Berenparadijs - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Berenparadijs - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Berenparadijs

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

15 September 2006 | Canada, Ottawa

Hei there everybody,

We zijn in het berenparadijs gearriveerd.
Bearsland "Hyder".

Als ik dit berichtje aan het typen ben, zitten we in de kroeg in Hyder, genaamd "SealaskaInn".

Even een samenvatting van vandaag.
We starten onze dag erg vroeg.
We zijn elke dag rond een uur of 05.00 uur wakker. Last van de zogenaamde jetlag.
Maar goed hierdoor wel steeds vroeg op pad.
Vanmorgen om 07.00 uur in het donker begonnen.
En ja hoor, na een half uurtje in het schemer rijden werden we getrakteerd door 1 zwarte beer langs de kant van de weg. Daarna rende er nog eentje over de weg en nog eentje huppelde de weg over. Zag er wel koddig uit. Hwy 37 is zo stil en je moet bij aanvang van deze weg tanken, al is het maar 1 liter, want er komt absoluut geen tankstation meer.
De weg naar Hyder/Stewart was zo verschrikkelijk mooi.
Jemig wat hebben wij genoten.
Bergen, watervallen, een gletsjer (Bear Glacier), stilte.
En weet je wat nou zo leuk is. Het heeft weken, maanden geregend en sinds gisteren is het erg mooi weer geworden, met de hele dag zon. Het geluk is met ons !!! We zullen het verdient hebben. Het zal tot het weekend mooi blijven. Oh, maar 's ochtends is het zo verschrikkelijk koud, tegen het vriespunt. Brrr. We zijn blij met onze extra slaapzakken.
Het plaatsje Hyder is groter dan we dachten. Ik verwachte een Ghost town, maar door de zon zag het er erg mooi uit.

Boodschappen gedaan in Stewart, daarna nog 2 kilometer door naar "Fish Creek", daar waar we 1300 km voor gereden hebben. "This is were it is all about". Dit was ons doel. Om beren te gaan kijken. Tja en dan nu maar afwachten of ze er zitten.

Na heel veel geduld in het mooie zonnetje, zijn we getrakteerd op geweldige momenten.
Allereerst een zwarte beer, die onder de boardwalk door ging.
Daarna een Grizzlybeer waar we schitterende foto's van hebben kunnen maken.
Daarna nog een zwarte beer en als afsluiting van de dag een moeder Grizzlybeer met 3 kids. Dat was zo gaaf. Je adrenaline gaat door je aderen heen. Kicken.
We hebben hier van 13.00 uur tot 20.00 uur geweest. En toen werd het toch koud.
Veel mensen ontmoet waar we de hele dag mee opgetrokken hebben. Zo gaaf.

Trouwens even tussendoor.
Wat schrijven jullie een ontzettend leuke berichtjes.
Zo leuk om in het verre Alaska jullie verhaaltjes te lezen.
Trouwens het versturen van de foto's is een beetje het probleem, maar als het nu niet lukt dan zullen we ze later toevoegen. Gisteren kon ik er ook maar een paar op krijgen en daar ben ik anderhalf uur mee bezig geweest.

Okay ik ga nu m'n hotdogje in de kroeg eten met een welverdiend biertje er bij. En die zijn zo Big.

Veel liefs van "Berenspotters".

xxxxxxx

• 15 September 2006 - 05:25

Pa Bax:

Hallo darlings.
    Gaaf, gaaf, super gaaf.
    Wat mooi, heb er geen woorden voor.
    groeten en kusje en geniet er maar van zolang het kan.

XXXX pa Bax

• 15 September 2006 - 07:11

Annemiek:

Hoi dames,
    Ik volg jullie reis nauwlettend. Gisteren hebben we op google earth gekeken hoe jullie gereden zijn. We slaan alles op,in de hoop het over twee jaar na te doen! Wat geweldig dat jullie een grizzly hebben gezien!! Die boardwalk zag er ook wel veilig uit (ivm mijn kinderen Niels en Kim),en het is natuurlijk ook fantastich dat je ze dan echt kunt horen ipv zien achter het raam van de camper. Denken jullie dat de weg erheen goed te rijden is voor een groter type camper? Nou nog heel veel plezier,en ik kijk weer uit naar het volgende mailtje.

Groetjes
    Annemiek

Groetjes Annemiek

• 15 September 2006 - 08:09

Annet:

Hoi Agnes en Colinda,

Meiden wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Prachtige foto's hebben jullie meegestuurd. Stoer hoor, hoor 2 meiden in een camper. Pas goed op jullie zelf maar geniet vooral!!!!!!

Groetjes,
    Annet

• 15 September 2006 - 08:16

Jurri:

Gaaf! Echte beren! Nu geloof ik jullie weer. ;-)
    Trouwens die Eagle mag er ook wezen. Ik hoop dat jullie de smaak van echte wilde zalm goed onthouden. Die is hier niet te krijgen, alleen gekweekte (en dus extra rood gekleurd).
    Geniet verder. Ik ben benieuwd naar volgende verslagen en foto's.
    Jurri

• 15 September 2006 - 09:23

Jan H:

Wooow!!! Nog niet eens een week op weg en nu al genoeg gezien en gefotografeerd om het onvergetelijk te maken! Wat een prachtige natuur zeg, dat is iedere minuut genieten. Ga daar vooral mee door dan geniet ik ook alvast mee voor volgend jaar.
    Jan

• 15 September 2006 - 09:59

Tonny:

Hi ladies,
    Ziet er geweldig uit. Leuk jullie vakantie zo te kunnen volgen. Krijg er ook zin in.
    Groetjes, veel plezier!

• 15 September 2006 - 10:12

Jasba & Jesse:

Helemaal leuk jullie verhalen ook te lezen. Wij hebben nog geen beren gezien, wie weet.

We houden jullie op de hoogte en in de gaten!!

Groetjes ui Maleisie J&J

• 15 September 2006 - 13:34

Sylvia:

Hallo Agnes en Colinda,
    Heel leuk om jullie reis te volgen, geweldig wat jullie tot nu toe allemaal hebben gezien. Ik blijf het verslag volgen en wens jullie nog heel veel plezier en vele mooie momenten!!
    Groetjes
    Sylvia (prikbord canada.pagina.nl)

• 15 September 2006 - 13:38

Marc:

Heeey dames!
    Echt enoooorm gaaf zeg.
    Ik wil nu ook naar Alaska hahaha. Zo te zien hebben jullie daar echt veel te doen, zien en beleven he.
    Ik ben blij om op de hoogte gehouden te worden, bedankt daarvoor!
    Nou, nog veel plezier daar, en we spreken elkaar snel.
    Groetjes Marc.

• 15 September 2006 - 14:55

Arie:

hahaha ,eet ze
    ze maar arie,met zn vrouw en de 2 kids

• 15 September 2006 - 15:56

Sonja:

Hallooooooo meiden....tjonge jonge .....ik ben helemaaaaaaaaaal niet jaloers hoor ;-) Nou en Agnes met die foto's lukt zo te zien toch prima he !!!
    Het is daar werkelijk fantastisch he !!! ik kijk op deze foto's al m'n ogen uit..Als jullie weer thuis zijn (no worry's dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang voor jullie) wil er echt ALLES van weten...mmmmmmmmmm ik ga er ook voor sparen ;-)

Nou meiden have a lot of fun....en tot de volgende keer maar weer. Enneuh....wel uitkijken he !!!

Dikke kus voor jullie allebei
    Sonja

• 15 September 2006 - 16:57

Neef Piet:

Prachtige foto's --het is net een sprookje--
    geniet, maar drink met mate kroeg-campsters.

• 15 September 2006 - 19:09

Robin & Boris & Marie:

Hey Canedian girls,
    Super leuk hebben jullie het zo te zien en te lezen. Wat een leven!!! Boris heb ik de beren op jullie foto's laten zien en uitgelegd wat een avontuurlijke tantes die toch eigenlijk heeft! Vind het erg leuk om al een beetje een idee te krijgen over 't leven in een camper... 't Is toch wat dat dit gezin er volgend jaar ook aan gaat geloven. Ben heel benieuwd hoe het is in zo'n ding, hihi. Denken jullie dat 't wat is voor Boris? Tot gauw op deze site dan maar.
    Dikke kus van Borisbeer en zijn pa en ma ;-)

• 16 September 2006 - 04:57

Pa Bax:

Hallo darlings
    Zojuist las ik op teletekst dat er in Amerika verpakte spinazie besmet is met de E-colibacterie. Er is inmiddels 1 vrouw aan overleden. In geheel Amerika wordt afgeraden verpakte spinazie te eten.
    Ik weet niet of jullie verpakte spinazie hebben, zo ja, neem dan dit bericht ter harte.
    Verder is hier alles goed.
    Vanmorgen (bij jullie ca. 21:00 uur) heb ook nog bij fe fam. Venema uit Vianen hun verslag gelezen, Die hebben moeite met Internetcafe's, niet zo gemakkelijk te vinden.
    In Hoofddorp gaat met ma en de diertjes alles goed.
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag

groetjes en kusjes van pa

• 16 September 2006 - 08:35

De Kippentuin:

Dag meisjes,

Al een weekje gepasseert...wat gaat het vlug, niet?
    Mooie foto's en wat een hoge bergen!!
    Daar kunnen onze Belgische Ardennen niet tegenop :)))
    Geniet nog maar van al die rust en natuur!

groetjes,

Vera, Slim, Pimmeke, Tortie, Lorrie....Woody...(puuuf...ik ga maar stoppen!)
    Tjaa, en wie is nu die 'Snoes' hé!??

PS: e.v.t jullie hotmail adres voor een fotookes van onze kant hier!??

• 16 September 2006 - 11:24

Herman En Reinie:

Hallo jongelui, wat een leuke reis en wat een prachtige foto's,alleen de kamper vinden we wat rommelig.
    Als we dit zo allemaal zien,krijgen wij ook weer de kriebels,maar door jullie foto's en verslag zijn wij er ook een beetje bij.
    verder nog heel veel plezier groetjes Herman en reinie.

p.s.zo te lezen is het eten er ook goed.

• 18 September 2006 - 15:49

Ruut:

Hoi,
    Leuk om even jullie site te kunnen bezoeken. Ook wij hebben beren gezien. Zelfs een grizzly op 15 meter afstand. Onvoorstelbaar!!!!!! Uitvoerige uitleg staat nog op je mail. Wat een land, wat een natuur! Groet,
    Ruut en Cisca