"Go West" - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu "Go West" - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

"Go West"

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

08 September 2006 | Nederland, Hoofddorp

Ha allemaal,

Morgen is het dan eindelijk zo ver.
"Go West".
Koffers zijn gepakt, huis is aan kant, dieren zijn verzorgd en oppas is geregeld.
Nog even dit berichtje schrijven, kopje koffie, glaasje wijn, dutje doen en vroeg uit de veren.
Morgen om 09.00 uur zal onze "taxi Flier" arriveren.
We beginnen met koffie en wat lekkers.
Na dit alles en afscheid nemen van het huis en de dieren kunnen we naar Schiphol.
Inchecken, douane, nog meer koffie drinken, shoppen en dan om 13.55 uur met AC 0817 naar Toronto, (8 uur vliegtijd). Aansluitend de vlucht naar Vancouver, (5 uur vliegtijd).
Hopelijk geen vertraging want dan missen we die vlucht.
Op zaterdagavond plaatselijke tijd komen we dan in Vancouver aan. Het is 9 uur vroeger in BC (British Columbia).
Taxi naar "Downtown" Vancouver, waar we 2 nachtjes in een hotel zullen slapen.
De zondag hebben we dan de hele dag de tijd om lekker door de stad te slenteren, terrasje, Sea Aquarium, uit eten of wat dan ook. Gewoon een leuke dag van maken.
Maandag morgen nog een ontbijtje en dan camper ophalen.
Spulletjes in de camper doen en dan op pad naar Alaska (Amerika).
Een rit van zo'n 1300 km, waar we zo'n 3 dagen over zullen doen.
We zullen een aantal dagen in "Hyder/Stewart" in Alaska verblijven.
We gaan daar speciaal naar toe om er te gaan fotograferen.
Hier moet een ideale plaats te zijn waar je heel mooi beren kunt zien. We gaan gewoon een aantal dagen daar van 's ochtends tot 's avonds vertoeven en maar geduld hebben. Hopelijk kunnen we een beer zien en alles wat meer is, is mee genomen.
Maar als "vogelaars" weten we wat het is om geduld te moeten hebben. Geeft niet, want we hebben geen haast.

Ons volgende berichtje zullen we proberen vanuit Vancouver te sturen.
Daarna zijn we dus een week onderweg van en naar Alaska.
Tja en of het mogelijk is om daar te internetten weet ik niet.
Na een week zakken we in ieder geval weer af naar Canada om naar de Rockies te gaan.
Geen bericht, goed bericht.

Iedereen een dikke "Berenknuffel" en tot het volgende berichtje.

Liefs van Colinda en Agnes

• 08 September 2006 - 19:34

Mieke:

Meiden, heel veel plezier!! Nogmaals, het klinkt helemaal geweldig. Geniet van de vakantie en van elkaar. En..kom weer veilig thuis.
    Liefs van de buurvrouw,Mieke hihi

• 08 September 2006 - 19:42

Arie:

wijvies,fijne reis
    hihi

• 08 September 2006 - 19:56

Neef Piet:

Dag Agnes en Colinda,
    Geniet ervan. Vorige week nog een bruiloft gehad bij ons nichtje Bertine in Wezep. Weer ouderwets met neven en nichten een avond swingen. Maak er een mooie vakantie van in de camper. Groetjes en tot mails.
    Piet

• 08 September 2006 - 20:00

Marja:

eindelijk is het dan zover lekker weg, die camper is echt te gek, hoop dat jullie net zoveel plezier hebben als J&J dan kan het niet misgaan, ik zal aan jullie denken een dikke knuffel

• 08 September 2006 - 20:03

Marlies:

goede reis!!!!!!!!!

• 08 September 2006 - 20:57

Mama:

Ik zal goed voor jullie diertjes zorgen en op het huis passen. Ik wens jullie verder een hele prettige vakantie.

Heel veel liefs, ma Bax.

• 08 September 2006 - 21:16

Sonja:

Meiden, heel erg goede reis. Ga er lekker van genieten !!
    groetjes Sonja

• 08 September 2006 - 22:07

Bert:

Veel plezier en geniet intens van elk moment !

• 08 September 2006 - 22:36

Andrea:

Meiden een goeie vlucht gewenst .
    En een super vacantie hoop dat die boven elke verwachting is. Lekker van genieten . Zit in de strart blokken om jullie te volgen :-)) gr Andrea

• 08 September 2006 - 22:41

Elsbeth En John:

Hele goede reis en veel plezier en tot horens of lezens....
    De vrienden uit Terneuzen

• 09 September 2006 - 07:10

Papa:

Lieve schatten

Ook pa wenst jullie een goede oversteek en een prettige vakantie.
    Ik zal ma wel drie weekjes missen, maar als ik hier thuis niet op het huis hoeft te passen kan ik zo even naar Hoofddorp rijden.
    Met ma haar verjaardag ben ik in iedergeval in Hoofddorp.
    Ik wens jullie nogmaals een fijne vakantie toe. Pas goed op jullie zelf en gezond weer terug.

groetjes pa Bax

• 09 September 2006 - 09:04

Aunt Mieke:

Hoi globe trotters, nog een goede reis toegewenst , geniet van de schitterende , ruwe schoonheid van de Canadese natuur , die vergeet je nooit meer. O ja , als je ´s morgens je camper uit wil gaan , kijk dan eerst even door het raam of er geen beer voor de deur zit , je weet maar nooit. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Groetjes " The Seven Oaks " het zijn er inmiddels wel meer geworden.

• 09 September 2006 - 10:15

Marcel H:

Een goede reis gewenst (jullie zijn nu al onderweg 'as we speak') en een hele fijne vakantie gewenst

• 09 September 2006 - 10:55

Mieke:

Hallo meiden,
    Aangezien ik jullie bericht gister over het hoofd heb gezien doe ik het even zo.Want jullie zijn al onderweg.Wilde namelijk nog even antwoorden op de vraag:Als er iets is kan ze dan aanbellen. Hoef je natuurlijk niet te vragen. Dat kan natuurlijk altijd!Geen probleem. Heel veel plezier!!!

• 09 September 2006 - 15:30

Theo:

Welkom in Canada Agnes en Colinda. Ik ben erg benieuwd waar jullie dit berichtje zullen lezen. Nu ik dit schrijf, hangen jullie ergen boven de grote plas op weg naar Vancouver.Hebben jullie een goede reis gehad? Geniet van jullie reis en ik hoor van jullie

XXTheo

• 09 September 2006 - 17:28

Annemiek Geverding:

Hoi dames,
    Heel veel plezier!
    Ik kijk met spanning uit naar jullie verslagen,daar wij de volgende keer ook een stukje Alaska willen meenemen. Ben benieuwd naar jullie route.
    Groetjes vanuit Nederland (Huizen)
    Annemiek

• 10 September 2006 - 07:32

Harry En Ineke:

Meiden, een hele fijne vakantie. Wij zijn ook bijna zover. De koffers zijn gepakt en we hebben er zin in. Veel plezier en geniet ervan. En rijd voorzichtig met die truck.
    Pas op de zijspiegels. Tot gauw. Harry en Ineke

• 10 September 2006 - 17:59

Tonny En Monique:

Hallo meiden,
    Wat laat, want jullie zijn zoals we lezen al onderweg. Heel veel plezier. Jullie zullen de e-mail vast wel lezen in het Canadese, waar dan ook. Geniet ervan, zoiets doe je misschien maar 1 keer. Veel genieten samen dus! Monique en Tonny.

• 10 September 2006 - 19:47

Pa Bax:

Hallo A&C.
    Het is hier nu zondagavond 10 september 2007 21:40 uur, plaatselijke tijd. Ik ben benieuwd hoe jullie reis is verlopen en of jullie de eerste nacht goed hebben kunnen slapen i.v.m. het overbruggen van het tijdverschil. Op teletekst heb ik wel gezien dat jullie met ongeveer een half uur vertraging zijn vertrokken, dus of jullie de aansluiting bij het overstappen hebben gehaald ben ik naar benieuwd.
    Heb ma vandaag een paar maal aan de lijn gehad en met vernomen dat het met de verzorging van het vee en de andere dieren goed gaat. Dat kan je aan ma wel overlaten.
    De tegels ben ik kwijt, die worden morgenochtend opgehaald
    Groetjes van pa en dikke knuffels.

Pa Bax