba:

hey reizigers,

wat schattig die kleine beertjes...zo te horen hebben jullie het enorm naar je zin!!
    Ik krijg het wel een beetje warm van jullie winterjassen...hahaha
    geniet er van xxxxxxxxx j&j

• 17 September 2006 - 09:41

Els Kuijper:

we hebben genoten van jullie mooie foto's we kunnen zien dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Van harte gefeliciteerd met juliie (schoon)vader Karel zijn 60ste verjaardag.Gaan straks lekker feestvieren.
    Groeten en nog veel plezier.

• 17 September 2006 - 11:05

Robin & Boris & Marie:

Eyyyy canedian chicks,
    Goede reis naar Jasper!! Wij gaan straks naar jarige Karel, iets minder lange rit dan jullie voor de boeg hebben denk ik. Boris is net wakker van zijn middag slaap en zit nu de hele tijd aan het scherm en toetsenbord( zit op de bank met laptop)
    Best lastig schrjiven
    zo.... Take care en have fun!! Ik ga vanavond naar milaan, morgen naar rome dinsdag naar bergen en woensdag naar geneve, dus lees alles weer als ik thuis ben. Bye!!
    xxx marie & family

• 17 September 2006 - 13:49

Marja:

dag meiden, prachtige foto's weer, wel een verschil met die van J&J bij jullie ijskoud en bij hun bloedheet, grappig hoor, ga ook zo met Marko naar Karel zijn 60e verjaardag, wacht even op jasba die komt hopenlijk zo op de msn, ben benieuwd naar de volgende berichten en foto's kusjes en groetjes van Marko

• 17 September 2006 - 15:09

Neef Piet:

Hallo beren van meiden, jullie hebben al vorst. Neem wat mee voor hier, kunnen we schaatsen deze winter.

• 17 September 2006 - 19:44

Theo Van Woerden:

Hoi Agenes en Colinda, ik beleef jullie reis zelf weer helemaal opnieuw. Geweldig dat jullie zoveel mooie natuur zien. Als jullie dit lezen hoop ik dat jullie nog in Hyder zijn. Want ik hoop dat jullie de weg naar Fishkreek ook hebben afgereden totaan de gletsjer. Aan het einde van die weg ligt een verlaten goudmijn maar onderweg kan je erg mooi Bergmarmotten fotograferen.

Hier is alles goed. Veel plezier verder.

Theo xx

• 17 September 2006 - 22:16

Mieke:

Dag lieve meiden, Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen. Elke keer weer. Helaas kan ik door de drukte hier niet steeds reageren maar ik lees de verhalen wel hoor. Hier de drukte van werk, spugende kinderen enz. Haha dus ik ben erg jaloers op jullie. Geniet ervan meiden!!

Liefs, Mieke

• 18 September 2006 - 05:12

Claudia & Pj:

ha meiden,
    PJ is jaloers dat hij nergens op een foto staat, haha.
    even een correctie: Monica is de grizzlybeer die jullie gezien hebben (niet de zwarte beer, die heeft geen naam)en haar drie kleintjes noemen we voor de lol Pete, Repeat & Catch-up.
    Wij gaan in de loop van de week richting Jasper.
    doei CPJ

• 18 September 2006 - 20:22

Ada:

Wat een fantastische reis maken jullie en al die beren al gezien. Geweldig. Ik ben jaloers op jullie dat je foto's kunt plaatsen, het is ons nog niet gelukt. Wel hebben we ook een beer met twee jongen gezien, in het Waterton Park.
    We hoorden ook van 20 cm sneeuw in Jasper. Hopelijk zijn de wegen schoon als jullie er aankomen.
    Veel plezier nog en groetjes van
    Ada en Eiso

• 18 September 2006 - 22:08

Margriet Olthof:

hoi Agnes en Colinda, wat hebben jullie een mooie vakantie!Ik geniet ervan! en hoe vreselijk attent om een kaartje te sturen Agnes voor mijn feest! Ik ga daar niet veel over vertellen...Alles was perfect, het weer, het feest, de camping, het weerzien met oud vriendn na soms 25 jaar. overdonderend, hartverwarmend en geweldig. ik heb er goed aan gedaan om dit "circus" aan te gaan! Geniet van jullie mooie vakantie!liefs margriet

• 19 September 2006 - 16:56

Harry:

Hallo dames,

Vanaf Kreta een vakantie groet en geniet er nog lekker van.

Groetjes Harry en Ineke

• 19 September 2006 - 18:05

Jeroen:

Hoi Dames !
    Blij om te lezen dat jullie het een beetje naar het zin hebben. Ja je krijgt wat je toe komt niet ? prachtig om zo jullie vakantie mee te maken. maar... foto's !verhalen ! Laat maar komen!
    Ik wacht met spanning op de volgende mail.
    ok take care and watch out for the bear(s)

groetjes Jeroen

• 08 Oktober 2006 - 19:36

Ada:

Ik ben helemaal verrukt van jullie talloze berenfoto's. We moeten toch echt ook een keer die kant op, wat geweldig. Ik durf mijn berenfoto er nu bijna niet meer op te zetten, zo in de verte. Maar toch, we hebben ze gezien. Jullie aantal slaat echt alles en wat zijn jullie er vroeg voor opgestaan. Voordeel van de jetlag zullen we maar zeggen.
    Groetjes,
    Ada

• 13 Oktober 2006 - 14:31

Janneke:

Wat onrzettend leuk om jullie weblog te bekijken en zo veel bekende dingen tegen te komen!!! Stewart/Hyder in het zonnetje, wat een treffen. Wij hadden alleen maar mist en regen en geen beren!! Maar toch genoten van deze hééél bijzondere plek. Jullie hebben schitterende foto's gemaakt zeg. Die vissende indianen op de 16, daar hebben wij ook uren bijgezeten (daar hadden we dus wel een lekker zonneteje!) Dat is super om te zien hoe zij dat doen. Ik heb uiteraard nog niet alles gelezen maar ga dat zeker doen, zo veel herkenning!!
    Bedankt voor jullie reactie op onze site.