Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

Revelstoke

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

11 September 2011 | Canada, Revelstoke

Afgelopen 2 dagen in Revelstoke, British Columbia, verbleven.
Een leuk stadje tussen diverse bergen in. Een ski-oord in de winter. Tja wat niet in Canada.

Zaterdag 10 sept.

We zijn op tijd naar de Farmers Market gegaan in het centrum. Die was om 08.00 uur geopend, tot 13.00 uur
Er stonden allerlei kraampjes met groente, fruit, eieren, vlees,..... maar ook handicraft zaken. Zag er leuk uit, maar het was erg klein en je was zo uit gekeken.
De markt in Hoofddorp is stukken groter.
Even door het liefelijke dorpje gelopen, waar al diverse terrasjes 's ochtends open waren, waar je al warm kon eten. Je rook een vette lucht van gebakken eieren en worstjes. Nee,..... we hebben even over geslagen. De cornflakes van de ochtend was voldoende.
Na de markt zijn we in de camper gesprongen en via de Hwy 1, de Hwy 23 op gegaan, die helemaal naar Mica Creek gaat. Na 5 km zijn wij linksaf geslagen naar de Revelstoke Dam.
Daar hadden we over gelezen en er mensen over gehoord.
Het was niet druk.
We kregen bij de ingang van de aanrijroute wel een volledige camper check, ivm 9/11. Ze gingen met spiegels onder de camper, ze moesten alles in de camper bekijken, rijbewijs laten zien en vragen beantwoorden. Wel een goed systeem, maar is het werkelijk nodig? Overal hangen ook camera's.
De dam is erg hoog, 175 mtr en zo'n 475 mtr breed.
De entree is $ 6,- dus dat valt wel mee, vergeleken bij andere dingen.
Het gaat veelal over techniek en het ontstaan van de dam.
Voor het eerst in de hele vakantie, vonden we dit een beetje tegen vallen.
Je mag ook helemaal niets mee naar binnen nemen. Geen fotocamera, geen tassen, geen portemonnee,..... alleen jezelf. De tentoonstelling is wel grappig maar veel techniek.
We zullen een volgende keer niet weer bij deze dam gaan kijken.
Voor andere mensen zou ik het afraden, want het is zonde van je tijd.

Om een uur of 14.00 uur, neer gestreken op een onwijs leuk terrasje, vlak bij de "Animal House".
(Daar een paar leuke dingetjes voor Sammy gekocht.)
De koffie was zalig en Colinda had een aardbeien milkshake, ook zalig
Daarna hebben we nog 2 soorten salades gegeten. De mini bakjes zijn al groot.
We vermaakten ons prima onder de parasol en ze hadden nog gratis wifi ook, handig!! Dus even twitteren naar het thuis front.

De middag hebben we op de camping door gebracht, met even niets doen. Ook wel eens lekker.

Zondag 11 sept

Om 06.00 uur op gestaan, met als doel: vroeg de bergen in. Mooie zonsopkomst.
Douchen en weg wezen.
Komen we aan het begin van de "Meadows in the sky" highway, is de weg gesloten. Sta je dan om 06.45 uur, terwijl de weg pas om 09.00 uur open gaat. We hebben even gevloekt. Plan viel in duigen.
Camper voor het hek neer gezet en toen zijn we rustig gaan ontbijten. Daarna koffie.
De 2 uur wachten duurde erg lang, maar ja terug gaan had geen zin meer.
Om 09.00 uur als een raket de berg op met onze "baby-camper", de C19.
Gave route, van 25 km omhoog, met heel veel haarspeld bochten.
Eenmaal boven, was het al onwijs warm aan het worden. Fototassen mee en "on the trail". We namen meteen de Miller Trail, maar na een stukje lopen zijn we terug gegaan. Alleen bergafwaarts, 5,5 km leek ons geen goed plan. Die moet je namelijk ook weer omhoog en je bent dan gewoon 11 km. onderweg.
Een korte trail leek ons beter.
Dus zo gezegd, zo gedaan.
De "Meadows in the sky" trail gedaan.
Kleine ronde, maar onwijs mooi. Veel bloemen en mooie vergezichten.
Daarna "Lake Heather" trail gelopen.
Ook super mooi. Wat een uitzichten!!!
Onze lunch met een prachtig uitzicht over de besneeuwde bergen.
Wat heel gaaf was, we zagen een marmot lopen, die rende het pad over. Wij wisselen van groothoeklens, naar telelens. Wat een leuk beest. "So cute"! Was druk bezig met eten van de plantjes. We hebben leuke foto's kunnen maken. Niet verwacht dat we die zo zouden zien. Complete verrassing.
Na de trails zijn we terug gegaan naar de parkeerplaats. Met een voldaan gevoel en mooie foto's, kwamen we tot de conclusie, dat dit een echte "must seen" is in Revelstoke. Vooral in augustus staan hier de bloemen zo mooi in bloei.
Op de parkeerplaats konden we nog mooi een Gray Jay (vogel) fotograferen. Die zat heel mooi in de boompjes, best dicht bij. Een top model.
Weer 25 km. de berg af scheuren.
Alles netjes aangelegd met mooie picknickplaatsen en "viewpoints".
Nu weet je waar al dat geld van die dure parkpassen naar toe gaat. Het nette en verzorgde onderhoud van de parken.

In Revelstoke Downtown, de camper vol getankt met regular 87 en daarna nog wat boodschapjes, zoals water en ander drinken.

De bergen met z'n vergezichten en bloemen heeft veel indruk op ons gemaakt, net zo goed als de marmot en de gray jay.

's Avonds weer lekker buiten gegeten.

Morgen gaan we weer verkassen!!!!
Richting Wells Gray

Toedeloe van ons in een warm Revelstoke!!!

• 12 September 2011 - 06:00

Willem:

Blijf genieten

• 12 September 2011 - 07:39

Trees:

Jammer dat de markt tegenviel,wel nog vers fruit gekocht of groente?
    Wat een schitterend gezicht,bloemen,bomen en heldere blauwe lucht.
    Wat een lief beestje,de marmot,om te zien.
    Oja zo te zien op de foto,was het best wel druk op de camping,wel gezellig zo bij het kampvuur

• 12 September 2011 - 07:42

De Kippenefee :):

Ziet ern een mooie natuur uit..blauwe hemel, mooie marmot :)....
    jullie genieten er duidelijk van, groot gelijk!

groetjes vanuit grijs België :S

• 12 September 2011 - 07:43

Henne En Margreet:

Goeiemorgen jullie beiden,
    Het is iedere dag weer een gezellig begin van onze dag. We openen met jullie gezellige verslagen en schitterende foto's onder het genot van een ontbijtje en een kopje koffie. En als we dan weer bij zijn en hebben meegenoten is het tijd voor de rest van het nieuws. Heel veel plezier maar weer vandaag .........

• 12 September 2011 - 07:54

Tijnie:

Wat leuk die marmot, echt een schatje zeg. Die vogel is ook erg mooi, echt mooie dieren in Canada. Nu alleen nog een rondleiding door de camper ;)

• 12 September 2011 - 08:05

Abe:

Wat een leuke vakantie hebben jullie zeg! Prachtig land,al die wild animals... Jullie verhalen lezen prettig weg,heel leuk om zo jullie belevenissen te volgen,ook begeleid met mooie foto's! Geniet nog maar,doen wij dat ook haha! Groetsels, Abe.

• 12 September 2011 - 09:07

Greet:

Hoi Agnes en Colinda, zò leuk om te lezen wat jullie meemaken!
    Nog een fijn vervolg van de reis,
    groetjes Greet

• 12 September 2011 - 17:01

Mieke'S:

Heel mooi!
    Die natuur daar, krijg je nooit genoeg van!
    Groetjes.

• 13 September 2011 - 05:54

Ada Venema:

Hallo meiden,
    Heerlijk om zo mee te reizen, alsof we er zelf weer zijn. Mooie foto's weer, wat is de natuur daar toch prachtig hè. Zijn jullie niet bang voor beren als je zo'n trail loopt? Die dam had duidelijk jullie voorkeur niet, de natuur is veel meer favoriet, meer jullie passie. Toch is het heel persoonlijk en zelf zou ik zo'n dam toch wel willen zien, knap stukje techniek kan ik ook grote bewondering voor hebben hoor. Ik had er wel meer foto's van willen zien. En wat een leuke camper hebben jullie! Wat een snoepie, leuk idee is inderdaad om van het interieur wat foto's te maken. Ben ik wel benieuwd naar, we hebben hem uiteraard wel op papier gezien maar foto's zou wel leuk zijn.
    Wat een pech dat die weg was afgesloten, ga je lekker vroeg op pad. En wachten duurt lang, we weten er alles van. Toen we de brug bij Prince Edward Island niet op mochten vanwege de storm hebben we een hele dag staan wachten. Niet leuk.
    Bij Wells Grey heb je een prachtig uitzichtpunt direct links bij het begin van het park, Green Mountain. Men had ons verzekerd dat we daar goed konden komen met de camper. Nou, we hebben 4 km. heen en weer 4 terug met samengeknepen billen gezeten, zo ongelooflijk spannend om te rijden. Het was helemaal niet goed te doen, vreselijk veel gaten in de weg, hij werd al gauw heel smal, je kon dus absoluut geen andere camper tegenkomen en het werden allemaal haarspeldbochten. Het is ongelooflijk de moeite waard als je boven bent maar we zouden het v.w.b. het rijden met een camper iedereen afraden. Met een gewone auto kun je het wel doen maar een camper is gewoon doodeng. Het is maar een weet. Het park is prachtig, veel schitterende watervallen en trails. Veel plezier en ik ben heel benieuwd.
    groetjes van Ada

• 13 September 2011 - 08:26

Angeliek:

Prachtige foto's weer!!

• 24 September 2011 - 09:27

Hans En Amanda:

Wat jammer dat jullie de weg langs de dam niet zijn gaan rijden daar is namelijk ook erg veel wildlife te vinden oa. beren moose wolven en stekelvarken hebben we daar mogen zien. Het is echter wel een lange doodlopende route wel mooi langs het water.