Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

11 September 2006 | Canada, Vancouver

Hoi thuisblijvers,

Zaterdag 9 september:
Hier dan een teken van leven uit het westen.
We schrijven dit berichtje vanuit een internet cafe ergens in "Downtown" Vancouver.

Gisteren (zaterdag) met vertraging van ongeveer 3 kwartier vertrokken naar Toronto.
Door deze vertraging misten we onze tussenvlucht naar Vancouver. Aan boord werd ons al mee gedeeld, dat we waren doorgeboekt op een volgende vlucht.
Er schijnen elk uur vluchten vanaf Toronto naar Vancouver te gaan. Helemaal geen probleem en goed opgelost.
Vliegtijd A'dam - Toronto 8 uur
Vliegtijd Toronto - Vancouver 4.45 uur
Een hele lange zit en we waren het behoorlijk zat.We arriveerden rond een uur of 21.00 uur op Vancouver International Airport.
Op het vliegveld een taxi naar het hotel "Comfort Inn Downtown" genomen.
Douchen even slaapje doen en daarna de stad in om rond 22.30 uur het nachtleven van Vancouver te ontdekken.
Wat ons als eerste opviel, waren de enorm grote auto's en limousines.
We zijn ergens een hapje gaan eten en hebben wat rond gelopen.
Heel veel bachelors partys met jongelui.
Rond 01.00 uur lokale tijd naar bed. Bij jullie inmiddels 10.00 uur zondag morgen.
Als een blok in slaap gevallen.

Zondag 10 september:
Rond 07.00 uur op gestaan.
Douchen en naar het ontbijt. Hi,hi,.... kwamen we toch in de Irish Pub terecht. 's Avonds een biertje en 's morgens een melkje bij het ontbijt. Wat een contrast.
Rond een uur of 09.30 uur zijn we de stad in gegaan. Eerst winkeltjes gekeken en daarna naar het Sea Aquarium in Stanley Park.
Een prachtig aquarium en Colinda heeft eindelijk haar Beluga's gezien.
Na het aquarium 's middags weer verder gelopen in Stanley Park. Totempalen en een mooie skyline van Vancouver.
Uit eindelijk hebben we er 7 uur wandelen op zitten en hebben we veel gezien.
Het fietsen hebben we maar laten zitten. Te veel heuvels!!
Nu, vanavond, gaan we nog ergens uit eten en is de dag al weer om.
Het was trouwens een warme zonnige dag, ongeveer 25 graden.

Morgen gaan we de camper halen en vertrekken we naar Alaska. Waarschijnlijk horen jullie nu een week niets van ons, omdat we "the middle of nowhere" in gaan.
Tot het volgende verslag.

Veel liefs van de Canada genieters.

• 11 September 2006 - 03:25

Sonja:

Meiden wat leuk om meteen al iets van jullie te "horen" !!! Gelukkig is het met de vluchten goed gegaan. Lijkt me inderdaad wel een erg lang zit hoor. Maar goed, je moet er wat voor over hebben he !! Lekker weertje gehad om de stad een beetje te verkennen....en nu hopperdepop de camper in en scheuren maar ;)))). Nog heel erg veel plezier en ik kijk uit naar het volgende bericht en hopenlijk lukt het nog met de foto's.
    Groetjes Sonja

• 11 September 2006 - 04:56

Pa Bax:

Maandagmorgen 11 sep 2007, 06:40 uur.
    Sinds mijn laatste berichtje van gisterenavond heb ik niet veel nieuws te melden.
    In het kort: naar bed, geslapen, tussen 01:00 uur en 02:00 uur wakker geweest en gekeken of er al bericht was van jullie, weer gaan slapen, 05:30 uur goed wakker en eruit gegaan, computer opgestart en naar beneden gegaan om wat te eten en een lekker kopje thee gedronken, toen naar boven om mijn e-mail te bekijken en HOERA bericht uit Vancouver.
    Ik heb eerst jullie berichtje gelezen en daarna de foto's bekeken.
    Ik vermoede al dat jullie in Toronto te laat aan zouden komen, maar dat heeft zich goed opgelost.
    De foto's waren het bekijken waard. Wat ik zo mooi vond was dat je van IJmuiden het eilandje voor de sluizen zo prachtig kunt zien liggen. Dit eilandje is een oud fort, ter verdediging tegen invallen vanuit zee. Ben daar diverse malen geweest.
    Zo dit was dan weer mijn verhaaltje uit Wezep.
    Veel plezier de komende tijd en ik kijk met verlangen uit naar jullie volgende berichtje.
    Een lekkere knuffel voor jullie allebei van
    Pa Bax.

• 11 September 2006 - 04:57

Pa Bax:

Foutje in vorige bericht.
    2007 moet 2006 zijn.
    Was kennelijk toch nog niet goed wakker
    Kusjes pa Bax

• 11 September 2006 - 06:10

Andrea:

Haii Girls :-)Wat leuk om zo snel al wat te horen en te zien enig! Is hier nu maandag morgen 8 uur,dus moet het daar zo ong;zondagavond 12 uur zijn.Raar idee zo,n tijdverschil wij worden wakker en jullie gaan zo naar bed of liggen al .Het weer is hier ook helemaal top ook zo rond de 23,24 gr heerlijk maar is zo te zien niet van lange duur na dinsdag zou het weer pet worden.Hoop dat bij jullie de temp; lekker en zonnig blijft.Maides heel leuk om zo snel al wat van jullie te horen en te zien ! Goeie reis in de camper en hopelijk tot snel .
    Groetjes Andrea xx

• 11 September 2006 - 07:07

Erik Wokke:

Hoi Agnes en Colinda.
    Jullie hebben goed de moed erin zo te lezen. ben benieuwd wat jullie allemaal nog onderweg tegen komen. Hier, in Vijfhuizen is de Slechtvalk weer terug. Ik zag haar gisteren om 14.30 in mast 82 zitten. Iets later meldde Paul Marcus dat ook ,, zijn wijfje ,, weer terug was in de Inlaagpolder.

Nou dames, ik lees het wel weer,veel plezier,

Groeten van Erik

• 11 September 2006 - 08:17

Jurri:

Prachtig dames! Ik had me nooit gerealiseerd dat totempalen vogelkoppen en vleugels hebben. Komt overeen met rotstekeningen uit de Bronstijd in Scandinavië! Nu gaat het avontuur dus echt beginnen. Ben benieuwd naar alle berenfotos.
    Groet, Jurri

• 11 September 2006 - 09:34

Jeroen:

Prachtige foto's Aggie...
    maarre .. moet nu weer verder werken hoor!
    hope to hear from you soon, take care !

• 11 September 2006 - 10:53

Ireen:

Hoi Agnes & Colinda, leuk om jullie reis te kunnen volgen! Veel plezier in Canada, pas op voor de beren...

• 11 September 2006 - 14:11

Annemiek Geverding:

Leuk om jullie verslag te lezen. Wij zijn de laatste keer niet aan Stanley Park toegekomen,maar zullen het zeker de volgende keer meenemen! Prachtige foto van de beluga dolfijn! Groetjes,en ik ben heel benieuwd naar jullie verslag uit Alaska.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes Annemiek

• 11 September 2006 - 14:32

Pa Bax:

Naarlings, sorry Darlings (flauw grapje van je vader).
    Ik heb jullie fotoboek eens bekeken en gezien dat er na 1 dag al 32 foto's in staan.
    Jullie hadden ruimte voor 300 foto's en als ik dat zo bekijk is dat lang niet voldoende, daarom heb ik er nog maar eens 100 bij gedaan. Ook dat zal jullie kennende lang niet genoeg zijn.
    Het thuisfront zal de boel in de gaten houden en mocht het nodig zijn dan gaan we gewoon weer de handel opwaarderen.
    Of dit bericht jullie nog berijkt voor jullie noordwaarts gaan weet ik niet, maar alles sal reg kom.

Groetjes, veel plezier en geen gewaagde dingen uithalen.

Je vader XXXXXXX en nog meer

• 11 September 2006 - 17:53

Arie:

leuk!!!
    veel s6 verders en oja, bij alaska in mag je net zo lang en gratis internetten als je wil!!
    dus doen he
    en kom op met die berenfoto's!!
    groejes ,kuss ,arie

• 11 September 2006 - 18:42

Theo Van Woerden:

Hoi vriendinnen, vanmiddag kreeeg ik een SMS-tje van jullie. Echt leuk.Het weer is hier ( 11-09) ook erg mooi. Geniet ervan en denk er aan, dat jullieop tijd tanken als jullie richting Alaska gaan.

Groeten, Theo

• 11 September 2006 - 19:03

Vera & Slim:

Dag meisjes!!!

Lijkt me inderdaad een lange reis...maar het zal wel de moeite zijn!
    Alvast mooie en grappige foto's die we kregen.
    Hier bij ons in de Kempen was het vandaag 28°c en morgen 29°C....
    Morgen zijn we trouwens thuis.
    Julie hebben mijn laatste mail niet gelezen...maar er zit sinds zaterdag een 'Snoes' bij ons in de ren..hihi!!
    Ra ra...???
    Veel plezier!

Groetjes uit België!!!!!

• 12 September 2006 - 11:00

Pa & Ma V.d.Flier:

Hallo lieverds

Lange reis geweest voor jullie.
    Leuke om de foto's te bekijken,blijven zo goed op de hoogte
    Hier is alles oké,ook met de beesten !!
    We gaan zo naar Boris toe om zijn verjaardag te vieren
    Het is vandaag mooi weer (26 graden) dus gaan we lekker B.Q.bij Robin & Marie
    Knuffel van Terry (mist jullie niet Hi Hi )
    Groetjes en Kusjes Pa & Ma en doe voorzichtig

• 12 September 2006 - 16:06

Belinda(IND):

Hallo meiden ik ken eigenlijk alleen Colinda namelijk de de automaten bijvullen en noem het maar op. We hebben samen al een hoop verhalen gewisseld over Canada enne zo te horen bevalt het de eerste dagen goed. Leuk in ieder geval de eerste shots vanuit Canada(Vancouver). Nou ik ga hopelijk volgend jaar weer hoor enne ikke ga niet zolang vliegen als jullie doe mij maar 1 keer een rechtstreekse vlucht naar Vancouver das niet zo lang zitten namelijk.
    Wens jullie nog een hele fijne dagen enne tot op het werk bij de IND!!

groetjes Belinda

• 12 September 2006 - 17:20

Ada:

Hallo Agnes en Colinda,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat alles ondanks (ook) vertraging goed is gegaan met het overstappen.
    Zo te zien lukt het jullie wel om foto's te plaatsen, het is ons nog niet 1 keer gelukt. Gaan het nu nog eens proberen, voor het eerst in een internetcafe, daar hebben ze tenminste up to date apparatuur.
    Heel veel plezier met de camper en groetjes van
    Ada

• 13 September 2006 - 07:23

Robin & Marie & Boris:

Klinkt weer super! Lijkt me een behoorlijk heftig dagje geweest.. Gisteren groot feest voor Boris gehad. Waanzinnig verwend, hij is nu al zijn kado's aan het testen. Die van jullie is in ieder geval een groot succes!!! Ben benieuwd hoe het bevalt in de camper!! Gr. en tot snel.

• 13 September 2006 - 20:49

Sonja:

Hoi meiden....heb nu net ff de foto's zitten kijken. Echt gave foto's !!!!! (ben helemaaaaaal niet jaloers hoor haha). Vergeten jullie aub NIET om een foto van de Indiaan te maken waar jullie nog gaan logeren ? ....please ?? ;-)

Tot een volgend bericht he !!!!

groetjes
    Sonja

• 15 September 2006 - 08:30

Cindy:

hey hey

echt mooi die fotos en natuurlijk jullie verhalen.
    groetjes

• 18 September 2006 - 12:12

Jean:

hi, verrast... moek wel segge. ontvang nie egt bericht van familileden. heb nog nie alles gelese. da salk ff doe as k meer tijd heb. bedank dat je an me denk . hebbie laptop meegenomen op vak.? das beter dan ansigkaarten sture he? ben blij da jullie `t naar ullie zin hebbe. k denk da m`n vriendinnetje het ook leuk vin om wat van fam. t hore. lieve groetjes Jean.

• 06 Oktober 2006 - 17:39

Ada:

Leuk die stoomklok hè, hebben wij dit jaar ook gezien. En wij vonden Cruise Canada in Vancouver drukker dan in Calgary. Daar waren we zo weg. Dat wachten is vervelend, je wilt op pad en boodschappen gaan doen.
    Groetjes,
    Ada