2de Camperreis naar Canada - 2011 - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu 2de Camperreis naar Canada - 2011 - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Agnes + Colinda Bax + Flier van der - WaarBenJij.nu

2de Camperreis naar Canada - 2011

Door: Agnes en Colinda

Blijf op de hoogte en volg Agnes + Colinda

14 November 2010 | Nederland, Hoofddorp

Een reis wordt geboren in je hoofd. Je maakt plannen en gaat dat uiteindelijk realiseren.
Je kijkt eens op internet, stelt vragen aan mensen en je wordt overspoelt met info op een forum of een "prikbord".
Een "prikbord" van een land, waar je je vragen kunt stellen.
In dit geval was het voor ons het "prikbord" van de canada startpagina.

Na veel wikken en wegen werden de plannen omgezet in het serieuze werk.
Op internet offertes aanvragen en bekijken.
Vorige keer hebben we gewoon bij het plaatselijke reisbureau geboekt.
Allemaal losse onderdelen en zelf de touwtjes in handen.
Nu hebben we bewust gekozen voor een organisatie met een rijke ervaring aan camperreizen en het uit handen geven van veel geregel en de veiligheid dat je bij iemand aan kan kloppen als er iets fout mocht gaan.

We zijn op 23 oktober 2010 naar een infodag van reisorganisatie "Travelhome" in Geldrop geweest.
Hier zagen we een aantal presentaties en kregen we veel tips.
Tevens hebben we een gesprek gehad met een baliemedewerkster.
Onze offerte besproken en de laatste puntjes op de "i" gezet.
Daarna besloten we de reis echt te gaan boeken.
We wisten tenslotte precies wat we wel en/of niet geregeld wilden hebben.
De vliegtickets werden ingekocht, de camper werd gereserveerd en de overnachting in het Travelodge Hotel in Calgary werd geboekt, voor de 1ste nacht bij aankomst.

Kortom: onze reis werd op 23 oktober 2010 werkelijkheid.

We gaan!!!!!!!

Onze 2de camperreis: "To The West", in de zomer van 2011

P.S".:
Mocht u de reisverhalen niet willen lezen, dan kunt u verwijderd worden uit de mailinglist.

Met vriendelijke groet van Colinda en Agnes

• 14 November 2010 - 16:58

Vera & Slim:

Ik wist het wel dat jullie naar Canada gingen, tof voor jullie!
    Deze mail is best wel op tijd, niet??
    :))

Vera & Slim

• 14 November 2010 - 17:01

Geert Lamers:

Het duurd nog even maar het zal zeker een geweldige vakantie worden met veel mooie natuur daar, veel plezier alvast

• 14 November 2010 - 17:29

Ma En Pa Bax:

Wij wensen jullie een fijne vakantie toe, veel plezier en vooral gezond weer terug

• 14 November 2010 - 17:32

Trees:

Heerlijk he,dat genieten van wat komen gaat.
    Nu aftellen!!!!!

• 14 November 2010 - 17:39

Mieke Prins:

Ohhhh meiden, gaan jullie het toch weer doen?? Wat heerlijk. Het laat nog even op zich wachten maar ik ga jullie verhalen volgen hoor!
    Liefs, Mieke

• 14 November 2010 - 17:43

Andrea:

Zoooo meiden jullie gaan weer aan het Grote avontuur beginnen !
    Wat super gaaf zeg ...!
    Ik denk hé ???? hoe komt zo,n ouwe mail nu nog binnen hahaha dacht dat het nog een reis verslag was van jullie 1e reis naar Canada Blond jaja ik weet het zeg het zelf maar :-))
    Maar jullie gaan voor de 2de x nou meiden heel veel voorpret gewenst !
    En ga jullie weer volgen off corse super leuk weer om te doen !
    Dikke knuf Andrea

• 14 November 2010 - 17:51

Mark:

Ik ga jullie zeker volgen dames, ik wens jullie een mooie trip toe.

Groet,
    Mark van der Walle

• 14 November 2010 - 17:57

Saskia En Jan-Willem:

Leuk deze update van jullie weer. In Travelodge geslapen dus? Deze keten is ons ook goed bevallen.
    Wij trokken met een 4-wheel-drive in 2001 de Canadese staat Nova Scotia door. Prachtig land!
    Geniet en hou ons op de hoogte.

• 14 November 2010 - 18:10

Piet Eikelenboom:

Hé Agens en Colinda,
    Groot gelijk om weer het avontuur op te zoeken. De voorpret kan dus al beginnen. We zullen jullie blijven volgen.

Agnes, ik heb je mails allemaal gelezen, ze waren leuk, vooral van die auto met mijn naam erop.
    Ga je nog de cpc lopen in Den Haag?

Meiden, veel lol samen.

groet van neef Piet

• 14 November 2010 - 18:27

Frans En Afiena:

Helemaal te gek Agnes en Colinda!
    Ik weet nog dat jullie vertelden vage plannen te hebben en nu is het al rond!Tijd vliegt...
    Wij wensen jullie heel erg veel plezier en een super goede reis!
    Kom vooral voldaan en gezond weer terug!
    Wij zijn heel benieuwd naar jullie verslag!
    vriendelijke groeten
    Frans en Afiena

• 14 November 2010 - 18:48

Ton:

Hoi Agnes en Colinda,
    jullie gaan voor de 2e keer, dus het virus heeft jullie ook te pakken gekregen.
    IWWT virus, goed aardig, maar niet te genezen.
    Ik Wil Weer Terug.
    Ton

• 14 November 2010 - 18:50

Ada En Eiso:

Nou, wij willen jullie verhalen graag lezen hoor. Heerlijk vooruitzicht en veel voorpret komend jaar. Wij moeten nog wat langer wachten, maar, eigen keus hoor. Alles op zijn tijd. Na onze treinreis van oost naar west Canada heb ik toch wel het idee ook eens naar Amerika te willen. Cees A. op het Canada prikbord heeft mij enthousiast gemaakt. Hij gaat al 20 jaar naar Amerika en heeft mij een complete route + kaart + filmpje + websiteverwijzingen gestuurd. Om van te watertanden!!! Is hij dagen druk mee geweest en dat alleen maar om mij enthousiast te maken. Nou, gelukt dus. Eventjes door sparen, dat wel. Jullie zijn nu eerst aan de beurt en we wachten met spanning jullie reisverslag af. En als je nog wat mocht willen weten, altijd goed.
    Groetjes van Ada

• 14 November 2010 - 18:54

Jerry Bouwmeester:

Ben jaloers op jullie. Als Lynn ietsie ouder is, gaan we weer een keer. Zal jullie volgens tijdens de ongetwijfeld fantastische reis.

• 14 November 2010 - 19:12

Arjan :

Dames, heel veel succes met de voorbereiding. De reis is vastgelegd en kunnen jullie je nu richten op wat te willen zien en natuurlijk fotograferen. De voorpret is al enorm gaaf. Ik zal proberen de reis volgend jaar te volgen,

groeten Arjan Esschendal

• 14 November 2010 - 21:35

Franziska & Klaas:

Hoi Agnes & Colinda,
    Via het Canada prikbord wisten we natuurlijk al van jullie plannen, maar het is toch leuk om nu ook via de weblog weer van jullie voorbereiding mee te mogen genieten. Op die manier kunnen we een beetje meegenieten van jullie voorpret en straks natuurlijk ook van jullie reis. We verheugen ons al op de verhalen en de altijd prachtige foto's!
    Zelf wilden we eigenlijk volgend jaar zuinig aandoen en flink sparen voor een verre reis ergens in 2012 of 2013. Omdat we echter niet zeker zijn, of we dan nog een baan hebben, gaan we nu toch volgend jaar al. Als we over een jaar of twee werkeloos zijn, kunnen we altijd nog zuinig aandoen. Nee, het wordt geen Canada volgend jaar, maar Yellowstone en de zuidelijke Rocky Mountains, een bestemming die ook al tijden hoog op ons verlanglijstje staat. Of het echt doorgaat weten we echter pas begin december, want pas dan krijgen we van onze (nog) werkgever TNT Post te horen, of we op het gewenste tijdstip vrij kunnen krijgen.
    Geniet van de voorpret!
    Franziska & Klaas

• 14 November 2010 - 21:39

Henk Bos:

Hoi Colinda en Agnes
    Wat gaaf...Met een camper "To The West"..Gewoon een avontuur!
    Heerlijk..Even de beren opzoeken..We gaan het zeker volgen.Alleen de voorpret al. Ik zie het helemaal voor me.
    Een volger :)
    Gr Henk Bos

• 15 November 2010 - 09:02

Henne En Margreet:

Hai Agnes en Colinda,
    Hou ons maar fijn op de mailinglist, graag zelfs ! We volgen met plezier jullie vacantie plannen, jullie vacantie voorbereidingen en plezier . Heerlijk ! We hopen dat jullie een geweldige vacantie zullen hebben.

• 15 November 2010 - 11:09

Annemarie:

Lieve meiden,
    Ik wil zeker wel jullie reisverslag lezen,altijd leuk.En jullie hebben lekker lang de tijd om er naar uit te kijken!
    Groetjes An

• 15 November 2010 - 11:55

Odette:

Hoi Agnes en Colinda,

Wat een heerlijke vooruitzichten. Voor nu alvast veel plezier gewenst.

groeten,
    Odette

• 15 November 2010 - 19:33

Ronald Mengerink:

Wat een geweldig vooruitzicht hebben jullie jezelf gegeven.
    Ga het verslag zeker volgen en ben al benieuwd naar de foto's
    Groeten,
    Ronald

• 15 November 2010 - 20:11

TomS:

Hallo dames,
    Lijkt me geweldig bij deze alvast een hele fijne vakantie gewenst en ben uiteraard heel benieuwd naar alle fraaie platen die jullie zeker gaan maken.

Voor zover mogelijk zal ik jullie reisverslag zeker volgen.

Tom Smit.

• 16 November 2010 - 19:31

Mr. X:

Nog 289 dagen

• 16 November 2010 - 21:32

Jeroen:

Meiden, heel heel HEEL veel plezier, en ik kijk ernaar uit voor de verhalen.

groetjes Jeroen

• 17 November 2010 - 06:33

John & Elsbeth:

Blijft een geweldig land he dat Canada!
    Succes met de voorbereidingen en fijn dat wij mee mogen genieten!
    grtjs uit Terneuzen

• 17 November 2010 - 17:39

Annet:

Hoi ladies,

Wat fijn dat jullie weer zo'n mooie reis kunnen maken. Wil jullie graag volgen wanneer het zover is.

Groetjes, Annet

nog maar 41 weken!!!

;-)

• 18 November 2010 - 00:16

Margriet Olthof:

Jaah geweldig!laten jullie me net zo genieten van alles als de vorige keer?