Voorbereiding voor Canada - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Voorbereiding voor Canada - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Voorbereiding voor Canada

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

05 Augustus 2006 | Nederland, Hoofddorp

In sept./okt. hebben we heerlijk vakantie.
We gaan per camper van Cruise Canada rondreizen door Canada en Alaska. De camper is het type CT22. De kleinste in z'n serie.
Ticket is gekocht, camper is geregeld en nu maar geduldig aftellen.

Hier onder onze planning, zoals we onze reis zouden willen invullen. Aan het eind van dit boek kunnen we concluderen wat we allemaal wel en niet gedaan hebben.

Op zaterdag de 9de september vertrekken we met Air Canada, vlucht AC 0817 (Boeing 767) om 13.55 uur westwaarts.
We vliegen naar Toronto (6 uur), moeten er een paar uurtjes "shoppend" doorbrengen en vliegen van daaruit naar Vancouver (5 uur), met vlucht AC 0137, (Airbus 333).
Op zaterdagavond dezelfde 9de september arriveren we om 20.00 uur in Vancouver.
Vandaar uit door naar ons hotel "Downtown Comfort Inn" in Vancouver. We slapen 2 nachtjes in Vancouver en hebben een dag de tijd om Vancouver Downtown te verkennen.
We gaan er de eerste dag een fiets huren om lekker door de stad te rijden. Stanley Park in om daar tevens het Sea-Aquarium te bezoeken. Er schijnen Beloega's(witte dolfijnen) te zitten. Colinda wil die graag zien.
De volgende ochtend (maandag de 11de september) nog een ontbijtje in het hotel om vervolgens naar "Cruise Canada" te gaan en daar 's middags de camper op te pikken. We vertrekken dan vanuit Vancouver, via Hwy 1 + Hwy 97 door allerlei mooie natuur parken richting Alaska. Daar willen we zo graag zwarte beren en grizzlyberen gaan zien en hopen er natuurlijk veel foto's te kunnen maken. Hopelijk zijn er beren te "spotten" en zijn ze nog niet in een winterslaap.
Na Alaska gaan we weer zuidwaarts naar Wells Gray National Park, waar we gaan paardrijden bij een indiaan. Vandaar uit rijden we naar de Rocky Mountains (Jasper, Banff etc.), om allerlei mooie gletsjers te gaan kijken en te gaan hiken.
Halverwege de Rockies steken we westwaarts af naar Revelstoke en omgeving om daar lekker te gaan hiken bij Mount Revelstoke. Tevens willen we daar in de omgeving de enorme zalm trek gaan kijken, waar miljoenen zalmen massaal stroomopwaarts zwemmen. Beren staan daar aan de kant van de rivier om zich te goed te doen aan dit feestmaal. Het jaar 2006 schijnt een goed jaar te zijn. Eens in de 4 jaar schijnen ze massaal de rivieren op te komen. Ach, misschien hebben we mazzel.
Van hier uit rijden we weer terug naar de Rockies. Mochten we nog tijd hebben dan kunnen we misschien nog de Hotsprings van Radium aan doen. Als laatste gaan we naar Banff, om daar nog wat in de omgeving te kijken, om vervolgens naar Calgary te rijden.
Op vrijdag de 29ste september 2006 vertrekt ons vliegtuig weer naar huis.
Het is de bedoeling om op donderdag de 28ste een camping in de buurt van Calgary te zoeken en dan op vrijdagochtend de stad in te rijden en de camper weer bij "Cruise Canada" in te leveren. Daarna 's middags in Calgary op het vliegtuig te stappen.
We vliegen vanuit Calgary met een Airbus 321, vluchtnummer AC 0110 van Air Canada naar Toronto.
Hier hebben we een overstaptijd van 2 uurtjes.
Vanuit Toronto vliegen we naar Amsterdam met een Boeing 767, vluchtnummer AC 0816, om 15.15 uur.
Op zaterdag de 30ste september staan we dan weer om 12.20 uur op Schiphol Amsterdam, na een reis van 3 weken.
Dit zo'n beetje onze route die we willen gaan rijden.

Nog een paar weekjes aftellen en dan mogen we er even heerlijk tussen uit.
We proberen via diverse internet cafes in te loggen, om zodoende wat verhalen te vertellen en wat foto's te sturen. Dan hebben jullie een idee waar we zitten en wat we zoal uitspoken.

Veel liefs van Agnes en Colinda

• 05 Augustus 2006 - 08:16

Agnes:

Even testen of alles werkt.

Als je zin hebt laat dan een leuk berichtje achter. Altijd leuk om te lezen als we over een paar weken op vakantie zijn.

Liefs van A&C

• 05 Augustus 2006 - 08:33

Jan Hendriks:

Hoi A&C!

Wat een indrukwekkend programma gaan jullie afwerken in Canada! Dat wordt genieten geblazen. Niet alleen voor jullie maar ook voor ons, thuisblijvers, want jullie kennende gaan we de Grizzlies en nog veel meer moois beeldvullend en haarscherp op het scherm krijgen.

Zo hebben niet alleen jullie maar ook wij al wat om reikhalzend naar uit te kijken. Dus tel ik ook ongeduldig af!

groet,
    Jan

• 05 Augustus 2006 - 08:41

Sonja:

Hoi Agnes en Colinda...meiden wat SPANNEND !!! Ben zeeeer benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en beleven. In jullie vakantie zal ik achter de laptop "geplakt" zitten om te zien/lezen wat jullie beleven daar.

Groetjes
    Sonja

• 05 Augustus 2006 - 09:23

Marcel Hergaarden:

Een hele fijne vakantie toegewenst en ik zie de foto's graag tegemoet ;-)

Groetjes
    Marcel

• 05 Augustus 2006 - 09:25

Andrea:

Haiii Agnes en Colinda.
    Dit is wel heel erg leuk zeg .
    Zo jullie hebben echt een leuk programma op gesteld nou zal met jullie mee aftellen.
    Zal zeker aan me lappie gekluisterd zitten om jullie vacantie mee te beleven. Kijk er nu al naar uit .
    Dit is wel heel erg leuk zo,n site .

Groetjes Andrea

• 05 Augustus 2006 - 15:10

Harry:

Eerst nog 10 km printen
    en een heleboel screens maken

• 06 Augustus 2006 - 10:27

Marja:

he meiden, wat leuk om dat met een camper te gaan doen, jaren geleden hebben wij ook een camper gehuurd en in frankrijk rondgetourd, dat was echt fantastisch, jullie programma ziet er ook prima uit ik zie uit naar jullie berichtjes en foto's, ik moet nu al 3 sites in de gaten houden, heb er straks een dagtaak aan, nu meiden vast veel plezier en ik hou jullie in de gaten veel liefs marja

• 06 Augustus 2006 - 17:02

Vera & Slim Uit België:

Meisjes, ziet er erg knap uit en naar wat ik lees gaat dat een groot avontuur worden!
    Mooie foto's zullen zeker volgen.....geen twijfel aan!
    Groetjes,

groetjes

• 07 Augustus 2006 - 18:40

Tante Jenny En Oom Jan:

Hallo Agnes en Colinda,

Leuk dat jullie deze site hebben geopend om ons op de hoogte te houden van jullie vakantie-reis belevenissen.
    Wij wensen jullie een heel mooie vakantie toe. Volgens informatie die wij hebben gaan jullie naar een heel mooi gebied, en wij denken dat jullie die beren en zalmen best zullen zien. Wij wensen jullie een heel mooie reis.

Groetjes van tante Jenny en oom Jan.

• 07 Augustus 2006 - 19:46

Marjan Voerman:

Wat zijn jullie toch computergiganten. Echt super deze site. Ik zal hem dan ook zeker volgen om te kijken wat jullie allemaal beleven.
    Het zal echt gigantisch worden daar ben ik van overtuigd. Vast en zeker!

• 09 Augustus 2006 - 10:10

Oom Anton - Tante Mieke:

Wat leuk om iedereen zo op de hoogte te houden van julli reis . We zullen jullie zeker volgen , ook omdat jullie in gebieden komen , waar wij ook geweest zijn . Veel plezier samen en gezond weer terug . Groetjes uit Zevenhuizen .

• 09 Augustus 2006 - 21:10

Jeroen:

Laat Harry maar kletsen hoor ..!
    Veel plezier en ik kan bijna niet wachten op de foto\'s

• 12 Augustus 2006 - 09:46

Annet:

Hoi Agnes en Colinda,

Jullie plannen zien er geweldig uit. Alvast een heel goede reis gewenst en ik hoop dat jullie verwachtingen uit komen.

Groetjes, ook van de rest van de familie,

Annet

• 12 Augustus 2006 - 11:41

Marlies:

Ha die Agnes! Wat leuk dat jullie hier ook een pagina hebben (via het canada prikbord en je site gevonden), wij hebben wobben.whereareyou.net voor de vakanties. Na de vakanties maak ik daarvan (+ veel foto's) het verslag voor op onze eigenlijke homepage (www.truemetal.org/marlies). Wij gaan in october voor de 2e keer (nu ook deels orientatie), dus ik kan jullie in september eerst nog lekker volgen :)

• 13 Augustus 2006 - 08:30

Manuela Van Straaten:

Hallo Agnes en Colinda,

Ik wens jullie een hele mooie, avontuurlijke reis toe. Ik ben heel erg benieuwd hoe de reis gaat verlopen.

groetjes Manuela

• 16 Augustus 2006 - 13:10

Ernest:

Super fijne vacantie toegewenst. Lijk mij 100% super mooie reis.
    Gr.
    Ernest

• 16 Augustus 2006 - 20:51

Mieke:

Hoi meiden,

Wij zijn zelf 2 weken weggeweest dus vandaar de late reactie. Ik ben erg jaloers hoor!!! Kan ik niet mee? Ik ben erg benieuwd naar jullie mooie verhalen en zal de site zeker in de gaten houden. En dan die camper..geweldig. Een hele fijne vakantie en wie weet spreek ik jullie nog voor die tijd.

Groetjes en liefs van de buurvrouw op nr.30 Mieke

• 19 Augustus 2006 - 11:33

Mapabax:

C&A

Zojuist hebben wij met behulp van een zeer goede bekende jullie 100 foto's cadeau gedaan. Wij hopen dat jullie ze goed gebruiken. Laat ons even weten of de overdracht goed is verlopen.

Breng een klein beertje voor je moeder mee, dan heeft ze wat te knuffelen

Pa Bax

• 20 Augustus 2006 - 10:44

Agnes En Colinda:

Dank je pa, voor de 100 foto's upload ruimte.
    Gaan we zeker gebruik van maken.
    Wat dat beertje betreft, ze heeft jouw toch?! (Hi,hi,...).

Liefs en een dikke zoen van Agnes en natuurlijk ook van Colinda.
    Zie en spreek je gauw weer.

• 20 Augustus 2006 - 15:10

Jasba En Jesse:

hey meiden

wat leuk om jullie verhalen straks te lezen, ben al heel benieuwd.
    De voorpret is begonnen...nu de rest nog!
    dikke kus uit thailand
    jasba en jesse

• 20 Augustus 2006 - 20:03

Theo Van Woerden:

Hoi vriendinnen, ik kan me voorstellen dat jullie de nachtjes zitten af te tellen. De reis die jullie gaan maken heb ik al gedaan en weet hoe mooi die is. Ik ga jullie site zeker volgen. Eigenlijk moeten jullie eerst nog mijn Grizzlyberen film komen kijken. Deze is in Hyder in Alaska gemaakt. het is echt helemaal geweldig daar. Maar voor dat jullie gaan zien we elkaar nog wel he.

Veel succes met de voorbereidingen.

XXTheo

• 22 Augustus 2006 - 17:46

Ma En Pa Bax:

Hallo C&A

Leuk dat we al iets mee hebben kunnen genieten van jullie rondreis door Canada en Alaska.
    We wensen jullie heel veel plezier op jullie tocht, maar we spreken jullie nog wel voor die tijd en laat jullie niet oppeuzelen door een beer

tot ziens, pa en ma

• 24 Augustus 2006 - 10:27

Annelies Visser:

Wat een heerlijke reis gaan jullie maken en ben dan ook al heel erg benieuwd naar jullie verhalen.Veel plezier met alles wat jullie gaan ondernemen.

• 29 Augustus 2006 - 13:13

Ada Venema:

Hallo Agnes,
    jullie site ook gevonden na ons mailcontact. Wat heb jij al bar veel reacties zeg. Als wij onderweg zijn straks zal ik zeker eens kijken, nadat ik onze eigen site heb bijgewerkt. Krijg het nog druk in Canada. Wens jullie heel veel plezier, nog even en je droom wordt werkelijkheid.
    Groetjes,
    Ada

• 29 Augustus 2006 - 18:08

John En Elsbeth Tollenaar:

Hallo Agnes en Colinda!
    Ook wij willen jullie een hele goeie vakantie toewensen. Canada is echt super! Vergeet niet om een spannend boek mee te nemen hé.
    Groetjes van John en Elsbeth Tollenaar uit Terneuzen.

• 03 September 2006 - 14:11

Ma En Pa Bax:

Nog even en dan is de beer los.
    Tot vrijdag

groetjes ma en pa

• 03 September 2006 - 15:32

Agnes En Colinda:

Lieve Pa en Ma,

Ja we tellen nu de dagen af. Nog 6 nachtjes slapen en dan mogen we op reis.
    Hebben er reuze zin in.
    Mirjam en Frank (vrienden van ons) die zijn eergisteren vertrokken. Grote kans dat we die daar nog treffen. Dat zou leuk zijn.
    We zien jullie vrijdag.
    Liefs van ons; C&A

• 05 September 2006 - 14:13

Tante Jenny En Oom Jan:

Het is nu bijna zo ver.
    Tante Jenny en ik wensen jullie een heel mooie reis toe. Geniet er van, veel plezier en weer heel terug komen.
    We zullen jullie berichten met veel belangstelling volgen.

Groetjes van tante Jenny en oom Jan.

• 07 September 2006 - 07:54

Jan Meijerink:

Het is dus bijna zo ver. Ik wens jullie een heel goede reis en behouden terugkeer. En wees vooral een beetje voorzichtig met al die beren. En Agnes, veel plezier van je nieuwe kijker.
    Groetjes, Jan

• 08 September 2006 - 17:57

Moira:

Hoi Agnes en Colinda,

Donderdag helemaal vergeten fijne vakantie te wensen. Bij deze dan maar ik zal meelezen en wens jullie een hele fijne vakantie en goede reis.

gr van Moira

• 08 September 2006 - 18:54

Arie:

heel,heel veel s6 in canada jullie beide!!