All the way up North - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu All the way up North - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

All the way up North

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

14 September 2006 | Canada, Ottawa

Goh jullie willen niet weten waar we nu zitten. Ergens in the middle of nowhere. In het plaatsje Kitwanga, in "Bears Land".

Hier een verslagje van de afgelopen dagen.
Maandag in Vancouver de camper opgehaald.
Was wel even wennen hoor in zo'n grote camper rijden. Ondanks de grootte goed de stad uit gekomen. Supermarkt gezocht en koelkast vol gegooid.
Onze eerste stop was het plaatsje "Hope". Een hele mooie camping in het bos. Ongeveer 165 km ten oosten van Vancouver. Hier hebben we heerlijk gestaan en dan die stilte....... ongelooflijk.
Volgende dag door naar Prince George, een rit van 640 km. Deze route deed ons een beetje aan de Pyreneeen denken, alleen is het hier veel groter. Onze camper hebben we die avond in "Bednesti" neer gezet. Was hier te vies voor woorden. Wat wel heel erg leuk en gezellig was dat we aan de babbel kwamen met een Canadees (Gary) en heerlijk met z'n drieën van een kampvuur hebben genoten. Hij kon ons heel veel vertellen over het wildlife, de indianen, survival in de bergen, de jacht, Canadese cultuur en lifestyle. Super!

Woensdag 13 september.
We gingen om 06.45 uur op pad, want er stond weer een lange rit voor de boeg. Zo'n 450 km. Een hele lange rechte weg; Highway 16. Veel gezien onderweg en ja hoor onze eerste zwarte beer !! Potverdorie het was een dode. Lag langs de kant van de weg. Daarna wel 2 levende. Een moeder met haar jong in een poeltje langs de weg. Helaas geen foto's. Verder heel veel "Bald Eagles" gezien. Dit zijn Amerikaanse zeearenden.
Onderweg heel veel bergen en wilde rivieren. Bij een wilde rivier gestopt en gekeken hoe indianen zalm vingen. Gewoon op de rotsen staan met een flink schepnet. Dit is niet geheel risico vrij. Nog kort ervoor was er iemand de rivier in gevallen en verdronken. De zalm zag je heel mooi tegen de stroom/waterval op springen.

Rond een uur of 15.00 uur arriveerden we op de camping in Kitwanga. Hele gemoedelijke mensen en de camping eigenaar blijkt uit Zutphen te komen. Kon hij even in zijn eigen taaltje praten. We kregen hier echt het gevoel van Bears Land. Hij waarschuwde ons er ook voor, door goed op te letten met wandelen. We hebben hier geen beren gezien, maar ze zitten hier wel volop. We zijn nog even naar een onderzoekscentrum van zalm gelopen. Dit ligt vlak achter de camping aan de rivier. Door het "enge" bos, berg afwaarts. Zalm in verschillende maten en diverse soorten. Ze worden hier gewogen en "DNA" wordt afgenomen. Prachtig om te zien. Je kon ze heel goed bekijken.

Okay nu zijn we aan het relaxen op de camping. Veel eekhoorntjes. Een epidemie! Het weer is wisselend. In de ochtend erg koud en in de loop van de middag is het gewoon warm.

Morgen om 06.00 uur op pad. Nog 220 km en we hopen vroeg in Hyder/Stewart aan te komen. Kom maar op met die beren!!!!! Dan maken wij wel de foto's.

Berenknuffels van ons.
xxx.

  • 14 September 2006 - 04:30

    Mieke:

    Hoi meiden,

    Wat een leuke verhalen schrijven jullie. En ik vind het zooo gaaf dat je gelijk de foto`s erbij kunt zien zodat je echt een beeld krijgt.Volgens mij hebben jullie echt veel ruimte in de camper. Het ziet er zo groot uit.
    Veel inspiratie heb ik niet want het is nu nog erg vroeg maar wilde toch even een berichtje schrijven voor ik naar mijn werk ga.
    Geniet ze en doe voorzichtig in dat grote land.
    Liefs van de buurvrouw

  • 14 September 2006 - 05:39

    Sonja:

    Hoi meiden, nou dat gaat allemaal goed zo, lees ik he !! Hartstikke leuk ook om meteen de foto's te kunnen bekijken. Die camper van jullie ziet er niet verkeerd uit zeg. En meteen ook al wat beren gezien. Als het goed is liggen jullie nu nog lekker te maffen, dus ik zou zeggen very sweet dreams en ssssssssstttt voor nu ;-)
    groetjes Sonja

  • 14 September 2006 - 06:21

    Andrea:

    Hai maeiden.
    Heel leuk weer om jullie verhalen en foto,s te lezen en te zien.
    Gaaf die camper zeg jullie hebben al weer snel internet gevonden .En beren gezien hardstikke gaaf zielig die dooie beer maarja die gaan ook dood net als mensen .Kan je op NP plaatsen is daar weer een heel drama aan de gang.Nou in elk geval is die Luc ff van het toneel voor zover het jullie intresseert :-) .Zeg durf het bijna niet te vragen :-) maar uhh kunnen jullie die Gary niet als souvenier voor me meenemen phoe phoe ziet er niet slecht uit ;-)haha.
    Is hier nu donderdagmorgen 8 uur ,en het weer is hier perfect al sinds zaterdag heerlijk strandweer .Nou meiden hoop dat de verdere reis goed en veilig gaat en tot horens.

    Groetjes Andrea

  • 14 September 2006 - 06:28

    Odette Koning:

    Hoi Agnes en Colinda,

    Ik had mezelf niet aangemeld om jullie reisverhalen te volgen maar ik krijg elke keer een mailtje en eigenlijk vind ik het hartstikke leuk om jullie te volgen. Jullie maken heel wat kilometers maar dat kan ook niet anders in zo een groot land. Ik hoop dat jullie veel beren zullen zien zodat er veel gefotografeerd kan worden.

    Heel veel plezier nog en groetjes vanuit een zonnig Haarlem.

    Odette

  • 14 September 2006 - 08:47

    Arie:

    hoi
    leuk joh
    wat gaan jullie snel!!
    ga je voor de 30 beren??
    ja toch!?

  • 14 September 2006 - 08:52

    Arie:

    oja, nog een paar km en dan krijg je eindelijk bimbo te horen
    hihi

  • 14 September 2006 - 13:33

    Marlies:

    aaah gelukkig niet zo lang hoeven wachten op een update :) Jullie hebben al vanalles gezien, te gek! Welke camper heb je nu precies meegekregen?

  • 14 September 2006 - 14:14

    Pa Bax:

    Hallo darlings
    Hier in Wezep gaat alles naar wens. Ik ben dinsdagmiddag nog naar Hoofddorp vertrokken, met de bedoeling daar tot vrijdag te blijven.
    Ma had alles onder controle maar is wel erg kijkerig op muizen, ze durft amper de schuifdeuren open te laten staan.
    Woensdag tegen de middag ben ik weer richting Wezep gegaan. Kon heel slecht slapen en op het luchtbed dat ik had meegenomen krijg je onzettend veel last van je rug (dat was dus een miskoop).
    Ben om ongveer 01:00 uur beneden op de bank gaan liggen en heb toen tot ± 05:00 uur nog een beetje geslapen, dus terug naar mijn eigen bed.
    Ik heb net jullie verslag gelezen. Jammer van die beer, maar was hij echt dood, hebben jullie dat gecontroleerd, of deed hij een middagdutje.
    De camper ziet er prachtig uit, dubbel lucht vanachteren zag ik, is niet verkeerd.
    Nu ik dit schrijf zijn jullie al weer een uurtje aan het rijden, tenminste als jevolgens de planning op tijd ben vertrokken.
    Ik heb, voordat ik dit schrijf is een kort verslag gemaakt vanaf zaterdag vertrek Schiphol, dat is dan straks gemakkelijker als ik ma bel om te vertellen hoe het met jullie gaat.
    Vanmorgen ben ik bij tante Co geweest om af te spreken wanneer en hoe laat ik ze naar Hoofddorp breng. Dat wordt vrijdag 23 september en dan blijft ze daar tot ik ma weer op ga halen.
    Ma is veel van plan, die wil een flink gaan shoppen in Hoofddorp.
    Vanavond komt tante Co bij mij eten, Babi Pangang bij de Chinees vandaan.
    Dit was zo'n beetje het gene wat zich hier afspeelt.
    Veel plezier verder en maak maar flink wat foto's. Voorlopig kun je er 400 kwijt en als ik zie dat het lijkt dat er ruimtegebrek onstaat doe ik er zo weer wat bij op. Dus niet schromen veel foto's te maken. Pa betaalt.
    Groetjes van pa en ik denk ook van ma en veel kusjes (maar daar heb je niet zoveel aan, fotoruimte is belangrijker)

    Pa Bax

  • 14 September 2006 - 16:49

    Tante Co:

    Leuk dat jullie op vakantie zijn, ik hoop dat jullie heel veel zien, veel plezier hebben en dat jullie een heel goede reis terug hebben.
    Volgende week vrijdag brengt jouw vader mij naar je moeder voor een weekje en dan zie ik jullie bij thuiskomst. Vandaag, donderdag 14 september, heb ik bij je vader Babi Pangang gegeten, het was lekker en gezellig. Daarna heeft jouw vader dit bericht van mij voor jullie getypt.
    Heel veel groetjes en tot ziens.

    tante Co

  • 14 September 2006 - 18:43

    Theoooooooooo:

    Hoi vriendinnen. Ik zag dat jullie in Hope hebben overnacht. Slechts 5 km bij mijn broer vandaan!!!! Dat hebben jullie waarschijnlijk ook de Hope slide gezien.
    Al die plekken waar jullie zijn geweest, herken ik. In Prince George zit een Hollandse bakker. Hij verkoopt gevulde koeken maar die zijn zo droog, dat je wel een litertje water mee moet nemen. Maar goed, mochten jullie heimwee krijgen.....
    Ik hoorde vandaag nog een zeer eng verhaal over een wandelaar en een Grizzly, dus pas op.Veel plezier verder.

    XXTheo

  • 14 September 2006 - 20:19

    John En Greetje Van Der Steur:

    Hallo Luitjes. We genieten weer van de verhalen en de mooie foto's. Marianne heeft ook ff bij ons gekeken. bedankt er voor en houden alles in de gaten. Veel plezier nog voor beiden

  • 15 September 2006 - 08:32

    Cindy:

    Zag twee beren broodje smeren!!!! hihi!

    doegie

  • 06 Oktober 2006 - 17:46

    Ada:

    Prachtige foto's. Volgens mij hebben wij op dezelfde camping in Hope gestaan. Wist je dat alleen de indianen op zalm mogen vissen? Zij hebben een bevoorrechte positie in Canada op meerdere gebieden. Hoeven ook geen belasting te betalen bijv.
    Alaska lijkt ons geweldig, daar willen we graag nog een keer naar toe.
    Groetjes,
    Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes + Colinda

Via deze weblog schrijven we onze belevenissen en plaatsen tevens foto's. Dit om een leuk beeld te geven van onze vakantie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 139599

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 23 September 2012

Menorca (Spanje)

01 September 2011 - 25 September 2011

Canada 2011

09 September 2006 - 30 September 2006

Canada 2006

Landen bezocht: